RST voorvork rubbers

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
remmie_dirt
RST voorvork rubbers

Bericht door remmie_dirt » vr okt 27, 2006 2:12 pm

heey,
Ik heb nu nog een RST DH voorvork op mn giant atx dh 2 zitten. mijn vraag is of ik de rubbers die het vuil weghouden van het stuk waar het dunne gedeelte in het dikkere gedeelte van je vork gaat kan weghalen. En hoe?
Want er zitten namelijk bovenop mijn vork van die afstelknopjes en kan ik die er gewoon uit draaien of iets dergelijks want ik moet mijn vork uit mijn crowns schuiven. Heeft iemand hier ervaringen mee gehad? of ideeen?

greatz, remco

Le Mark

Bericht door Le Mark » vr okt 27, 2006 2:34 pm

Doel je op je seals of gewoon die lelijke gare rubbers?
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » vr okt 27, 2006 2:53 pm

die lelijke gare ja. :sticktongue:

Gène

Bericht door Gène » vr okt 27, 2006 5:55 pm

Als het gaat om die afgrijselijke stof rubbers uit de jaren toebak zou ik er gewoon de schaar in zetten.

Maak anders ff een fotoke.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » vr okt 27, 2006 6:34 pm

Maar maakt dat dan niet uit als ik er de schaar in zet voor mijn vork dat ie dan niet heel goor wordt aan de binnenkant ofsow? :?

Le Mark

Bericht door Le Mark » vr okt 27, 2006 6:59 pm

RST is zowieso troep, dus verschil komt er niet in ;)

Nee, kan in meeste gevallen gewoon dus! Maak maar even fotootje van de seals, en post die maar!
"´prut·ser (de ~ (m.)): iem. die erg onhandig en knoeierig werkt => broddelaar, knoeier"

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » vr okt 27, 2006 7:45 pm

Liwald

Bericht door Liwald » vr okt 27, 2006 10:18 pm

ik zeg mooi laten zitten anders kun je de vork elke dag open halen als er vuil op komt.

Maar als je ze weg haalt kun je eventueel de rubbers van manitou kopen en die erop zetten die zijn redelijk klein en houden het grote vuil tegen. ze zaten altijd op de manitou black vorken en waren 2 cm hoog. dus dan zie je tog nog een stuk crown. succes

Le Mark

Bericht door Le Mark » za okt 28, 2006 8:13 am

Ja, wat hij dan toch zegt. Die seals zijn niet goed genoeg om de ergste troep uit de vork te houden, ik dacht dat ze beter waren, sorry ;)

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » ma nov 06, 2006 7:39 pm

beetje laat, maar...
hoe zit dat dan met die afstelknoppen van mn rebound bovenop mn vork? Ik zou niet weten hoe ik die er af moet krijgen zonder dat ze keihard door de schuur heen vliegen ofzo... :D Anders kan ik mn voorvork niet eens van mn crowns afhalen en zou ik er niet eens nieuwe rubbers op kunnen zetten (oude rubbers zitte er nog steeds op)

greatz.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » ma nov 06, 2006 8:07 pm

die rubber zou ik iig niet weg halen, of je wilt dat je vork stopt met veren.

die afstelknoppen hoor je er met een tang af te kunnen draaien (als alles goed is is de onderste gedeelte vd afstelknoppen 6-hoekig dus moet t kunnen)

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » ma nov 06, 2006 8:10 pm

remmie_dirt schreef:die lelijke gare ja. :sticktongue:
ik moet ff me avater veranderen, voordat er misverstanden ontstaan :lol:

remmie_dirt

Bericht door remmie_dirt » vr nov 10, 2006 8:40 pm

ik heb vandaag alle rubbers en beschermingsdingen er af gehaald, ziet er stukken beter uit en veert op een of andere manier veel beter. :?

Ik moet alleen nog wel ff iets van een ouwe binnen (of buiten) band om het stuk tussen mn crowns doen en geen last meer van beschadiging met tabletop!

ik ga ook nog ff kijken of er van die lage rubbers te koop zijn ergens. Misschien bij mijn LFB (lokale fiets boer) (Local Fucking Bikeshop hea bikerboi! ) dat die van die lage rubbers hebben.

greatz

Plaats reactie