Re:halfpipe indroppen met street bike
Moderator:Beheerders
nog nie geprobeerd ik wacht eerst mn bmx ff adf die komt als t goed is van de week
probeer eerst kleine ramp met een voet van pedaal hang je voorwiel erin en er gewoon induiken zo heb ikt geleerd. met 26 inch ist welt maklijkst succes!
Ik denk dat het slimmer is om op een mini er gewoon schuin in te rijden, zo heb ik het geleerd.
Als je je wiel erin hangt heb je ook weer het risico dat je uitglijd, of dat je je voet niet op je pedaal krijgt.
Als je je wiel erin hangt heb je ook weer het risico dat je uitglijd, of dat je je voet niet op je pedaal krijgt.
-
Volgens mij is ondertussen alles wel zo"n beetje gezegd, bijna twee pagina"s met tips hoe je moet indroppen lijkt me ruimschoots voldoende, toch...?!
Lekkerste om zoveel mogelijk meningen te horen te krijgen lijkt me.
Kheb al gedropped op een mini half pipe met me bmx, maar niet te doen, echt gevaarlijk...dacht ff dak mn testikels kwijt ging spelen toen dat ik vloog :P
Greets, Brian
Greets, Brian
Btw dit is niet aan te raden als je nog niet hebt gedropt, rustig heen en weer gaan op halfpipe en dan proberen te droppen, zo is het ook gelukt bij mij.
Greets, Brian
Greets, Brian
Wat bedoel je nou eigenlijk, Duoke?
-
...en wat moet jij in hemelsnaam met testikels?
met de bmx is het echt peace of cake
gewoon je volledige gewicht in de ramp gooien en de bmx beetje meetrekken.
met de mtb heb ik dit nog niet geprobeerd, maar komt nog wel als ik men full face helmpje heb.
grtz
gewoon je volledige gewicht in de ramp gooien en de bmx beetje meetrekken.
met de mtb heb ik dit nog niet geprobeerd, maar komt nog wel als ik men full face helmpje heb.
grtz
In ieder geval je nose omhoog trekken en je erin laten "vallen". Anders ligt je ketting ook zo aan puin. :P
neej hoor over het algemeen ligt je BB hoog genoeg om te zorgen dat je ketting de koping niet raakt...
Tenzij je 49 tands voor rijd natuurlijk
Tenzij je 49 tands voor rijd natuurlijk
hij dropt al een paar weken vloeiend in
dus echt tips heeft hij denk niet meer nodig ;D
dus echt tips heeft hij denk niet meer nodig ;D
- King Zeus @ DirtE19
-
-
- Contacteer:
een goude tip : noit recht in de ramp droppen!! altijd schuin der in rijden anders doe je je sproket kapot ( tenzij je een bashguard hebt, maar dan nog) ik rij zelf ook met 24" en wa ik altij doe is :
even kort trappe, dan schuin naar de ramp toe 'bollen' en dan je voorwiel een heeel klein beetje optillen, vervolgens je stuur ahw in de ramp duwen ( en zorg ervoor dat je je voorwiel recht in de ramp duwt, en niet schuin!!
hier zijn wat foto's zodat het allemaal wat duidelijker wordt
http://www.bmx-zone.com/en-article-id-169.html
even kort trappe, dan schuin naar de ramp toe 'bollen' en dan je voorwiel een heeel klein beetje optillen, vervolgens je stuur ahw in de ramp duwen ( en zorg ervoor dat je je voorwiel recht in de ramp duwt, en niet schuin!!
hier zijn wat foto's zodat het allemaal wat duidelijker wordt

als je hop nosedive doet dan kan je ook recht de ramp in droppen (zo heb ik het geleerd)s_v_e_n_n schreef:een goude tip : noit recht in de ramp droppen!! altijd schuin der in rijden anders doe je je sproket kapot ( tenzij je een bashguard hebt, maar dan nog) ik rij zelf ook met 24" en wa ik altij doe is :
hier zijn wat foto's zodat het allemaal wat duidelijker wordt![]()