Yep, 70-200 is al lustig mee op los geschoten. Overlap is er inderdaad, maar een 300mm vast dwingt tot vaste punten, terwijl de zoom meer flexibiliteit brengt. 200-400 zou ideaal zijn. 100-400 is geen optie, push-pull is niet mijn ding en ik heb toch graag iets lichtsterkers. Daarnaast hoor ik niet al te veel positieve verhalen over de laatste (canon).BOSS schreef:heb je al iets van een 70-200?Irmo schreef:Degelijk spul hoor Boss! Beter krijg je niet...
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Sigma 120-300 f2.8 ... volgend seizoen gaat er weer heerlijk geshopt worden en ik overweeg deze lens ipv een 300mm vast, flexibeler qua inzet. Anders moet ik een pakezel gaan huren voor de lens meuk.
Als je die al hebt zou je een 1.4 of 2.0 converter kunnen overwegen, je verliest wel resp. 1 & 2 stops. Als je al een 70-200 hebt, heb je wel veel overlap.
dussssss©
Convertors heb ik aan gedacht en een 1.4 staat dan ook op de lijst, deze zal ook op de 300 gebruikt gaan worden. Maar ik heb dus meer nodig dan 300mm....
Oh ja, had ik ook al genoemd dat ik de prijs van een Canon 300mm 2.8 nog net ff iets teveel van het goede vind?