Weer iemand die wil beginnen met Dirt
Moderator:Beheerders
-
Net als mijn LBS ooit 2 ingekocht weet zo niet welke(2/3/4??).. maar hij kan er ook bijna niet af komen.. waarschijnlijk zal hij ze ook ooit eens weg moeten doen voor een spot prijs.. Hoewel de Scott YZ serie's over de toonbank vlogen! maar eigelijk als je echt een bike wilt voor weinig.. het makkelijkst is een umf op de kop tikken bij een LBS die er vanaf wil..#4 schreef:Hardy's kan bijna elke fietsenmaker bestellen.. hier in Assen had 1 dealert nog de 2 goedkoopste modellen staan voor afbraakprijzen tijdje terug.
De tweede optie is een goeie 2e hands bike, het wel even zoeken..
Dit is wat mij geschikt lijkt bij het zoeken van een fietsje, afgestemd op jou lichaamen wensen:
Frame = Stalen frame, Horizontale drop outs, lekker klein (13'' t/m 15'') dus makkelijk te hanteren
Overbrenging = Duidelijk singlespeed, zoals je al aangaf
Vork = tussen de 80 en 110 mm veerweg.. niet veel meer want het is alleen maar onnodige overbodige veerweg..
Wielen = Disc wielen 26'' of 24'', ga op zoek naar alleen wielsets die voor aggresief gebruik zijn(geen XC dus)..
Stuur/Nok = Neem een kort stuurnokje.. En voor het stuur een lekker rizer,, niet té breed ivm barspins/x-ups
Banden = met de maten/dikte 2.0 tot 2.5 met lekkere street nopjes of sliks..
Pendalen = Met lekker veel pinnentjes, voor de max. grip..
Cranks = Bmx cranks is met jou gewicht wel aan te raden...
Remmen = Met street gebruik je vaak alleen de achterrem, deze kan hydo. of mech. zijn
Dat was het..
Daan,,
Normal people worry me.
Kerst aanbieding bij bike2build!! Cube flying circus voor 749,- Ik weet alleen niet of hij alles heeft wat Reprox aangaf (top trouwens).Asphalt Licker schreef:Die Flying Circus toch ook?pAnnEkoek schreef:Die is 900, en dus boven mijn budget; 750,- is egt de maxAsphalt Licker schreef:Cube Dirt Warrior!
Of zie ik t verkeerd..?
Hij is niet singlespeed, maar wel te maken, hij heeft iig vertical drop-outs, hoe herken je een bmx crank? die zit hier zeker niet in?
Wat is trouwens jou lbs Reprox? Misschien kan ze ff een belletje geven over de prijs van de umf's. edit: is het toevallig rijwielhandel Zwiep?
Maar waarschijnlijk als ik alles van jou lijstje moet aanemen dan kom ik zeker vast weer uit bij een specialized p1 ofzo? Ik kwam er trouwens achter dat het toch wel "fijn" was om te kunnen schakelen. (maarja dan kan ik natuurlijk ook "fijn" iedere maand een nieuwe derrie kopen... )
Cube Flying Circus is geen verkeerde keuze! en niet eens zo duur.. Hij heeft weleenswaar geen bmx cranks. Maar dat is als beginnende nog niet echt een probleem..pAnnEkoek schreef:Kerst aanbieding bij bike2build!! Cube flying circus voor 749,- Ik weet alleen niet of hij alles heeft wat Reprox aangaf (top trouwens).Asphalt Licker schreef:Die Flying Circus toch ook?pAnnEkoek schreef: Die is 900, en dus boven mijn budget; 750,- is egt de max
Of zie ik t verkeerd..?
Hij is niet singlespeed, maar wel te maken, hij heeft iig vertical drop-outs, hoe herken je een bmx crank? die zit hier zeker niet in?
Wat is trouwens jou lbs Reprox? Misschien kan ze ff een belletje geven over de prijs van de umf's. edit: is het toevallig rijwielhandel Zwiep?
Maar waarschijnlijk als ik alles van jou lijstje moet aanemen dan kom ik zeker vast weer uit bij een specialized p1 ofzo? Ik kwam er trouwens achter dat het toch wel "fijn" was om te kunnen schakelen. (maarja dan kan ik natuurlijk ook "fijn" iedere maand een nieuwe derrie kopen... )
Rijwielhandel Zwiep ja, die heb ik als mijn LBS..
P1 is ook geen verkeerde keuze.. hij voldoet ook nog aan de eisen..
Niets op aan te merken! Heb er zelf ook 1 naast mn agent, hij is echt aan te raden! Dat van de gears geen gears is een eigen keuze, maar voor street niet echt aan te raden gears te rijden..
Waar woon je eigelijk als ik mag vragen ?
Groeten Daan
Normal people worry me.
-
Flying Circus is sowieso een goede aankoop, zeker voor 749,-!
Ik had blijkbaar over de "kerstaanbieding" heengekeken..
Alleen als je echt puur dirt en street wilt gaan rijden,
denk ik dat je beter af bent met een Dirt Warrior of P1 of iets in die richting.
(of alsnog mijn Agent voor € 850,-?)
- BMX cranks zijn over het algemeen iets steviger maar wel weer zwaarder dan mtb cranks.
- De Flying Circus heeft trouwens geen horizontale dropouts, maar "Horizontal Sliding Dropouts"..
Wat het ook moge worden, succes met je keuze..!
denk ik dat je beter af bent met een Dirt Warrior of P1 of iets in die richting.
- BMX cranks zijn over het algemeen iets steviger maar wel weer zwaarder dan mtb cranks.
- De Flying Circus heeft trouwens geen horizontale dropouts, maar "Horizontal Sliding Dropouts"..
Waarvoor kan de cube nog meer gebruikt worden dan? 4x?Asphalt Licker schreef:Flying Circus is sowieso een goede aankoop, zeker voor 749,-!
Wat is het verschil tussen horizontal sliding dropouts en "gewone" horizontale dropouts?
-
Je kunt een Cube (Flying Circus), of welke fiets dan ook gebruiken waar je voor wilt..pAnnEkoek schreef:Waarvoor kan de cube nog meer gebruikt worden dan? 4x?
Wat is het verschil tussen horizontal sliding dropouts en "gewone" horizontale dropouts?
Of je met een Cube FC de meest geschikte fiets hebt voor dirt/street is een tweede (iig een betere keuze dan welke UMF dan ook!).
Ik vind zelf de Flying Circus nogal "overbuilt"; er zit meer op dan wat je nodig hebt om te kunnen dirten of streeten.
Daarnaast vind ik 'm zelf nogal lomp overkomen; overdreven burly frame met belachelijk dikke headtube, de geometrie is niet specifiek gericht op dirt of street, meer een soort do-it-all hardtail..
Het dropout systeem heeft Cube volgens mij afgekeken van 24Bicycles (Toy4). Dit systeem werkt op zich prima, maar als je het mij vraagt ook weer overdreven lomp, onnodig zwaar en lelijk..
Persoonlijk heb ik liever niks op mn fiets wat er niet op hoeft.
Bigger ain't always better!
Even ter vergelijking:
FC:

Dirt Warrior:

Just my two cents..
Gebaseerd op wat? De UMF fietsjes kan heel minachtend en minderwaardig over worden gedaan maar het zijn geen slechte fietsjes. Qua frame's kunnen ze zeker wel mee met de P's en de Cube Flying circus.Asphalt Licker schreef: (iig een betere keuze dan welke UMF dan ook!).
Ik heb soms het idee dat het woord UMF voor sommigen een scheldwoord is.....
Overigens zijn er ook stalen UMF'jes
-
Reind schreef: Gebaseerd op wat?

size in cm: 26x14.5” / 26x16” / 26x18”
seattube length [C/T]: 298 / 324 / 376
toptube length, horiz. [AH]: 553 / 590 / 638
headtube length [L]: 130 / 130 / 130
headtube angle [Q1]: 69,5 / 69,5 / 69,5
seattube angle [Q7]: 72 / 72 / 72
rc [D]: 420 / 420 / 420
bb shell : 73 / 73 / 73
Wheel base : 1021 / 1058 / 1106
bb drop [H]: 38 / 38 / 38
fork length [G]: 480 / 480 / 480
offset [F]: 38 / 38 / 38
Als de headtube angle die van de seattube zou zijn en andersom, als bb drop een bb lift was geweest, als de chainstay geen 420 maar 380 was geweest, enz enz enz enz enz enz enz enz...!
Dan had je een frame wat aardig geschikt was voor dirt of street...
Los van alles zijn ze moeilijk lomp en fakking lelijk..!
Wil je echt dat ik doorga..?Reprox schreef:Net als mijn LBS ooit 2 ingekocht weet zo niet welke(2/3/4??).. maar hij kan er ook bijna niet af komen..
-
ag man in zo'n vaart loopt het niet, ik vind ze zeker niet lelijk, ieder zijn eigen meening erover. ik rij er zelf op, heb al op veel andere fietsen gereden en ik vind mijn hardy 3 zeker niet onderdoen voor P2 bv.Asphalt Licker schreef:Reind schreef: Gebaseerd op wat?![]()
size in cm: 26x14.5” / 26x16” / 26x18”
seattube length [C/T]: 298 / 324 / 376
toptube length, horiz. [AH]: 553 / 590 / 638
headtube length [L]: 130 / 130 / 130
headtube angle [Q1]: 69,5 / 69,5 / 69,5
seattube angle [Q7]: 72 / 72 / 72
rc [D]: 420 / 420 / 420
bb shell : 73 / 73 / 73
Wheel base : 1021 / 1058 / 1106
bb drop [H]: 38 / 38 / 38
fork length [G]: 480 / 480 / 480
offset [F]: 38 / 38 / 38
Als de headtube angle die van de seattube zou zijn en andersom, als bb drop een bb lift was geweest, als de chainstay geen 420 maar 380 was geweest, enz enz enz enz enz enz enz enz...!
Dan had je een frame wat aardig geschikt was voor dirt of street...
Los van alles zijn ze moeilijk lomp en fakking lelijk..!
Wil je echt dat ik doorga..?Reprox schreef:Net als mijn LBS ooit 2 ingekocht weet zo niet welke(2/3/4??).. maar hij kan er ook bijna niet af komen..
Ik heb op dit moment een UMF Hardy 1 Team (gescheurt wel maar er komt een nieuwe) Dit is een geweldige fiets voor (hardtail)Freeride. Ik vind het zelf ook een erg mooi fietsje.
De UMF Hardy Steel 1 is een heeeeel erg mooi fietsje. Zwaar op street en dirt gericht. Had hem heel graag gehad.
Waarom het deze niet is geworden maar een Last Rafnix is omdat ik de chainstay ook iets te lang vind.
Maar wat is te lang. Kijk naar een Chase of een STP enz. Het zijn echte street bikes mede ontworpen door extreem goede street riders. En hebben allemaal een chainstay van meer dan 40 cm......
Het is een persoonlijke keus maar een chainstay over de 40cm is echt niet slecht maar anders.
En voor het geld is een UMF Hardt Steel 2 een heel mooie fiets.
Mijn keuze in dat budget...
De UMF Hardy Steel 1 is een heeeeel erg mooi fietsje. Zwaar op street en dirt gericht. Had hem heel graag gehad.
Waarom het deze niet is geworden maar een Last Rafnix is omdat ik de chainstay ook iets te lang vind.
Maar wat is te lang. Kijk naar een Chase of een STP enz. Het zijn echte street bikes mede ontworpen door extreem goede street riders. En hebben allemaal een chainstay van meer dan 40 cm......
Het is een persoonlijke keus maar een chainstay over de 40cm is echt niet slecht maar anders.
En voor het geld is een UMF Hardt Steel 2 een heel mooie fiets.
Mijn keuze in dat budget...
Life is what happens while you're busy making other plans.
Als ik eerlijk mag zijn vind ik hem wel iets hebben, mooi is wat anders..pAnnEkoek schreef:Ik ga (met een beetje geluk) vrijdag/zaterdag de viper mad boy kopen met volle garantie. Is dit een goede fiets voor dirt en street (en (heel) af en toe bikeparks)? De voorvork is niet egt super goed; zijn er nog meer opmerkingen?
Dit is um btw:
Als hij maar lekker fietst toch?!

Ga je hem nog aanpassen? Singlespeed... Vork... bijv.
Groeten Daan,
Normal people worry me.
Als ik wat meer geld heb wil ik idd de vork veranderen. Ook wil ik ff een bash ring kopen of voorlopig het grootste tandblad als bashring gebruiken
(kan dit?) Uiteindelijk wil het grootste tandblad tog weg doen. Misschien wil ik hem idd nog singlespeed gaan maken, maar wil er misschien ook nog een keer mee naar winterberg gaan... Dus dat is ff aankijken.
Het wordt dus geen miskoop? (Ook met mijn gewicht enzo; ik moet natuurlijk nog wel kijken of hij lekkr zit enzo
)
Ik heb iig vet zin om haar te kopen, zit al overal te kijken in mijn hood
waar ik vette jumps kan maken

Het wordt dus geen miskoop? (Ook met mijn gewicht enzo; ik moet natuurlijk nog wel kijken of hij lekkr zit enzo

Ik heb iig vet zin om haar te kopen, zit al overal te kijken in mijn hood

Ik ben van plan om hem bij APTRAXION in Oud-Beijerland te kopen niet echt een fietsenwinkel ze hebben van alles met extreme sporten ook nog downhill fietsen, kites mountainboards en weet ik veel allemaal...
Dit moet toch geen probleem zijn?
Nog tips waar ik op moet letten met kopen?, hij is 2ehands maar er is niet opgereden (zegttie
).
en waar moet ik op letten met mijn lengte bij zo'n fiets? (pedalen levellen en dan tot waar mijn knie komt zo hoog het zadel zetten?ofzo iets
)
Dit moet toch geen probleem zijn?
Nog tips waar ik op moet letten met kopen?, hij is 2ehands maar er is niet opgereden (zegttie

en waar moet ik op letten met mijn lengte bij zo'n fiets? (pedalen levellen en dan tot waar mijn knie komt zo hoog het zadel zetten?ofzo iets