Kona Shred OF Kona Scrap????!??!?!?!?!?
Moderator:Beheerders
Heej.
Ik ben aan het kijken voor een neiuwe fiets en ben aan het twijfelen tussen de kona shred en de kona scrap maar de kona shred is minder goed volgens mij maar ik weet niet wat precies het verschil is en of het zoveel uitmaakt?? kan iemand me hier tips over geve?
BVD Coen
Ik ben aan het kijken voor een neiuwe fiets en ben aan het twijfelen tussen de kona shred en de kona scrap maar de kona shred is minder goed volgens mij maar ik weet niet wat precies het verschil is en of het zoveel uitmaakt?? kan iemand me hier tips over geve?
BVD Coen

in een andere topic wordt net verteld dat de P1 beter is en nu begin je een nieuwe topic met daarin nog een andere vraag als in die andere topic

maar ik antwoorden wel ff op je vraag:
de scrap is t duurdere broertje vd shred, maar echt een groot verschil is het niet, hij zal precies t zelfde rijden,.
de meeste parts zijn precies t zelfde, er zijn alleen een paar hele kleine verschillen zoals bijv de vork: de shred heeft een DJam comp, en de scrap een DJam pro (ik heb allebei de vorken gehad en bij mij was de comp beter totdat ik em brak

maar ik blijf bij me punt: koop een P1 voor 600 (?) euro, die is sowieso al beter dan de shred en scrap, en dan heb je nog 200 tot 300 euro over voor upgrades
EDIT: heb je de zoekmachine al gebruikt? het is zinloos om 10 topics te openen met steeds de zelfde vraag

weten ze wel waar ze t over hebben?
wat voor spots heb je daar dan?
en kwa afmontering klopt het niet echt wat ze zeggen, en ik heb ook niet echt gehoord dat de P1 frames snel breken
oke, geometrie kan veel schelen (ik weet de geo vd P1 nie), maar ik vind de shred en scrap toch net iets te lang voor street (ik heb de 15,5 dus M shred '05 gehad)
maar ik zeg niet dat de shred en scrap slecht zijn, want dat zijn ze zeker nie, ik zeg alleen dat de P1 goedkoper is en nog ss ook, wat flink wat problemen scheelt
wat voor spots heb je daar dan?
en kwa afmontering klopt het niet echt wat ze zeggen, en ik heb ook niet echt gehoord dat de P1 frames snel breken
oke, geometrie kan veel schelen (ik weet de geo vd P1 nie), maar ik vind de shred en scrap toch net iets te lang voor street (ik heb de 15,5 dus M shred '05 gehad)
maar ik zeg niet dat de shred en scrap slecht zijn, want dat zijn ze zeker nie, ik zeg alleen dat de P1 goedkoper is en nog ss ook, wat flink wat problemen scheelt
-
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
Hij vraagt toch gewoon welke van die TWEE het beste is? Niet welke andere fiets hij ook kan kopen, want dat was zoals Bikerboi zelf al zei in een ander topic al behandeld...
Maar zoals Bikerboi dus aan gaf is de Scrap de "betere", maar ook meer geld en als je net begint voel je het verschil tussen die twee types niet, behalve in je portomonnee dus mijn keuze zou de Shred zijn.
Maar zoals Bikerboi dus aan gaf is de Scrap de "betere", maar ook meer geld en als je net begint voel je het verschil tussen die twee types niet, behalve in je portomonnee dus mijn keuze zou de Shred zijn.
Hoi ben gaan kijken bij bikes4fun en ik ga toch niet voor de p1 ik ga voor de kona shred 2007 dit zijn de specs:
SHRED
>Kona Clump 7005 Aluminium frame
>Marzocchi Dirt Jumper 4 voorvork met 100mm veerweg
>FSA Gravity Alpha Drive crankset
>Hayes MX-4 schijfremmen
>Maxxis High Roller 26x2.25 banden
SPECS
Frame sizes 13"(XS), 15"(S), 15.5"(M), 17"(L), 17.5"(XL)
Frame tubing Kona Clump 7005 Aluminum
Fork MARZOCCHI DIRT JUMPER 4 100mm travel
Braze-on fittings 2 bottles, fender
Headset TH w/Big Nut
Crankarms FSA Gravity Alpha Drive ISIS
Chainrings PC Guard /36/24
B/B RPM ISIS DH
Pedals Kona Jackshit
Chain Shimano IG-70
Freewheel Shimano CS-HG30 (11-32t, 8speed)
F/D Shimano Acera-x
R/D Shimano Altus
Shifters Shimano Alivio
Handlebar FSA Gravity Maximus OS Riser
Stem FSA Gravity Maximus OS
Grips Cowan Signature
Brakes Hayes MX4 Mechanical
Brake Levers Avid FR-5
Front hub KK Disc
Rear hub Shimano FH-M475 disc
Spokes Stainless 14g
Tires Maxxis High Roller 26x2.35
Rims Alex DM-24
Saddle Kona DJ
Seatpost FSA FR-270 DBL
Seat clamp Kona QR
Color Grey Matt
ik laat alleen de mechanise remmen ombouwen naar hydraulische.
en ik weet niet waarom op de marzochi pagina de dirt jumper 4 niet word weergegeven is die niet los te koop??
BVD Coen
SHRED
>Kona Clump 7005 Aluminium frame
>Marzocchi Dirt Jumper 4 voorvork met 100mm veerweg
>FSA Gravity Alpha Drive crankset
>Hayes MX-4 schijfremmen
>Maxxis High Roller 26x2.25 banden
SPECS
Frame sizes 13"(XS), 15"(S), 15.5"(M), 17"(L), 17.5"(XL)
Frame tubing Kona Clump 7005 Aluminum
Fork MARZOCCHI DIRT JUMPER 4 100mm travel
Braze-on fittings 2 bottles, fender
Headset TH w/Big Nut
Crankarms FSA Gravity Alpha Drive ISIS
Chainrings PC Guard /36/24
B/B RPM ISIS DH
Pedals Kona Jackshit
Chain Shimano IG-70
Freewheel Shimano CS-HG30 (11-32t, 8speed)
F/D Shimano Acera-x
R/D Shimano Altus
Shifters Shimano Alivio
Handlebar FSA Gravity Maximus OS Riser
Stem FSA Gravity Maximus OS
Grips Cowan Signature
Brakes Hayes MX4 Mechanical
Brake Levers Avid FR-5
Front hub KK Disc
Rear hub Shimano FH-M475 disc
Spokes Stainless 14g
Tires Maxxis High Roller 26x2.35
Rims Alex DM-24
Saddle Kona DJ
Seatpost FSA FR-270 DBL
Seat clamp Kona QR
Color Grey Matt
ik laat alleen de mechanise remmen ombouwen naar hydraulische.
en ik weet niet waarom op de marzochi pagina de dirt jumper 4 niet word weergegeven is die niet los te koop??
BVD Coen
Ik heb de scrap ik vind het ckers een relax ding, maar de shred lijkt mij ook wel flex, alleen jammer van die remmen maarja kun je altijd nog laten ombouwen naar hydraulisch, maat van me heeft mechanisch maar dat remt echt KUT
Edit: Die mechanische remmen van een shred remmen zeker wel goed

Edit: Die mechanische remmen van een shred remmen zeker wel goed

Laatst gewijzigd door Roel@dTb op do jun 07, 2007 6:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer eerst schrijven voor je iets post man.Roel@FTD schreef:Ik heb de scrap ik vind het ckers een relax ding, maar de shred lijkt mij ook wel flex, alleen jammer van die remmen maarja kun je altijd nog laten ombouwen naar hydraulisch, maat van me heeft meganisch maar dat remt echt KUT![]()
Maar weet je nu al voor welke je gaat?
Mechanische remmen kunnen wel goed remmen, zeker avid BB7.