Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
Loeky
Nieuwe bullit ?? :|
Bericht
door Loeky » do dec 07, 2006 8:22 pm
huh ik kwam deze net tegen op pinkbike:
http://www.pinkbike.com/photo/1118779/
http://www.pinkbike.com/photo/1118780/
de beschrijving van de persoon in kwestie geeft aan dat het een bullit is, maar ik had begrepen dat bullits niet meer gemaakt worden.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het een ander frame is, maar ik heb m nog nooit gezien, en eerlijk is eerlijk... hij heeft heel veel weg van de traditionele bullit

(toch?)
Kent iemand dit frame of weet er meer vanaf?

-
Caramba
Bericht
door Caramba » do dec 07, 2006 11:18 pm
Het lijkt er wel op dat dit toch weer een nieuwe bullit is. Ik vind hem iig wel vet

-
T - Berichten:1496
-
Contacteer:
Bericht
door T » vr dec 08, 2006 10:39 am
Bullitfans volgen dit al heel lang met grote interesse. SC gaat nl in 2007 de Bullit vernieuwd uitbrengen, heel lang zijn daar geruchten over gegaan VPP of SP 7" of meer. Maar 't schijnt nog steeds de ziel van de Bullit te behouden, SP 7", voorjaar 2007, SC houdt verder de kaken stevig op elkaar. Kijk eens op nsmb en ridemonkey forums, veel geruchten en speculatie

-
Loeky
Bericht
door Loeky » vr dec 08, 2006 4:51 pm
die bike op de foto's hierboven zou t dus kunnen zijn?
edit: ik zie net dat volgens t commentaar onder de foto het dus de nieuwe bullit is

jihaaaaa ik vind m in ieder geval wonderschoon... nu dus met 1.5 balhoofd

-
Chameleon - Berichten:12
Bericht
door Chameleon » za dec 09, 2006 3:47 pm
Volgens mij is dit niet de nieuwe Bullit. Iemand probeert zich gewoon interessant te maken door een ander frame online te zetten. Op mtbr.com werd de echtheid van dit frame (en van deze foto) al door veel kenners betwist. Trouwens, de foto is getrokken in een bikeshop. Waarom zou Santa Cruz een frame dat nog in ontwikkeling is naar de eerste de beste shop sturen?
Dus ik zou zeggen: leuk geprobeerd, het is een single pivot, het lijkt op een Bullit à la Nomad, en de kleur lijkt Santa Cruz's Gangreen te zijn, maar het houdt geen steek. Ik blijf geduldig wachten op de échte Bullit.
Santa Cruz Chameleon forever
-
dmx - Berichten:138
Bericht
door dmx » zo dec 10, 2006 11:41 am
Volgens mij is het er wel eentje. De zadelpenklem is de dezelfde als op andere Santas. Het voorste gedeelte van de achterbrug lijkt heel fel op die van de nieuwe Superlight? Voorts is de gusset aan het balhoofd vergelijkbaar met die van een VP Free. Als laatst punt is de klemming van het schanierpunt van de achterbrug op dezelfde manier gemaakt als bij de oude Bullit. Natuurlijk steek ik mijn hand niet in het vuur voor mijn beweringen, hè.
-
simon-ffc
Bericht
door simon-ffc » di dec 19, 2006 6:13 pm
Lijkt mij toch dezelfde als eerder werd gepost, die foto's hebben ook op ridemonkey gestaan, maat SC heeft toen zelf gevraagd om dees te verwijderen

-
Loeky
Bericht
door Loeky » di dec 19, 2006 6:14 pm
ja, das zonder twijfel dezelfde als de bike in mn eerste post !
Yessss, echt super vet

-
Lautje - Berichten:564
Bericht
door Lautje » wo dec 20, 2006 8:07 pm
Nu toch met vervangbaar achterpad??
-
Faxmulder
Bericht
door Faxmulder » wo dec 20, 2006 8:10 pm
Ik vind t lager systeem van de single Pivot wel lijken op de buitenboord lagers van de BB
Op de andere foto's beter te zien.
-
Loeky
Bericht
door Loeky » wo dec 20, 2006 8:47 pm
ja dat hebben ze gedaan omdat je dan zo makkelijker het frame uit elkaar kan trekken
van de site:
Wrench friendly! All frame parts can be disassembled (and assembled) with four readily available allen wrenches, and the swingarm bearing cups use a Shimano external BB tool.
-
mokumpje - Berichten:330
Bericht
door mokumpje » vr dec 22, 2006 6:56 pm
volgens mij hebben ze dat enkel en alleen gedaan voor de sterkte/stijfheid en de duurzaamheid van de lagers en niet omdat het frame zonodig 1000 keer in -en uit elkaar moet.
het vorige model had een 1/2" asje waar een paar zielige lagertjes op zaten die ook nog eens cheap charley waren m.b.t de seals. de puntbelasting is nu veel kleiner met de grotere kogels in de schalen zodat ze langer mee gaan bij dezelfde omstandigheden.
echt een goed bedacht patent. kan orange nog iets van leren.