Reba Race 07 vs TALAS 03

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Big T
Reba Race 07 vs TALAS 03

Bericht door Big T » ma nov 20, 2006 7:46 pm

Ik rijd nu enkele jaren met een TALAS op 100mm in mijn fiets en vraag me af wat er in de loop der jaren is veranderd.
Toen ik de TALAS kocht was dit een sijve vork maar ik heb het idee dat die in vergelijking met een Reba niet echt stijf meer is. Ook kan ik me voostellen dat de demping in de loop der jaren veel beter is geworden. Al staat fox natuurlijk niet echt bekend om slechte demping.

Al met al ben ik zeer zeker niet ontevreden over mijn TALAS. In vergelijking met mijn oude headshock is het een ontzettende vooruitgang geweest. Toch begint het nu af en toe wat te jeuken en kijk ik wat een vervanger zou kunnen worden.

Wie kan me vertellen wat de kenmerkende verschillen zijn?

BLRacing

Bericht door BLRacing » ma nov 20, 2006 10:37 pm

Ik heb ervaring met de Talas van 2003. Nu heb ik een Reba Race op 85mm.
De demping vind ik zelf een vooruitgang t.o.v. de talas. De talas had bij mij nogal last van packing, hij bleef effe hangen en dat is niet fijn. Vooral niet als je op hogere snelheid rijd en je met remkuilen te maken krijgt. Dit lost de Reba naar mijn idee beter op en nog wel op 85 mm. Qua stijfheid merk ik weinig verschil, ik heb op de Reba nu trouwens v-brakes hangen dus frontale stijfheid is wat moeilijk te vergelijken dan.

Plaats reactie