remhendel

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BiKeRbOi
Contacteer:
remhendel

Bericht door BiKeRbOi » ma dec 18, 2006 5:34 pm

hey,

mijn remhendel lekt weer (de 5e keer al)

ik ben magura julie hendels nu echt zat, en wil er nu een andere remhendel op laten zetten.

kan dat?

en welke raden jullie me aan (1 die niet lekt :) )

grtz,
martin

Gène

Bericht door Gène » ma dec 18, 2006 7:43 pm

Andere remmen :)

Veel keuze: Shimano, Magura (weer?), Avid, Hope, Hayes, Formula.

Ik denk dat je goedkoper uitbent als je nieuwe remmen koopt. Die Julie dingen schijnen niet eens harder te remmen dan de HS33 versie. Nou dat is dan een mooi cadeau voor onder de kerstboom.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » ma dec 18, 2006 8:47 pm

Magura heeft toch 5 jaar garantie? Dan leg je dus het probleem bij je LBS neer.

En anders nieuwe remmen kopen HFX9 schijnen goed te werken en weinig te kosten

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » ma dec 18, 2006 8:49 pm

ik heb er net goodridge kabels op laten zetten, dus als ik dat weer wil doen ben ik duurder uit denk ik :|

en magura heeft idd 5 jaar garantie, maar dan krijg ik weer een julie hendel, die weer over 2 maanden stuk gaat, dus dat hoef ik niet

maar kan ik er niet bijvoorbeeld een HS-33 remnhendel op laten zetten?

^oZ

Bericht door ^oZ » ma dec 18, 2006 11:11 pm

Ga gewoon naar je FM, denk dat die vast wel wat voor je kunnen regelen.

Sven

Bericht door Sven » di dec 19, 2006 9:23 am

BiKeRbOi schreef:
en magura heeft idd 5 jaar garantie, maar dan krijg ik weer een julie hendel, die weer over 2 maanden stuk gaat, dus dat hoef ik niet
Das dus een duidelijk probleem. Laat je remmen onder garantie (5j) opsturen met het probleem dat de zuiger lekt. Het staat meerdere keren hier op het forum gevraagd, ik heb het zelf ondervonden.

Je moet namelijk bij het opsturen aangeven dat het zuigertje (plastic) wordt vervangen, die slijt namelijk tijdens het remmen in waardoor de seal gaat lekken met bijbehorende gevolgen.

Bij mij is dat gebeurd toendertijd met m'n clara's, die zijn toen onder garantie vervangen voor totaal nieuwe hendels (gratis), en werkten toen helemaal geweldig.

Bij m'n marta's heb ik het toen ook laten uitvoeren, toen de rechterremhendel lekte.

Suc6!!

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di dec 19, 2006 9:18 pm

Mijn marta sl is ook alweer voor de 2e keer opgestuurd... niks me nieuwe wielen proberen dus....
Remember, your worst day of biking is always better than your best day at work!

ROCKY MOUNTAIN ELEMENT 70

BLRacing

Bericht door BLRacing » di dec 19, 2006 10:49 pm

Ik krijg de laatste tijd de indruk dat Magura serieuze kwaliteitsproblemen kent. Dat hoor ik van verschillende mensen, dealer en van phorums. Nou zijn andere merken ook niet heilig maar van Magura hoor ik meer dan me goed is. Zuigers die niet terugkomen, lekkages e.d. Volgens mij zit het Magura niet mee de laatste jaren. Iemand die dit beeld kan bevestigen?

Fry

Bericht door Fry » wo dec 20, 2006 12:59 am

neem mechanische remmen

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » wo dec 20, 2006 3:27 pm

BLRacing schreef:Ik krijg de laatste tijd de indruk dat Magura serieuze kwaliteitsproblemen kent. Dat hoor ik van verschillende mensen, dealer en van phorums. Nou zijn andere merken ook niet heilig maar van Magura hoor ik meer dan me goed is. Zuigers die niet terugkomen, lekkages e.d. Volgens mij zit het Magura niet mee de laatste jaren. Iemand die dit beeld kan bevestigen?
zeker, mijn remhendel voor achter is nu al 5x vervangen met garantie, en mijn voorrem lekte ook steeds toen ik nog met voorrem reed.

ook van andere maguras hoor ik vaak dat ze lekken

Plaats reactie