De Winter is voorbij, en de fiets is klaar! [UPDATE]

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di okt 31, 2006 6:38 pm

sneeuwpop schreef:Rinse, heb je inmiddels al iets rijdbaars?
Ik heb al heel veel gekregen (moet nog ff her en der wat ophalen) maar momenteel ff door persoonlijke omstandigheden is dit ff een wat lager pitje..

Rinse
Whoop Whoop!

steelhead

Bericht door steelhead » di okt 31, 2006 9:47 pm

Ik heb de laatste tijd best wel veel over dit topic, of soortgelijke gevallen nagedacht. Laatst kwam een vriend van me bij of ik nog een achterwiel had voor een jong neefje dat wel helemaal bike gek is, maar die een wiel getacoot had en dus niet meer kon rijden.

Ik had nog wat liggen, dus die gozer kan weer rijden.

Dit moet toch voor meerdere mensen te doen zijn. En dan bedoel ik geen gepimpte fietsen voor patsertjes, maar een deugdelijk bike voor jongens die echt willen, maar geen poen hebben.

Er is wel eens geopperd bikes en parts naar arme gebieden te sturen, maar daar is een mega logistieke actie voor nodig, en dit kan heel klein en simpel blijven. Parts uitwisselen op meetings, iemand maakt er een fiets van en als weer een ander er een slachtoffer voor heeft kan die rijden voor weinig.

Is dit een suf idee? Bikers voor bikers?

JJ

Ik heb nog erg veel spullen om te ruilen, doneren, voor weinug te verkopen. Prik een datum en een plaats en regel een vrachtautootje.....

Steelhead
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di okt 31, 2006 10:06 pm

We zaten echt al te denken aan een kofferbak verkoop, maar dat moet natuurlijk in de zomer of voorjaar, na een leuk tochtje gereden te hebben.

Gaat er in het voorjaar dus echt komen, een kofferbak markt met bike parts.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

^oZ

Bericht door ^oZ » di okt 31, 2006 10:11 pm

Dan ben ik er zeker bij om álles te kopen :o

dré

Bericht door dré » di okt 31, 2006 10:13 pm

JJ schreef:We zaten echt al te denken aan een kofferbak verkoop, maar dat moet natuurlijk in de zomer of voorjaar, na een leuk tochtje gereden te hebben.

Gaat er in het voorjaar dus echt komen, een kofferbak markt met bike parts.

JJ
yep, zonnetje, biertje, ouwehoeren en gelukkig heb ik een grote kofferbak (of te veel spullen)

Reprox

Bericht door Reprox » di okt 31, 2006 10:52 pm

Rinse,

Heb je nog een lijstje met de overige nodige parts ?
Dan zal ik voor jou ook eens de schuur in duiken..

Groeten Daan
Normal people worry me.

willem12

Bericht door willem12 » di okt 31, 2006 10:55 pm

Waarom geen "car booty" bij de NKSS ?
Te koud ?

ott

Bericht door ott » wo nov 01, 2006 8:43 am

willem12 schreef:Waarom geen "car booty" bij de NKSS ?
Te koud ?
Lijkt me juist een goed tijdstip, de meeste willen de fiets toch klaar hebben voor het lekker weer is. :)

Geef je ouwe fietsspullen een nieuwe ronde wegooien is zonde, of zoiets :thumbsup:

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo nov 01, 2006 9:15 am

Reprox schreef:Rinse,

Heb je nog een lijstje met de overige nodige parts ?
Dan zal ik voor jou ook eens de schuur in duiken..

Groeten Daan
Ik heb alles al wat ik nodig heb, moet het alleen nog even ophalen, zal volgende week wel ergens worden denk ik zo.

Rinse
Whoop Whoop!

ott

check

Bericht door ott » wo nov 01, 2006 9:45 am

Nieuw topic? "Boot sale"

Ik kan me er erg in vinden :)
Ik ben alleen van mening dat het een ruilbeurs zou moeten worden voor verkoop hebben we / ik andere kanalen ;)

(Valuta bier?)

heppypeppy
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » wo nov 01, 2006 10:39 am

Het probleem met een boot-sale, zoals voorgesteld, is dat je juist een grote kans hebt om de "doelgroep" te missen. Degene die komen zijn de mensen met een auto/middelen die naar de afgesproken plek kunnen komen. Dat hebben de middelbare scholieren niet. Er is nog wel een mogelijkheid; je doet het op het stationsplein bij utrecht centraal (voor iedereen te bereiken met OV).

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo nov 01, 2006 11:01 am

heppypeppy schreef:Het probleem met een boot-sale, zoals voorgesteld, is dat je juist een grote kans hebt om de "doelgroep" te missen. Degene die komen zijn de mensen met een auto/middelen die naar de afgesproken plek kunnen komen. Dat hebben de middelbare scholieren niet. Er is nog wel een mogelijkheid; je doet het op het stationsplein bij utrecht centraal (voor iedereen te bereiken met OV).
Op het stationsplein lijkt me geen goed idee. Zie je 't al voor je, al die gehuurde vrachtwagens van DP leden .......
Als jij een OV hebt kun je toch ook gewoon naar een meeting komen?

heppypeppy
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » wo nov 01, 2006 12:00 pm

Heb je wel eens geprobeerd om op bijvoorbeeld het parcours in zoetermeer te komen met het OV vanuit een willekeurig klein plaatsje zonder treinstation? Voor je het weet doe je 2 uur over 25km (dat is geen overdrijving) en dat is nogal een drempel. Verder denk ik niet dat studenten de belangrijkste groep is die we kunnen stimuleren met oude onderdelen. Deze zijn vaak vermogend genoeg, en zijn vaak te serieus met de sport om het met oude spullen te doen. De groep scholieren lijkt me een betere groep als het puur er om gaat meer mensen op de fiets te krijgen.
Neemt niet weg dat ik ook wel wat oude spullen wil inruilen om zo mijn strandracertje af te bouwen. :D Het is hoe dan ook een leuk idee!

P.S. Voor ik allemaal studenten over mij heen krijg, ik ben zelf ook student, WO werktuigbouwkunde, dus als ik nog een bijbaantje kan hebben kan je dat als student psychologie zeker ;)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo nov 01, 2006 12:07 pm

Ik zie het meer als onderlinge ruilactie dan als weggeef aan scholieren actie...

En Ruben heeft dit idee al eerder geopperd, misschien moeten we maar eens een keer een officiele Dirty Pages Car-booth-trade meeting houden...

Perik

Bericht door Perik » wo nov 01, 2006 12:25 pm

Ik ben het met je eens hoor heppypeppy. We moeten hier niet gaan doen alsof studenten (ja, ik ben er zelf ook een) allemaal straatarm zijn en daardoor niet kunnen biken of naar zoiets als het nkss komen. Verder lijkt me zo'n kofferbaksale een erg leuk idee! Een goede manier om iemand anders blij te maken met je spullen of voor weinig wat parts te scoren!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo nov 01, 2006 12:49 pm

Volledig mee eens, verkopen/ruilen/weggeven die oude meuk. Dit is de beste manier om creativiteit naar boven te krijgen. Zo zullen meer mensen een leuk "project" gaan starten.

En om eventueel jaarlijks een DP-TRADE-MEETING te houden lijkt me ook geen gek idee ivm verzendkosten e.d. voor die kleine losse onderdelen die je nog net eventjes mist.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

ott

check

Bericht door ott » wo nov 01, 2006 1:26 pm

Ik heb wat dingen liggen die niet de moeite waard zijn om te vekopen (bv. verzendkosten), maar die voor een ander miss. wel net is wat ze kunnen gebruiken. (div. onderdelen maar ook de ouwe helm of je primal wear shirt waar je niet meer in kunt :oops: )

Ik ben alleen niet zo`n voorsstander van weggeven, je kunt nooit bepalen of het op de juiste plek terrecht komt. :(

Ruilen vind ik daarom een beter optie en bovendien nemen mensen dan meer meuk mee wat een grotere keuze / markt geeft, miss vindt je dan zelf iets. (Bv flite zadel, ss naafjes, 16T krans :angelnot: )

Tijdens de NKSS komt mij het beste uit ik moet van de vrouw de boel opruimen :argue:

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo nov 01, 2006 1:38 pm

Steelboy schreef:En Ruben heeft dit idee al eerder geopperd, misschien moeten we maar eens een keer een officiele Dirty Pages Car-booth-trade meeting houden...
Haal aub dat DP eraf, is mss leuk als er meer mensen komen dan alleen al dat kansloze DP volk..

Lijkt mij juist leuker om het een beetje breder te doen, dus ook je jongens en meisjes van mtb.nl erbij.

En wat betreft het NKSS, kan wel maar dat wordt wel erg beperkt en bovendien een beetje te korte termijn.

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

ott

Bericht door ott » wo nov 01, 2006 5:08 pm

Had toch het idee dat het een SSding zou gaan worden.

We zullen zien :ermm: ?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo nov 01, 2006 10:37 pm

Rinse, wat heb je teweeg gebracht!

Ondertussen vraag ik me hard en ernstig af of ik ook zoiets zou kunnen regelen op een whiskey forum :drunk:
Bikepark Groningen

Gène

Bericht door Gène » do nov 02, 2006 11:34 am

hahaha zie je het al voor je, groepje whiskey drinkers in het bos staan met de kofferbak open en ladderzat... hmm de mensen zouden er bijna dingen van gaan denken..

wel leuk initiatief! wanneer doet zich een meeting in het zuiden voor? ik ben wel geen singlespeeder

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do nov 02, 2006 3:39 pm

Gène schreef:ik ben wel geen singlespeeder
Ja, wat is het nou? 8)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Gène

Bericht door Gène » do nov 02, 2006 8:59 pm

hmm daar heb wel geen punt...ik ben dus wel geen singlepeeder met zonder opendak...

ik ben er dus geen.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

lc4

Bericht door lc4 » do nov 02, 2006 9:36 pm

JJ schreef:
En wat betreft het NKSS, kan wel maar dat wordt wel erg beperkt en bovendien een beetje te korte termijn.

JJ
Gewoon doen! Ben bezig een ss op te bouwen en mis nog het één en ander. Hoef geen bling-spullen, de fiets moet 't gewoon dóen. Upgraden komt -ongetwijfeld- later wel...

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » zo feb 11, 2007 7:06 pm

UPDATE (en dat werd tijd ook..)

Afbeelding
De fiets zit (bijna in elkaar) alle onderdelen zijn gemonteerd, het wachten is nog op de zadelpen shim. en kabelendjes (want die waren op..) En ff setje binnenbanden :). Tis een strak fietsje geworden. Ik zal dinsdag even wat betere foto's posten. Eerder heb ik geen computer waar ik ze kan uploaden beschikbaar.

De specs (en waar het vandaan komt..)

Frame - Giant Cadex CFM3 20" (Exar)
Voorvork - Vast en zwart (Boss)
Wielen - Spezi Stout/Deore - Mavic 317's (uit m'n geared bike)
Cranks - STX RC met 32t (Arnetteman)
Balhoofd - Zilverkleur industrielagers (Sneeuwpop)
Stuurpen - Ritchey Comp 135/140 (Steelboy)
Stuur - Raceface Lowriser (cHoc)
Remhendels - Sram 7.0 (JJ)
Remmen - Avid Ti (JJ)
Grips - Lizard Skin (Ruben)
Zadelpen - BBB (Erikje)
Zadel - Selle Italia Trans-Am (geruild met clubgenoot)
Ketting - Wipperman(Steelboy)
Kransje - Shimano DX 16t (Hubert)
Kettingspanner - Shimano RSX (van m'n racer)
Banden - Schwalbe Fast Fred 2.35/Racing Ralph 2.4
Pedalen - Look 4x4/CB Mallet C (ff kijken welke het best bevalt)
Quick Releases - Kore (JJ)

Dinsdag zal ik een verslag doen van de eerste keer fietsen op het apparaat!

Rinse
Whoop Whoop!

Plaats reactie