Geluk moet je delen

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Mr Elsworth
Geluk moet je delen

Bericht door Mr Elsworth » wo nov 22, 2006 11:49 pm

M'n (eerste) nieuwe single is in aantocht. Houd jullie op de hoogte van de vorderingen. En ja, dat zijn kabelnokken, voor als mijn knietjes gaan protesteren of ik gewoon een watje blijk te zijn.
NB. T'is de eerste keer dat ik mijn bijdrage lever aan het forum dus ik weet nog niet of dit bericht helemaal goed gaat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mr Elsworth op wo jan 03, 2007 10:31 pm, 4 keer totaal gewijzigd.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do nov 23, 2006 12:10 am

Geweldig ding Mr Elsworth. 3D, van Chris Herting! Zat echt te kwijlen over 3D's toen ik ze midden jaren negentig in de Duitse BIKE Workshop zag.

Nu ik toch de scanner bij de hand heb:

Afbeelding

Je hebt jezelf hiermee een echte witte raaf aangeschaft trouwens.

Erikje

Re: Geluk moet je delen

Bericht door Erikje » do nov 23, 2006 6:22 am

Mr Elsworth schreef: NB. T'is de eerste keer dat ik mijn bijdrage lever aan het forum dus ik weet nog niet of dit bericht helemaal goed gaat.
Gaat best aardig voor een eerste keer 8)

Ennuh, die stalen paardenstal is geheel op jouw conto te schrijven (behalve die van "Mir" schat ik zo in) ?

Erikje

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do nov 23, 2006 6:49 am

Wees welkom Kees en jah.. dit soort spul móet je delen!

Ook ik zie uit naar het totaal plaatje, al heb ik een vermoeden dat het daarmee ook dik in orde zal komen. 8)
---www.cjmedia.nl---

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do nov 23, 2006 5:47 pm

Elevation12,000 schreef:Geweldig ding Mr Elsworth. 3D, van Chris Herting! Zat echt te kwijlen over 3D's toen ik ze midden jaren negentig in de Duitse BIKE Workshop zag.

Nu ik toch de scanner bij de hand heb:

Afbeelding

Je hebt jezelf hiermee een echte witte raaf aangeschaft trouwens.
Leuke scan!
Zo eentje heb ik als eerste gehad. Vandaar dat ik wist wie Chris was. Dat ding reed geweldig. Zeg maar een extra lichte en comfy Yeti. Frame heeft haar waterloo gevonden tijdens een wat knullig afgelopen sprong. Had toen liever mijn poot gebroken in plaats van het frame. Dat been was weer geheeld. Het frame niet.

Heb intussen een nestje witte raven. Geen singels maar toch van de hand van de grote (hij is een kleine 2 mtr lang) meester.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do nov 23, 2006 11:37 pm

Een nestje 3D's... Er gaan wel eens dagen voorbij dat ik zomaar niemand tegenkom met een nestje 3D's ;)

'Verhip' dacht ik niet lang geleden toen ik een Ti 3D op een bekende Nederlandse classified site trof. Was deze op enigerlei wijze aan jou gerelateerd?

Vooruit, nog wat scans >>>

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Elevation12,000 op do nov 23, 2006 11:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr Elsworth

Re: Geluk moet je delen

Bericht door Mr Elsworth » do nov 23, 2006 11:40 pm

Ennuh, die stalen paardenstal is geheel op jouw conto te schrijven (behalve die van "Mir" schat ik zo in) ?

Yep, en er zijn nog wel wat meer veulens
Mir gaat ook weer fietsen en die ken ik natuurlijk niet op een oud barrel de woods in sturen. Vandaar de Yeti in opbouw (had al klaar moeten zijn, gezien de priemende blikken thuis...)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » do nov 23, 2006 11:45 pm

'Verhip' dacht ik niet lang geleden toen ik een Ti 3D op een bekende Nederlandse classified site trof. Was deze op enigerlei wijze aan jou gerelateerd?

Klopt, daar was ik mee getrouwd. Was echter niet geheel mijn maat (iets te kort) is dus verkocht voor de nieuwe stalen. Nu al weer bijna kaal van het haren uit mijn hoofd trekken. Had ook gewoon aan de wand kunnen hangen.
Hier is tie
Afbeelding

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » vr nov 24, 2006 10:55 pm

Nice ride Mr. Elsworth 8) Mooi ook die White vork. Over het algemeen vind ik vorken er tegenwoordig er nogal 'low end' uitzien, maar deze vork heeft echt de goede looks. Ze hebben er echt wat van proberen te maken met die freesdelen enzo. Heeft ook iets eigens.

Jammer dat je het frame weg moest doen.

Wat ik vroeger zo mooi vond aan 3D's was de expressiviteit icm de efficiency en doelgerichtheid die het uitdrukkelijk 'racy' zijn met zich meebrengt. Natuurlijk Yeti's, maar ook H-Ball's bikes hadden dat ook. Ik ben nu zelf bezig een Elevation 12,000/SkyExpension op te bouwen in die geest. Met zijn 24 XTR m900 gangen heeft dat echter helemaal niets met singlespeed van doen en dit is geloof ik een SS forum :oops: To be continued, elders.

Ik begrijp dat jij jouw frame's zelf ophaalt bij Chris??

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » zo nov 26, 2006 4:21 pm

Dis inderdaad een vrijgezellen versnellingsforum. We gaan elders wel verder over geared bikes.
Ik haalde ze zelf wel op bij Chris maar deze wordt toegestuurd vanwege drukte op het werk. Moet ook gebeuren, anders kan deze hobby/abnormale bezigheid niet bekostigd worden.
Ik denk dat ie maandag of dinsdag binnen is.
Nu alleen kijken hoe ik het kado voor Chris (meestal iets wat met bier met een groen etiket te maken heeft over de oceaan gestuurd krijg)

Intussen stond er gisteren ook een donkere man met zwart krulletjes gekleed in een paars met groen satijnen pakje, inclusief kape, pofbroek, baret en maillots. Had een pakje (niet uit Spanje maar iets verder weg) voor mij.
Volgend onderdeel voor de single was binnen! Meteen gemonteerd om te kijken hoe het stond. De aandachtige kijker ziet ok dat ik wat te zenuwachtig was met het monteren; ze zitten verkeerd om!
Afbeelding

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma nov 27, 2006 11:22 pm

Mr Elsworth schreef: De aandachtige kijker ziet ok dat ik wat te zenuwachtig was met het monteren; ze zitten verkeerd om!
Jij bent er zeker ook zo één die ze maar als laatste zijn cadeautje geven ;)

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul wat er verkeerd om zit :oops:

Mooi hoor, die Moots stem. Dat alu klepje is wel lekker praktisch, maar of hiermee op esthetisch vlak ook een slag gemaakt is...

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma nov 27, 2006 11:23 pm

Grrr. Weer een dag langer wachten. Voor die prijs mag Fed Ex ook wel buiten kantooruren bezorgen..
Laatst gewijzigd door Mr Elsworth op di dec 05, 2006 10:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma nov 27, 2006 11:32 pm

Ik heb mijn Yo Eddy! met die lui laten komen. Bar weinig boeide me buiten dat ik hem snel wilde hebben. 350 dollar werd dat dus, tik maar af! Gelukkig kwamen ze bij mij niet aan de vaste deur.

Ach, hij was het waard.

Sterkte met dat extra nachtje slapen - mocht het ueberhaupt nog van slapen komen ;)

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma nov 27, 2006 11:39 pm

Elevation12,000 schreef:
Mr Elsworth schreef: De aandachtige kijker ziet ok dat ik wat te zenuwachtig was met het monteren; ze zitten verkeerd om!
Jij bent er zeker ook zo één die ze maar als laatste zijn cadeautje geven ;)

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw benul wat er verkeerd om zit :oops:

Mooi hoor, die Moots stem. Dat alu klepje is wel lekker praktisch, maar of hiermee op esthetisch vlak ook een slag gemaakt is...
De remhendels zitten verkeerd om. Kun je zien aan de instelknop. T' is maar een detail.
Alu klepje is inderdaad handiger dan de ouwe klemming maar ook ik moest even slikken toen ik het zag. De stuurpen is ook veel dikker als de ouwe. Hij voelt wel wat stijver aan. De buis in de pen schijnt gemaakt te zijn van de zelfde buis als de onderbuis van een Moots frame.
Kijk, dis beter..
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mr Elsworth op wo jan 03, 2007 10:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » ma nov 27, 2006 11:41 pm

Elevation12,000 schreef:Ik heb mijn Yo Eddy! met die lui laten komen. Bar weinig boeide me buiten dat ik hem snel wilde hebben. 350 dollar werd dat dus, tik maar af! Gelukkig kwamen ze bij mij niet aan de vaste deur.

Ach, hij was het waard.

Sterkte met dat extra nachtje slapen - mocht het ueberhaupt nog van slapen komen ;)
Heeft Chris me toch nog gematst; hoefde maar 160 USD te betalen.
Je merkt het, ik slaap nog steeds niet :lol:

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » ma nov 27, 2006 11:47 pm

..of ik ben een poot uitgedraaid. Mits we het hier allebei over een complete bike hebben natuurlijk ;)

^oZ

Bericht door ^oZ » ma nov 27, 2006 11:50 pm

Laat eens snel wat foto's zien van die Dean!

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di nov 28, 2006 3:45 pm

Elevation12,000 schreef:..of ik ben een poot uitgedraaid. Mits we het hier allebei over een complete bike hebben natuurlijk ;)
Ge zijt geen poot uitgedraaid. T'is maar een freempje met een jersey en wat framestickers voor m'n racertje
Framedozen zijn vaak rond de 175 USD. Volledige bikes vaak bijna het dubbele.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » di nov 28, 2006 8:09 pm

Heb 2x een frameset voor max 80 dollar met USPS laten verschepen. In 50% vd gevallen kwam het echter niet aan...

Gelukkig AmEx betaald, dus in no time restitutie. Blijft pijnlijk. Ik wilde een frameset, geen geld :(

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di nov 28, 2006 11:32 pm

Elevation12,000 schreef:Heb 2x een frameset voor max 80 dollar met USPS laten verschepen. In 50% vd gevallen kwam het echter niet aan...

Gelukkig AmEx betaald, dus in no time restitutie. Blijft pijnlijk. Ik wilde een frameset, geen geld :(
USPS is inderdaad een drama. Er is echter wel een mogelijkheid om ook deze zending te traceren. Heb laatst een gekneusde Salsa weer geretourneerd en deze kon ik zelfs met de post in de VS volgen.
Anyway, Fed ex heeft gedaan waarvoor ze ingehuurd is; hij is er!
Met bibberende handen direct na aankomst ook maar de Sterling zilveren headbadge van Jen Green (www.headbadges.com) er op de plakt.
De kleur is precies datgene wat ik in het hoofd had en alle details (afmetingen, nokje, de hele rambam) zijn in orde.
Betere foto's volgen wanneer ik weer eens bij daglicht thuis ben ;)
Afbeelding
Afbeelding

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » di nov 28, 2006 11:35 pm

^oZ schreef:Laat eens snel wat foto's zien van die Dean!
Ik zou wel graag willen maar hij heeft maar liefst tien versnellingen achter en dit is eigenlijk wel een Single Speed (die SS afkorting gibt mir immer noch ein bischen unheimisch gefuhl) forum.
Op jou verzoek maak ik er even een foto van en zet hem er op ;)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo nov 29, 2006 1:11 pm

Ik zit op het puntje van mijn stoel voor foto's bij daglicht 8)

Ik ken d'r meer die Jen Green gestrikt hebben voor een headbadge =>

AfbeeldingAfbeelding

Sommigen zullen zeggen dat het past bij zo'n klasse frame, anderen zullen beargumenteren dat een frame met zoveel klasse dat niet nodig heeft. Iig is het netjes verzorgd.

Mr Elsworth

Bericht door Mr Elsworth » wo nov 29, 2006 5:15 pm

Elevation12,000 schreef: Ik ken d'r meer die Jen Green gestrikt hebben voor een headbadge =>
.
Geweldig! Wat anderen er van mogen zeggen. Ik vind deze badges schitterend. Voor een mooi speciaal frame is zo iets the icing on the cake. Je ziet nu bij alle small builders (Ventana, Elsworth, Intense etc) ook steeds meer RVS en relief badges.
Ik heb er twee laten maken bij Jen, eentje voor deze bike en eentje voor mijn 3D Road-e. Die laatste zit er echter nog niet op. Voel we nl een beetje een idioot wanneer er zo'n klont zilver op het balhoofd zit net onder een Extralite stuurpen waarop trots het gewicht van 99 gram staat :bounce:
NB. Ik zag dat jij op het formu ook het old school mag scan onderwerp beheerd. Ben al even bezig om wat foto's uit de oude doos op te scharrelen. Wordt leuk.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo nov 29, 2006 5:51 pm

Hey Mr Elsworth, aangezien jij in die paar posts nu al meer mooi spul hebt latren zien dan sommige mensen in 1000 posts, maken we voor jou een uitzondering. Ik ben namelijk erg benieuwd geworden naar de rest van je stal, dus als je nou stiekem wat plaatjes laat zien zullen wij bij de grote baas niet verraden dat jij geared pics plaatst op het ss forum ;)

JJ :D
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

MarinTi

Bericht door MarinTi » wo nov 29, 2006 5:58 pm

@ Mr Elsworth

Errug mooi frame,
zou nog wel graag foto's van de andere 'familieleden' willen zien :D

Btw alleen jammer dat Chris zo weinig aandacht aan zijn site besteedt.

Plaats reactie