180 street style
Moderator:Beheerders
yo gasten
vraagje een 180 doe je die nou in een bunny hop
of gewoon met twee wielen tegelijk??
ik doe hem nu met twee wielen tegelijk
maar ik rol niet door ik sta meteen stil terwijl ik wel genoeg vaart heb
to fakie kan ik best lang dus daar zit het hem ook niet in
maar je kan het niet echt goed zien in de filmpjes van chase enzo.....
thx
greetz jonne
vraagje een 180 doe je die nou in een bunny hop
of gewoon met twee wielen tegelijk??
ik doe hem nu met twee wielen tegelijk
maar ik rol niet door ik sta meteen stil terwijl ik wel genoeg vaart heb
to fakie kan ik best lang dus daar zit het hem ook niet in
maar je kan het niet echt goed zien in de filmpjes van chase enzo.....
thx
greetz jonne
Dat probleem heb ik ook gehad. Je moet gewoon veel oefenen. Als springt draai je je stuur redelijk `scherp`naar de kant waar je heen wil en maak je die beweging. Je moet ook zorgen dat je fiets niet met een dreun neerkomt maar lekker `smooth`. Dit zijn mijn eigen ervaringen en zo heeft een ieder zijn manier om het uit te voeren. Dus oefenen
hoe dom het ook klinkt

:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::
je moet ver indraaien als je begint, een kwart rondje kan ook nog gewoon
je moet tijdens je hop (2 wielen tegelijk) de kant op kijken waar je heen wilt draaien, daardoor komt je lichaam in goede positie
wat ik in het begin verkeerd dee was dat ik vlak voor de landing weer de andere kant op keek, om te kijken waar ik land
daardoor stop je met spinnen en haal je de 180 niet helemaal, dus blijf je stilstaan als je landt
dus vertrouw gewoon in je zelf, en niet kijken waar je landt
succes!
martin
je moet tijdens je hop (2 wielen tegelijk) de kant op kijken waar je heen wilt draaien, daardoor komt je lichaam in goede positie
wat ik in het begin verkeerd dee was dat ik vlak voor de landing weer de andere kant op keek, om te kijken waar ik land
daardoor stop je met spinnen en haal je de 180 niet helemaal, dus blijf je stilstaan als je landt
dus vertrouw gewoon in je zelf, en niet kijken waar je landt
succes!
martin
Het is me net ook een paar keer gelukt maar niet dankzij tips van andere. of ik doe het fout, dat kan ook maar ik draai gewoon bijna de hele 180 met mn voorwiel en pas het laatste stukje met mn achterwiel. zo kom je lekker zacht neer en het ziet er veel smooter uit dan dat je met je tail swiept.
Je hebt mensen en je hebt potloden........
-
wat is de beste positie om je cranks te houden, je voorste (voet) crank boven of beneden of juist naar voor of achter?.... ik schiet altijd van mn crank af met mn voet en hel de verkeerde kant op..
Laatst gewijzigd door Sir Gonz Lays op wo mei 24, 2006 6:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb altijd het probeem als ik zeg maar 180 linksom wil doen dat ik dan uiteindelijk naar de halve draai scheef land en dan bijna rechtsover van me fiets val.. (ik zet me voet dan maar aan de grond)
dus ik kom eigenlijk niet recht neer, maar in een hoek.. wat kan ik hier aan doen
dus ik kom eigenlijk niet recht neer, maar in een hoek.. wat kan ik hier aan doen

I bet you won't fall on your face... Your belly will hold you in place
Rollin' on 24's
Rollin' on 24's
misschien helpt het als je je stuur licht draait naar rechts?
het is me bij deze foto opgevallen dat ik mijn stuur schuin zet, en ook pro's als jeff lenoski doen het
of wat ik vroeger verkeerd deed is dat ik dan weer naar rechts keek om te kijken waar ik land, maar dan stop je met draaien en spin je em niet helemaal. dus blijf naar links kijken tot je bent geland
het is me bij deze foto opgevallen dat ik mijn stuur schuin zet, en ook pro's als jeff lenoski doen het
of wat ik vroeger verkeerd deed is dat ik dan weer naar rechts keek om te kijken waar ik land, maar dan stop je met draaien en spin je em niet helemaal. dus blijf naar links kijken tot je bent geland
-
Al die theorien hier, stuur hoef je helemaal niet de andere kant op te draaien, en ook niet met 2 wielen tegelijk springen.. gewoon bunnyhop 180 doen. Momentum creeren en over je schouder blijven kijken.
http://flip.wesuckyoungblood.com/180-0.mov
http://flip.wesuckyoungblood.com/180-0.mov
-
@Flippie flink: Wat een gemakelijk gelul. Natuurlijk kun je het zo doen als jij zegt. Maar er zijn ook andere manieren. Dingen die het makelijker kunnen maken.
In het filmpje van Groen is goed te zien wat het tegendraaien van je stuur doet. Het is een kwestie van oefenen natuurlijk, maar er zijn 2 krachten die op je fiets worden gebruikt. Het gaat er om welke (wil je)gebruikje.
Een is de beweging naar voren en 1 de draaibeweging. Kun je in het omhoog springen de beweging naar voren vast houden rolt dit makelijk door. Moet je het doorrollen van je draaibeweging hebben zul je je stuur in tegengestelde richting moeten hebben tijdens het landen. Wat verder naar voren leunen. Dan je zelf naar achteren gooien. Door de al ingedraaide stuur kun je makelijk een switch maken.
Bunny hop of 2 wielen tegelijk. Maakt niks uit. Ik ken mensen die ze mat 2 wielen tegelijk doen en in een bunnyhop. In een bunnyhop vind ik mooier en zelf wat makelijker. Ook al kan ik hem nog niet echt goed.
@Johnson jij kan hem toch al redelijk. Ook doorrollen???
In het filmpje van Groen is goed te zien wat het tegendraaien van je stuur doet. Het is een kwestie van oefenen natuurlijk, maar er zijn 2 krachten die op je fiets worden gebruikt. Het gaat er om welke (wil je)gebruikje.
Een is de beweging naar voren en 1 de draaibeweging. Kun je in het omhoog springen de beweging naar voren vast houden rolt dit makelijk door. Moet je het doorrollen van je draaibeweging hebben zul je je stuur in tegengestelde richting moeten hebben tijdens het landen. Wat verder naar voren leunen. Dan je zelf naar achteren gooien. Door de al ingedraaide stuur kun je makelijk een switch maken.
Bunny hop of 2 wielen tegelijk. Maakt niks uit. Ik ken mensen die ze mat 2 wielen tegelijk doen en in een bunnyhop. In een bunnyhop vind ik mooier en zelf wat makelijker. Ook al kan ik hem nog niet echt goed.
@Johnson jij kan hem toch al redelijk. Ook doorrollen???
Life is what happens while you're busy making other plans.
-
Plotsklaps is het me ineens geheel duidelijk..!Marcuos schreef:...Maar er zijn ook andere manieren. Dingen die het makelijker kunnen maken.
...
...
Geloof me, hij deed een 180, ik was er zelf bij (ook nog gefilmd geloof ik)crazyfuck schreef:op die foto zie je dat je gewoon een drop doet maar een 180 herken ik er niet echt in.
Best van gewoon veel filmpkes te zien en veel te oefenen....
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"