Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Liwald - Berichten:59
Canti levers op een v brake
Bericht
door Liwald » zo nov 12, 2006 10:39 pm
Ik heb een mooi setje real canti remhendels kunnen kopen. die wil ik in combinatie met de nieuwe avid ultimate v brake gebruiken.
nu is het toch zo dat een canti remhendel te weinig kabel aantrekt voor een v brake. nu is mijn vraag heeft iemand ooit iets gefabriceerd om meer kabel te trekken.
Want in feiten is het zo dat de afstand van het schanierpunt van de remhendel naar het hart van de kabel kleiner is dan bij een v brake hendel.
Alvast bedankt,
Liwald
-
Bericht
door Liwald » ma nov 13, 2006 3:29 pm
dank u voor de informatie
maar nu zou ik graag willen weten hoe het werkt. want als ik het goed bekijk is dit hetzelfde als een rollamajig maar dan zou een gewone kabel ook moeten werken en dat doet het niet.
Alvast bedankt,
-
wictor
Bericht
door wictor » ma nov 13, 2006 5:05 pm
Nee. De kabel rolt er dubbel (en elliptisch) omheen. Daardoor krijg je een overbrengingsverhouding die ietsje groter dan 1:1 is.
-
Kerensky - Berichten:202
Bericht
door Kerensky » vr nov 17, 2006 9:53 pm
Ik rij zelf ook met Real remhendels icm Avid ultimate v-brakes, en het werkt prima.
Als het goed is heb jij ook 2 posities voor je remkabel. Het beste wat je dan kan doen is het niet gebruikte gat opvullen ivm het terugschieten van de remkabel.

-
Bericht
door Liwald » zo nov 19, 2006 4:44 pm
Ik heb precies dezelfde en heb het ook al zo gemaakt maar ik vind het tog nog net niet perfect. nu ga ik iets anders proberen. ik zal een foto maken als ik klaar ben.