welke dh vork?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie

dh vorken

Rock shox boxxer worldcup
11
27%
Rock shox boxxer team
2
5%
Travis Triple Ti Intrinsic
3
7%
Travis Triple Intrinsic
3
7%
Marzocchi 888 RC2X VA
8
20%
Marzocci 888 RC2X Worldcup
14
34%

Totaal aantal stemmen: 41

the joker
welke dh vork?

Bericht door the joker » di dec 05, 2006 11:34 am

Ik zou graag jullie ervaringen willen over bovenstaande vorken :)
Omdat ik na de Kerstdagen en na men verjaardag
een nieuwe vork wil kopen :lol: Welke werk volgens jullie het best?Ik ben namelijk een grote voorstander van de boxxer worldcup maar daar hoor ik verhalen over dat ze rap breken.Let me know :)

Greets,
the joker
Mowgli leeft

Reprox

Bericht door Reprox » di dec 05, 2006 12:33 pm

Persoonlijk zou ik kiezen voor de worldcup Boxxer, zijn gewicht en looks zijn vet

Greets Daan
Normal people worry me.

Marcuos

Bericht door Marcuos » di dec 05, 2006 12:46 pm

waarom heb je de fox 40 er nie bij staan? (te duur)
Life is what happens while you're busy making other plans.

Tuup J

Bericht door Tuup J » di dec 05, 2006 12:58 pm

Reprox schreef:Persoonlijk zou ik kiezen voor de worldcup Boxxer, zijn gewicht en looks zijn vet

Greets Daan
Waarom nou weer die looks? Als ik een vork koop gaat het me om zijn werking, niet om de looks.

Heb zelf een keer een gebroken boxxer gezien in winterberg, en heb heel veel rockshock vorken zelf gebroken gezien, psylo, boxxers, pikes. Dus bij mij valt rockshock al een beetje af.

Over manitou kan ik niet veel zeggen, vriend van me heeft een singel crown van manitou met 170mm veerweg, en deze voelt gewoon crappy aan.

Zelf rijd ik met een Marz. 66 rc2x enja wat heb ik daar op te vertellen, als die eenmaal ingeveerd is heb je een super vork, soepele veerweg, genoeg instel mogelijkheden, eerste paar cm (+/- 8cm) hele soepele veerweg voor de kleine oneffenheden in een parcour. Hij voelt gewoon super aan! Dus weet wel zeker dat de 888 rc2x versies er zeker niet onder zullen doen.

Fox40 ja, waarom staat die er niet tussen? Te duur of mindere ervaringen met fox? Zelf kan ik over die vork niks zeggen, nooit aangevoeld of mee gereden. Zelf een van mooiste vorken tot nu toe, maar zoals ik al zei, gaat om werking niet de looks. Veel pro's rijden ermee, maar dat wil denk ik weinig zeggen, die laten hun vork helemaal naar hun eigen tunen. 2de hands zijn ze wel voor leuke prijsjes te krijgen, dus als die vork je te duur is en hem wel zou willen zou ik eens voor 2de hands kijken!

Hoop je hiermee aardig geholpen te hebben. marzocchie blijft mijn keuze tot nu toe.

Jeroen
Laatst gewijzigd door Tuup J op di dec 05, 2006 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » di dec 05, 2006 1:21 pm

Amen Jeroen!

zelf rij ik nu al 2 jaar met een van de eerste modellen van marzocchi, de 888r

::edit::
Deze vork zijn de seals nog van in topvorm, zonder enige vervanging! dus 2 jaar service vrij! (en ik gebruik de vork iedere zondag intensief!)

deze kun je de rebound en de progressiviteit mee instellen..
ik zou geen betere DH vork kunnen bedenken..

ik heb gereden op een boxxer wat na mijn mening echt brak aanvoelde, dan op een single crown manitou.. najah dat was ook nix.. en toen uiteindelijk op een DH40, en na een half uurtje alle instellingen geprobeerd te hebben.. vond ik de vork zwaar tegen vallen, maar goed dat is mijn mening.

ik vind dat een vork zoals tuupj zegt, de eerste paar cm-ters soepel moet zijn voor de kleine oneffenheden op te vangen. daarna moet de vork sterk progressief worden. en als de vork dat niet doet, dan hoef ik hem niet!

en tsjah er komt nu een 66SL1 ATA op me nieuwe bike..

ik kan maar één ding zeggen en dat is de M van marzocchi!

Goofy :arms:
TS

jojo

Bericht door jojo » di dec 05, 2006 2:35 pm

De world cup schijnt een vork te zijn die geregeld een service beurtje nodig heeft. En zodra je een blow out (dacht dat dat de naam was) krijgt je hem ook weer moet servicen voordat je kunt rijden.

Breken doet iedere vork wel een keer of vaker.
keybone collector!!!

Tuup J

Bericht door Tuup J » di dec 05, 2006 4:07 pm

over welke worldcup vork heb je het dan? Die van marzocchie of boxxer?

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » di dec 05, 2006 4:19 pm

Boxxer..

bij marzocchi kan ik me dat slecht voorstellen..
een blowout.. bedoel je daar een bottem-out mee? of wat?

waar heb je dit gelezen/gehoord?

G.
TS

jojo

Bericht door jojo » di dec 05, 2006 4:36 pm

boxxer idd.

blow out ivm de lucht e.d. exact kan ik je het niet vertellen van hoe en wat. Maar je leest het op diverse forums ook wel. Pieter wou er 1 kopen en heb dit allemaal toen mee gekregen. Hij heeft nu daarom ook een team gekocht.
keybone collector!!!

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » di dec 05, 2006 4:45 pm

Ik zou zeggen een 888 maar welk model :? of een 2de hands 40rc. Gelijk de joker rijdt; hard en ruw en vaak op(tegen) de grond is een 888 betrouwbaarder.De werking van boxxers zijn zeker goed, maar die van 888's moeten niet onderdoen naar mijn menig Ik heb nog nooit met ne manitou gereden dus hier kan k nie veel over zeggen. Over het breken van boxxers: heb zover ik mij kan herinneren niet echt een gebroken 888 gezien wat k niet van de boxxer kan zeggen,ne duitser in namen had zen 2005 model om zeep geholpen, in Willingen er stuk of 2 gezien, en ze breken allemaal op dezelfde plaats.
Ben wel beniewd hoe het zit met de nieuwe vorken zoals argyle etc met dikkkere vorkpoten hoe deze het uithouden zien er in iedre geval al sterker uit.

Simon

PS: koop toch ne boxxer dan neem k uwe 888 + platen wel over voor een leuk prijske :angelnot:

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » di dec 05, 2006 4:49 pm

haha

je zegt dus nu dat de team beter is dan de worldcup, tenmindste als je em voor freeride gaat gebruiken..

maar goed weer iets wat aan te merken is op de Boxxer serie :D

even een quote van de marzocchi site:
..Fabien BarelÂ’s earned two world championships on the 888 and the 888Â’s garnered accolades in some of the biggest freeride contests..
die gasten zullen niet voor niets winnen.. ;)
TS

simon-ffc

Bericht door simon-ffc » di dec 05, 2006 5:00 pm

even een quote van de marzocchi site:
Quote:
..Fabien BarelÂ’s earned two world championships on the 888 and the 888Â’s garnered accolades in some of the biggest freeride contests..

die gasten zullen niet voor niets winnen..
De meerderheid van de wereldbekerwinnaars dit jaar reden boxxer 8) MAAr die mannen rijden niet met de vork die je zo koopt(geld ook voor 888's hoor) en as zij eentje breken moeten ze maar de volgende uit de teamwagen halen, meeste racers hebben meestal meerdere vorken(en dempers) bij: voor verschillende omstandigheden en daar dan nog eens een reserve van

the joker

Bericht door the joker » di dec 05, 2006 5:50 pm

Niemand die iets meer kan vertellen over de manitou travis???

Greets,
joker
Mowgli leeft

volcomjerk

Bericht door volcomjerk » di dec 05, 2006 6:15 pm

Okay ff over de boxxers.

De team en de world cup zijn identiek aan elkaar. Enigste wezenlijke verschil is dat de WC lucht geveert en olie gedempt is en de team olie gedempt en stalen veer geveert is. Dus een gewicht kwestie.

Met de blow out van een Boxxer WC bedoelt men dat er na een te heftige impact een O-ring knapt/scheurt.
Deze O-ring zorgt voor de afdichting van een van de luchtkamers.

Enigste Rebuild is dus het vervangen van een enkele O-ring.

Waarom denk je dat de RS service tent tijdens wedstrijden zo druk bezocht is.

Mijn conclusie, kies een Boxxer Team. Dan weet je zeker dat je wat moois en goeds om handen hebt.

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » di dec 05, 2006 6:49 pm

the joker schreef:Niemand die iets meer kan vertellen over de manitou travis???

Greets,
joker
Mss dat iemand het email adres weet van die persoon die de week voor het BK en op het BK mee reed op zijn FOES, hij reed met een Manitou en kan je mss iets meer vertellen...
Heeft ronde wielen

b-dirt

Bericht door b-dirt » di dec 05, 2006 7:44 pm

vraag maar darren berrecloth die rijd er meer en die vind hem helemaal geweldig ik zelf vin de travis single crow lekker heefd een vriend van mij

Gast

Bericht door Gast » di dec 05, 2006 7:51 pm

Pak maar lekker een 888RC2x en kijk ook gerust naar een 2006 model.
Dit is een no nonsense top vork die gewoon heel betrouwbaar is en niet al te duur.

Echt waar voor je geld!!

De Jean
Contacteer:

Bericht door De Jean » di dec 05, 2006 9:03 pm

zoek maar s de vent die met al deze vorkjes ervaring heeft....

tja, ik rij al 4 jaar vrij intens met een Dorado van de eerste generatie. Nooit of te nimmer problemen mee gehad!
zelf heb ik wat gesukkeld met een boxxer ervoor, maar als ik rond me kijk is dat dan ook de enige. Stevo's boxxer blijft rustig rondjes draaien.
Met een eerste generatie shiver heb ik 2 jaar probleemloos maar crappy gereden.

waarom geen totem?
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing

Plaats reactie