ZEVEN
Moderators:JJ, Beheerders
ik denk dat je enkel fietsen kunt vergelijken als je echt op heel veel fietsen hebt gereden, je kan bvb moeilijk stellen dat bvb een specialized Big Hit de beste freeride fiets is als je nooit met een andere fiets langer dan 1 dag gereden hebt.
Ik heb verschillende Ti's gehad, custom Yetis, custom ritcheys, fathchancs, gt's, giants, noem maar op, maar deze slaat alles.
Let op : door dat ik zoveel fietsen heb gehad wist ik perfect wat ik WEL wou hebben.
Ik reed nog maar 10 meter op de straat en voelde al direct hoe goed die fiets stuurde, dat was echt niet normaal
Vertical compliance is fabelachtig goed, terwijl laterale stijfheid super is.
Elke beweging van de heup voor correctie gebeurt zonder vertraging...
zoals ik reeds zei, je kan alleen maar iets inschatten naar gelang je ervaring met ander fietsen...
Ik reed bvb de zondag met een nicolai cc fully
door mijn "ervaring" kan ik per definitie binnen de tien minuten weten of een fiets goed is of niet (Let op : dat is subjectief, tis niet omdat ik hem goed vind dat iedereen hem goed vind)
zo vond ik die Nicolai belachelijk goed rijden maar moet hem langer testen omdat de achteverin niet op mijn gewicht stond en ik vond dat de dt demper te diep in zijn slag bleef zitten als je een rebound kick nodig had. (maar dat gaan we binnenkort weer testen...)
Wat is goed : als je tevreden bent met je fiets (maakt niet uit wat het is) ben je gelukkig.
Vraag eens aan dekerf, volgens mij kan hij bvb zelfs verder gaan op gevoel om te zeggen welke staalbuis zij gebruikt hebben, omdat hij nu éénmaal heel veel ervaring heeft met staal....
Ik heb verschillende Ti's gehad, custom Yetis, custom ritcheys, fathchancs, gt's, giants, noem maar op, maar deze slaat alles.
Let op : door dat ik zoveel fietsen heb gehad wist ik perfect wat ik WEL wou hebben.
Ik reed nog maar 10 meter op de straat en voelde al direct hoe goed die fiets stuurde, dat was echt niet normaal
Vertical compliance is fabelachtig goed, terwijl laterale stijfheid super is.
Elke beweging van de heup voor correctie gebeurt zonder vertraging...
zoals ik reeds zei, je kan alleen maar iets inschatten naar gelang je ervaring met ander fietsen...
Ik reed bvb de zondag met een nicolai cc fully
door mijn "ervaring" kan ik per definitie binnen de tien minuten weten of een fiets goed is of niet (Let op : dat is subjectief, tis niet omdat ik hem goed vind dat iedereen hem goed vind)
zo vond ik die Nicolai belachelijk goed rijden maar moet hem langer testen omdat de achteverin niet op mijn gewicht stond en ik vond dat de dt demper te diep in zijn slag bleef zitten als je een rebound kick nodig had. (maar dat gaan we binnenkort weer testen...)
Wat is goed : als je tevreden bent met je fiets (maakt niet uit wat het is) ben je gelukkig.
Vraag eens aan dekerf, volgens mij kan hij bvb zelfs verder gaan op gevoel om te zeggen welke staalbuis zij gebruikt hebben, omdat hij nu éénmaal heel veel ervaring heeft met staal....
inderdaag die heb ik ook
reden : mijn frame is eigenlijk een freeride ht....
daarom die extra versteviging.
ik had ook gevraagd dat hij super strak moest sturen, dus hebben die snullen natuurlijk als gekken zitten de uit te meten hoe dik de buis moest zijn aan de voorkant.
Je betaald dan wel MEGA veel geld, die sola is dat wel waard in mijn ogen...
reden : mijn frame is eigenlijk een freeride ht....
daarom die extra versteviging.
ik had ook gevraagd dat hij super strak moest sturen, dus hebben die snullen natuurlijk als gekken zitten de uit te meten hoe dik de buis moest zijn aan de voorkant.
Je betaald dan wel MEGA veel geld, die sola is dat wel waard in mijn ogen...
ja doet dat
je moet dat wel overleven heh...
ik breng de video camera mee en zorg ervoor dat je onsterflijk wordt.
Je moet wel mijn futs betalen, want ik ben niet verzekerd en seven zal zeker geen garantie geven op zulke grote valpartijen...
Beeld u in : De vuilzak, bijtrappend.....rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
je moet dat wel overleven heh...
ik breng de video camera mee en zorg ervoor dat je onsterflijk wordt.
Je moet wel mijn futs betalen, want ik ben niet verzekerd en seven zal zeker geen garantie geven op zulke grote valpartijen...
Beeld u in : De vuilzak, bijtrappend.....rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Laatst gewijzigd door Plons op wo nov 15, 2006 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb dezelfde vraag.Fry schreef:Hij zou mooier zijn met een rechte thomson zadelpen ipv deze met de setback. Of is dit gebogen exemplaar comfortabeler?
Erg fraaie fiets trouwens. Als ik later groot ben...
Zou je ook aan kunnen geven in hoeverre je HT-FR geometrie afwijkt van wat je voor XC-Marathon gebruik zou laten maken. (Hoewel op dat laatste gebied waarschijnlijk niet je grootste expertise ligt)?
wat is marathon heh ?
Ik rij ook tochten van 6 uur en langer met die fiets dus tis maar hoe je het bekijkt.
eigenlijk mag je stellen dat de fiets een kopie is van een On One singlespeed frame.
langere bovenbuis al normaal en de seat stay wat korter.
Let op : Het is SEVEN die dan luistert naar je Luulekoek en dan weet weet hoeveel butting waar welke dikte en toestanden, en trust me, dat maakt het verschil.
Thompson zadelpen : had ik nog liggen, is gewoon super stevig en ik rij van nature uit nogal ver met het zadel naar achteren, doe ik al 20 jaar...
Ik rij ook tochten van 6 uur en langer met die fiets dus tis maar hoe je het bekijkt.
eigenlijk mag je stellen dat de fiets een kopie is van een On One singlespeed frame.
langere bovenbuis al normaal en de seat stay wat korter.
Let op : Het is SEVEN die dan luistert naar je Luulekoek en dan weet weet hoeveel butting waar welke dikte en toestanden, en trust me, dat maakt het verschil.
Thompson zadelpen : had ik nog liggen, is gewoon super stevig en ik rij van nature uit nogal ver met het zadel naar achteren, doe ik al 20 jaar...
-
ik heb geen post van jou ontvangen, mijn hotmail werkt niet meer....
neem contact met mij op via www.plonsracing.com (druk contact bovenaan)
neem contact met mij op via www.plonsracing.com (druk contact bovenaan)