Stalen hardtail......suggesties
Moderators:JJ, Beheerders
-
Ik heb dit topic ook al op mountainbike.be gezet (aangezien ik tijdelijk in België woon), maar omdat hier ook een aantal ‘staal’ liefhebber zitten plaats ik ‘m hier nog een keer. Ik ben namelijk op zoek naar een vervanging voor mijn Klein Attitude en wel een stalen vervanging. Ten eerste wil ik een fiets met een iets ‘comfortabeler’ geometry (lees niet puur race XC). Bij lange tochten (3 uur en meer) krijg ik teveel last van schouders, nek, bovenarmen etc (heb al veel geprobeerd maar niks helpt echt) op m’n Klein. Nu heeft een stalen frame me altijd al wel aangesproken en na een ritje op een Orange P7 in Wales ben ik helemaal overtuigd. Ik zoek dus iets wat lijkt op een P7 qua geometrie (liefst dus een frame waar een voorvork in kan van 100-130 mm). Waarom geen Orange dan? Orange is toch vrij moeilijk te krijgen in Nederland en ivm garantie e.d. bestel ik het toch liever bij een LBS. Ik heb ook al aan een Inbred 456 zitten denken, maar die is misschien net iets teveel ‘freeride’ (zit een beetje op het randje). Rocky Mountain (Hammer…….Blizzard is een beetje te prijzig), Kona Explosif, Voodoo ‘ken’ ik al, dus als mensen nog andere alternatieven weten…graag.
-
Ik ken nog wel leuke alternatieven, zoals Soulcraft en Steelman, maar die zijn a) ook prijzig en b) niet vertegenwoordigd.
Sorry, iets anders begint mij ff niet te dagen.
Ik had zoiets gescoord: ebay

Sorry, iets anders begint mij ff niet te dagen.
Ik had zoiets gescoord: ebay
Lang leve de 29er zou ik zeggenOnly reason for selling is to finance a 29er.

Re: Stalen hardtail......suggesties
Je had em zelf al bedacht zie ik. Een gewone Inbred zou anders een optie kunnen zijn...urban waste schreef: Ik heb ook al aan een Inbred 456 zitten denken, maar die is misschien net iets teveel ‘freeride’
Ik heb zelf de vorige On One versie, en die is verre van freeride qua geometrie, maar kan met de juiste vork daarvoor wel ingezet worden.
Qua prijs kun je je niks beters hebben!
Als ik geld zou hebben voor een staal fietsje erbij, dan zou ik deze kiezen:

Van deze heer: http://www.germans-cycles.de
Maar dat moet jij niet doen, want ooit heb ik er wel geld voor over....
Enig probleem voor jou, niet/amper in NL te krijgen maar Duitsland is dichtbij, toch?
Erikje

Van deze heer: http://www.germans-cycles.de
Maar dat moet jij niet doen, want ooit heb ik er wel geld voor over....

Enig probleem voor jou, niet/amper in NL te krijgen maar Duitsland is dichtbij, toch?
Erikje
-
Is er ook in 29er, beide kosten iets van 2100euro geloof ik!George2 schreef:
Gary Fisher Ferrous? Lijkt me in ieder geval de moeite waard om te bekijken...Met ebb dus je kunt nog SS ook
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!
Hij staat wel op de lever-/prijslijst!DeKerf's schreef:Als men überhaupt al besluit deze naar NL te halen?Steelboy schreef:Ja True Temper Platinium OX staal.Fry schreef:zijn die gary fishers staal ? op de site staat iets in de trend van platinum XO ?
Alleen zijn deze modellen nog (lange) niet leverbaar in de Benelux
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
Nee, geen frame onlyBOSS schreef:Staal & EBB???
Daar is echt een grote markt voor als je het mij vraagt, als ze er frame only waren/komen ben ik van de partij!!!!
Rohloff erin en je hebt een fiets voor het leven!
dusssssss©

iid on-one komt met een nieuw geared inbred frame voor 150 pond, niet duur dus voor zo'n goed frame.
Zion frame zou ook iets kunnen zijn, zeer betaalbaar (ook reynolds 853) zie www.jensonusa.com
In waalwijk (brabant) zit cees noorloos en voert o.a. een eigen merk corano. Je kan het frame (tot op zekere hoogte) naar eigen specificaties laten maken en is zeer betaalbaar. Hij laat de frames in Belgie lassen!!
Zion frame zou ook iets kunnen zijn, zeer betaalbaar (ook reynolds 853) zie www.jensonusa.com
In waalwijk (brabant) zit cees noorloos en voert o.a. een eigen merk corano. Je kan het frame (tot op zekere hoogte) naar eigen specificaties laten maken en is zeer betaalbaar. Hij laat de frames in Belgie lassen!!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re: Stalen hardtail......suggesties
Als je wilt kan ik voor je proberen? PB als je interesse hebt.urban waste schreef:Orange is toch vrij moeilijk te krijgen in Nederland en ivm garantie e.d. bestel ik het toch liever bij een LBS.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Op het moment zijn de nieuwe on-one inbred (geschikt voor 4 tot 5 inch vorken) en de Orange P7 mijn favorieten. Ik zal nog eens goed de voor/nadelen van beide op een rijtje zetten.
Ik heb idd op een P7 gefiets en dat beviel zeer goed. Alleen was dit een 19inch frame en ik denk dat ik beter af ben met een 21inch (ik ben 1.93 m). Ik heb maar zo'n dikke 20 km gefietst op de P7 en dan merk je vaak nog niet of de fiets net iets te klein is....
JJ, ik zal je wat laten weten als ik serieuze interesse heb in een P7.
Ik heb idd op een P7 gefiets en dat beviel zeer goed. Alleen was dit een 19inch frame en ik denk dat ik beter af ben met een 21inch (ik ben 1.93 m). Ik heb maar zo'n dikke 20 km gefietst op de P7 en dan merk je vaak nog niet of de fiets net iets te klein is....
JJ, ik zal je wat laten weten als ik serieuze interesse heb in een P7.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Heb je al eens naar de Niner SIR 9 gekeken? Of ben je niet zo van de grote wielen? Reynolds 853 staal, EBB voor de keus voor singlespeed OF Rohloff, heerlijke fiets.urban waste schreef:en ik denk dat ik beter af ben met een 21inch (ik ben 1.93 m).
Volgend jaar komt Niner met een stalen geared only, ook erg fijn.
En als we toch bezig zijn met grote wielen, wat dacht je van Singular? Ook Engels, en het ziet er erg goed uit, dan heb je (voorlopig tenminste) wat unieks.
http://www.singularcycles.com/
Er is zoveel keus! Veel plezier met je speurtocht

JJ
stalen hardtail
Een cove handjob? Mooie vette fiets en word door cosmic sports verdeelt
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re: stalen hardtail
Dat is ook een goeie optie!blokker schreef:Een cove handjob? Mooie vette fiets en word door cosmic sports verdeelt
JJ
-
- didadunlop