bashring/chainguide/boxguide
Moderator:Beheerders
hey,
Ik ben bezig met het opbouwen van een da bomb molotov.
Er zit een howitzer team trapas in en hussfelt (2006) cranks op.
Ik wil de ketting beschermen en natuurlijk een beetjes drop offs maken.
Daarom zoek ik iets van een boxguide enz.Alleen al die mrp dingen passen niet op mijn fiets omdat ik geen ISCG op mijn bottom bracket heb.
Mijn plan was om een dangerboy(dangerboyusa) chainring serrated te monteren op de plek van het grote tandblad en dan op de 2e kettinglijn een tandblad te monteren.
Dan is het tandblad en de ketting wel beschermt maar hij word niet "geleid" en kan er dus afsringen.
Wat kan ik nu het beste doen??
Greetzz rubenio
Ik ben bezig met het opbouwen van een da bomb molotov.
Er zit een howitzer team trapas in en hussfelt (2006) cranks op.
Ik wil de ketting beschermen en natuurlijk een beetjes drop offs maken.
Daarom zoek ik iets van een boxguide enz.Alleen al die mrp dingen passen niet op mijn fiets omdat ik geen ISCG op mijn bottom bracket heb.
Mijn plan was om een dangerboy(dangerboyusa) chainring serrated te monteren op de plek van het grote tandblad en dan op de 2e kettinglijn een tandblad te monteren.
Dan is het tandblad en de ketting wel beschermt maar hij word niet "geleid" en kan er dus afsringen.
Wat kan ik nu het beste doen??
Greetzz rubenio
Heb zelf een chainguide (dus middel en kleinste blad) op mijn kona gebouw met een howitzer BB. Werkt prima en ik heb nog iets meer keus dan met een enkel tandwiel (was bij mij een vereiste voor het trail rijden in de alpen).
Maar gaat prima zonder iscg punten, in ieder geval goed vastdraaien heeft bij mij geholpen en anders de lokatie van de spacerringen aan de aandrijfkant omwissellen.
Gr. R
Maar gaat prima zonder iscg punten, in ieder geval goed vastdraaien heeft bij mij geholpen en anders de lokatie van de spacerringen aan de aandrijfkant omwissellen.
Gr. R
My bikes:
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
EN - Trek Slash 8 - 27,5" (2015)
XC/AM - Trek Stache 9 - 29+ (2016)
4X/pumptrack - Dartmoor Phantom (2013)
-
- Contacteer:
Als je met twee tandbladen van voren wilt rijden zou ik een DRS van e13 monteren(staat er een in te koop forum)Die past normaal gesproken op
een BB zonder problemen.
Een andere mogelijkheid is een ISCG-adapter monteren en dan kan je dus wel MRP monteren,Long Range Patrol voor twee bladen(zie ook te koop forum
).Voor 1 blad heb je natuurlijk ook een heel bateljon geleiders/beschermers in alle merken maten en modellen.
Wat ook nog kan als je een guide-only zoekt........

mocht je intresse hebben in deze guide kan je me pb-en
grtz s
een BB zonder problemen.
Een andere mogelijkheid is een ISCG-adapter monteren en dan kan je dus wel MRP monteren,Long Range Patrol voor twee bladen(zie ook te koop forum

Wat ook nog kan als je een guide-only zoekt........

mocht je intresse hebben in deze guide kan je me pb-en
grtz s
Laatst gewijzigd door illuminatastigmata op do nov 16, 2006 2:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
-
- Contacteer:
moet je die op de plek van bv. een spacer doen tussen een bb cup en het frame, en dan HEEL hard aandraaien :?
Is dat wel stevig genoeg?
Dus;
Ik kan zo'n kettinggeleider op z'n adapter monteren en de rest van de kooi op mn crank.
Ik snap alleen niet dat het bv. een volle klap op een bankje kan weerstaan.
rubenio
Is dat wel stevig genoeg?
Dus;
Ik kan zo'n kettinggeleider op z'n adapter monteren en de rest van de kooi op mn crank.
rubenio
-
- Contacteer:
Rubenio schreef:moet je die op de plek van bv. een spacer doen tussen een bb cup en het frame,
ja
en dan HEEL hard aandraaien![]()
met het aangegeven draaimoment wat de trapasfabricant(truvativ in dit geval)voorschrijft.
Dus;
als je met''rest van de kooi''een bashguard bedoelt....ja
rubenio
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!