NKSS 2006: 19 November, Amerongen
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Super tocht, als het een beetje kan ben ik er ook (heeeeeel vroeg)dader schreef:even off-topic, is dat een leuke rit die 11-bergen tocht?
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Maar jij rijd er in iedergeval en dat kan ik niet zeggen
en dat notabene op mijn favoriete route
volgende keer zal ik Dré van de laaste plaats zien af te houden.
Morgen komt er een nieuwe zijruit in mijn bus, mijn gejatte tas is inmiddels terug gevonden, en ik ben 300 euro armer.
kortom klote weekeinde gehad

en dat notabene op mijn favoriete route
volgende keer zal ik Dré van de laaste plaats zien af te houden.
Morgen komt er een nieuwe zijruit in mijn bus, mijn gejatte tas is inmiddels terug gevonden, en ik ben 300 euro armer.
kortom klote weekeinde gehad

Hier een aantal cijfertjes geproduceerd door mijn GPS tijdens het NKSS:
inrijdronde 7,7 km in 36'41" met 12,6 km/u
1e ronde 6,8 km in 22'45" met17,9 km/u
2e ronde 6,8 km in 23'27" met 17,4 km/u
3e ronde 6,9 km in 27'07" met 15,3 km/u
Totaal afstand over 3 ronden 20,5 km
Totaal tijd over 3 ronden 1.13'09"
Totaal gemiddelde over 3 ronden 16,8 km/h
Totale lengte van NKSS 2006 is 26,3 km
Hubert passeerde mij in de laatste klim, dus deed de 4 ronden in ongeveer 1.10' (gemiddelde van 22,5 km/h)
Hoogte bij start/finish 60 mtr NAP
Hoogste punt bij 2e bocht naar links na de start 65 mtr NAP
Totale hoogtemeters tijdens deze 4 ronden 550 mtr *
* Is in werkelijkheid minder, mijn GPS meet de hoogte via de luchtdruk en deze steeg zelf ook tijdens de meting.
Het werd droog en zonnig weer, dus geen constante luchtdruk
Akwa
inrijdronde 7,7 km in 36'41" met 12,6 km/u
1e ronde 6,8 km in 22'45" met17,9 km/u
2e ronde 6,8 km in 23'27" met 17,4 km/u
3e ronde 6,9 km in 27'07" met 15,3 km/u
Totaal afstand over 3 ronden 20,5 km
Totaal tijd over 3 ronden 1.13'09"
Totaal gemiddelde over 3 ronden 16,8 km/h
Totale lengte van NKSS 2006 is 26,3 km
Hubert passeerde mij in de laatste klim, dus deed de 4 ronden in ongeveer 1.10' (gemiddelde van 22,5 km/h)
Hoogte bij start/finish 60 mtr NAP
Hoogste punt bij 2e bocht naar links na de start 65 mtr NAP
Totale hoogtemeters tijdens deze 4 ronden 550 mtr *
* Is in werkelijkheid minder, mijn GPS meet de hoogte via de luchtdruk en deze steeg zelf ook tijdens de meting.
Het werd droog en zonnig weer, dus geen constante luchtdruk
Akwa

Dank je voor de specs!
Maar als de luchtdruk steeg, dan was het feitelijk aantal hoogtemeters toch meer dan de teller aan gaf?
Eric en ik schijnen net over een uur bezig geweest te zijn (hij had best met mij kunnen finishen zonder crashes), zeg 65min. Eerste ronde was een kwartier zei men, dat zou 27.2km/u zijn.
Niet gek, want GEARED met perfect droge omstandigheden en alleen de langere weg naar de finish is mijn PR (best scherp) 15m11 officeel. En toen hoefde ik maar 1 ronde te doen.
Maar als de luchtdruk steeg, dan was het feitelijk aantal hoogtemeters toch meer dan de teller aan gaf?
Eric en ik schijnen net over een uur bezig geweest te zijn (hij had best met mij kunnen finishen zonder crashes), zeg 65min. Eerste ronde was een kwartier zei men, dat zou 27.2km/u zijn.
Niet gek, want GEARED met perfect droge omstandigheden en alleen de langere weg naar de finish is mijn PR (best scherp) 15m11 officeel. En toen hoefde ik maar 1 ronde te doen.
Die modderplas was zeker een meter diep!Cloxxki schreef:Even doorvragen
Kun je ook zeggen hoeveel hoogtemeters de grootste klims ons boden? Vooral de slotklim en die halverwege lijken me de hoogsten?
En die afdaling na 65m is vast gelijk naar het laagste punt, of was de modderplas iets verderop?
Dank je!

@ Klokkie
Echte hollandsche heuvels. Data uit mijn ciclosport, goed verborgen onder mijn kleding
:
Laatste klim 27hm. (2700cm klinkt beter.) Gemeten na de 3meter afdaling na dat kleine huftertje.
Grootste afdaling, direct van hoogste punt naar het laagste punt: 48m.
Modderplas was onderaan de laatse serie bobbeltjes omhoog.
Hartslag is nog wel een beetje een zooitje op de SingleSpeed. De rijder past zich aan het terrein aan en dat zie meteen aan je hartslag.

Echte hollandsche heuvels. Data uit mijn ciclosport, goed verborgen onder mijn kleding

Laatste klim 27hm. (2700cm klinkt beter.) Gemeten na de 3meter afdaling na dat kleine huftertje.
Grootste afdaling, direct van hoogste punt naar het laagste punt: 48m.
Modderplas was onderaan de laatse serie bobbeltjes omhoog.
Hartslag is nog wel een beetje een zooitje op de SingleSpeed. De rijder past zich aan het terrein aan en dat zie meteen aan je hartslag.

Weer een aantal gegeven:
1e lange klim
van 1,8 km (8 hm) na start tot 2,5 km (44 hm) na start
Dus 36 hm in 0,7 km
2e lange klim (slotklim)
van 6,5 km (31 hm) tot 6,9 km (60 hm)
Dus 29 hm in 0,4 km
Willem12, in de langste afdaling, van 0,4 km tot 1,7 km meteen naar het laatste punt zitten nog 2 kleinen stijgingen, op 0,9 km tot 1,1 km weer 6 stijgende meters en op 1,5 km nog eens 1 hele meter (volgens mijn GPS)
Laagste punt (8 hm) bij het begin van de 1e klim/ einde van de langste afdaling
Vlak stuk van 100 meter van 5,3 t/m 5,4 km op 17 hm, het enige vlakke stuk
Akwa
1e lange klim
van 1,8 km (8 hm) na start tot 2,5 km (44 hm) na start
Dus 36 hm in 0,7 km
2e lange klim (slotklim)
van 6,5 km (31 hm) tot 6,9 km (60 hm)
Dus 29 hm in 0,4 km
Willem12, in de langste afdaling, van 0,4 km tot 1,7 km meteen naar het laatste punt zitten nog 2 kleinen stijgingen, op 0,9 km tot 1,1 km weer 6 stijgende meters en op 1,5 km nog eens 1 hele meter (volgens mijn GPS)
Laagste punt (8 hm) bij het begin van de 1e klim/ einde van de langste afdaling
Vlak stuk van 100 meter van 5,3 t/m 5,4 km op 17 hm, het enige vlakke stuk

Akwa