Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
- Pieter en zijn V10
-
kameraad van mij heeft zo'n JVC everioPieter en zijn V10 schreef:Ik ben van plan om een videocamera te kopen, ik wil hem met name gebruiken voor het filmen van mountainbiken.
Ik wil de films makkelijk op de pc kunnen zetten zonder dat het een gedoe en geknutsel is. De camera moet een goede lens hebben, dus niet dat de kleur rood plotseling oranje is.
Ik ben eigenlijk aan het kijken op marktplaats.nl omdat je daar toch iets meer waar voor je geld vind.
Een vriend van mij raad iets van een JVC Everio aan.
Graag tips en info!
BVD Pieter
handig toestel
lekker klein ook
en heel goede beeldkwaliteit
hij heeft wel het topmodel van vorig jaar (hd ready)
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
kunnen jullie mij helpen met de keuze tussen:
Canon EOS 400
Nikon D80
wat zijn de voor en na-delen?
jullie zijn de kenners, ik de leek..
Goofy
Canon EOS 400
Nikon D80
Goofy
TS
Ik heb zelf een 350D en ben hier onwijs tevreden over.
Rigard heeft volgens mij een Nikon en is daar tevreden over.
Ik weet wel dat als je qua accesoires niet te veel kwijt wil beter geen Canon kunt kopen (als je origineel wilt kopen, want je hebt altijd nog bv. Sigma). De Canon onderdelen zijn duur ten opzichte van Nikon en het is nog maar de vraag of het beter is.
Als ik nu een camera zou kopen zou ik het waarschijnlijk anders doen.
Rigard heeft volgens mij een Nikon en is daar tevreden over.
Ik weet wel dat als je qua accesoires niet te veel kwijt wil beter geen Canon kunt kopen (als je origineel wilt kopen, want je hebt altijd nog bv. Sigma). De Canon onderdelen zijn duur ten opzichte van Nikon en het is nog maar de vraag of het beter is.
Als ik nu een camera zou kopen zou ik het waarschijnlijk anders doen.
-
de Nikon
betere (grotere) zoeker
meer AF punten
naar mijn mening zijn de kleuren van Nikon meer getrouwsecht dan canon
die hun kleuren zijn beetje te overgesatureerd (disneykleurtjes)
maar ga ergens naar een winkel waar ze beide hebben
neem ze beide eens vast en bekijk de menustructuur
het voornaamste is dat hij goed in je hand ligt en dat de menustructuur u het beste ligt
met een camera werken die niet goed in je hand ligt enzo daar ga je u niet lekker bij voelen
betere (grotere) zoeker
meer AF punten
naar mijn mening zijn de kleuren van Nikon meer getrouwsecht dan canon
die hun kleuren zijn beetje te overgesatureerd (disneykleurtjes)
maar ga ergens naar een winkel waar ze beide hebben
neem ze beide eens vast en bekijk de menustructuur
het voornaamste is dat hij goed in je hand ligt en dat de menustructuur u het beste ligt
met een camera werken die niet goed in je hand ligt enzo daar ga je u niet lekker bij voelen
Heb zelf de 400d met een 24-85 lens erop, erg fijne combi! Ben zelf nog een beginner op het camera-gebied maar m'n pa is ook erg te spreken over wat er uit de 400 komt rollen (hij is professioneel fotograaf)Goofy @ Team SoliD schreef:kunnen jullie mij helpen met de keuze tussen:
Canon EOS 400
Nikon D80
Goofy
Geen ervaringen met de d80 helaas... maar ik denk dat je aan beiden geen slecht koop zult doen.
-
Het grootste nadeel van de Nikon vind ik idd het lenzenaanbod. Je hebt of hele dure Nikor lenzen (maar wel heel goed en lichtsterk), of hele goedkope (en crappy). Bij Canon heb je nog een range ertussen. Bv. de 17-40L en de 70-200L, een lekker setje voor 700,- p/s Bij Nikon moet je meteen uitwijken naar Sigma en Tamron. Niet dat daar iets mis mee is (ik heb ook 2 Sigma lenzen) hoor, maar je moet af en toe geluk hebben als je de verhalen op internet gelooft.
Aan de andere kant, Nikon heeft een hele aardige 18-200 lens met beeldstabilisatie. DSLR kwaliteit en toch (bijna) nooit lenzen wisselen ala P&S cams.
Maar ik denk dat je zelf moet beslissen, dit is 1 van die vragen die de wereld in 2 kampen verdeeld
Het beste advies is, koop degene die het lekkerst in je hand ligt.
/oja, over de kleuren van Canon.... De meesten vinden de kleuren van Canon een beetje neutraal, iets aan de koele kant. Dus geenzinds kermis- of disney-achtig. Ik denk dat je de compacte cams van Canon bedoeld, maar de DSLRs zijn heel neutraal.
Aan de andere kant, Nikon heeft een hele aardige 18-200 lens met beeldstabilisatie. DSLR kwaliteit en toch (bijna) nooit lenzen wisselen ala P&S cams.
Maar ik denk dat je zelf moet beslissen, dit is 1 van die vragen die de wereld in 2 kampen verdeeld

/oja, over de kleuren van Canon.... De meesten vinden de kleuren van Canon een beetje neutraal, iets aan de koele kant. Dus geenzinds kermis- of disney-achtig. Ik denk dat je de compacte cams van Canon bedoeld, maar de DSLRs zijn heel neutraal.
Zo, ik heb mijzelf getrakteerd op een nieuw scherm, Eizo CE210W.
21" breedbeeld plezier!

Uiteraard had ik ook een goed scherm, een Lacie Electron Blue-3 19", een CRT Met een vlakke beeldbuis.
Ook een prima scherm maar ik wilde groter.
Deze staat hier dus te wachten op een nieuwe eigenaar...........tegen een kleine, redelijke vergoeding.
Dit is hem:

dusssssss©
21" breedbeeld plezier!

Uiteraard had ik ook een goed scherm, een Lacie Electron Blue-3 19", een CRT Met een vlakke beeldbuis.
Ook een prima scherm maar ik wilde groter.
Deze staat hier dus te wachten op een nieuwe eigenaar...........tegen een kleine, redelijke vergoeding.
Dit is hem:

dusssssss©
D'r staat bij mij een foto apparaat op
Een Panasonic FX-01. Best wel een leuk apparaatje. Hij heeft een 28mm equivalent groothoek lens, beeldstabilisatie (optisch) en allerlei toeters en bellen. Alleen jammer is dat op iso 200 en hoger de ruis nogal zichtbaar is, maar dat is bij andere compacte cams niet veel beter. Maar deze is zo compact dat ik hem meestal bij me, iets wat ik niet kan zeggen van mijn 350D met toeter-lens 

-
dan heb je buiten een fuji compact camera gerekendzonoskar schreef:D'r staat bij mij een foto apparaat opEen Panasonic FX-01. Best wel een leuk apparaatje. Hij heeft een 28mm equivalent groothoek lens, beeldstabilisatie (optisch) en allerlei toeters en bellen. Alleen jammer is dat op iso 200 en hoger de ruis nogal zichtbaar is, maar dat is bij andere compacte cams niet veel beter. Maar deze is zo compact dat ik hem meestal bij me, iets wat ik niet kan zeggen van mijn 350D met toeter-lens
die staan bekend voor zeer weinig ruis te produceren voor een compact camera
plus die kleuren zijn erbij heel natuursgetrouw (vooral de huidtinten)
Dat klopt. Maar Fuji maakt geen compact camera's met een 28mm equivalente groothoeklens en/of beeldstabilisatie. Iig niet waar ik bekend mee ben.Old Manitou schreef: dan heb je buiten een fuji compact camera gerekend
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
BOSS schreef: Geen fotografie???
Zo'n coloredge koop je niet om ff lekker te surfen over het web, dan had ik ook wel een 24" Dell gekocht.....
Deze is iig goed callibreerbaar.
dusssssssss©
Over serieus nemen gesproken...

Ik bedoelde: Dan heb je em gekocht, maak er dan ook een mooie (studio)-foto van!! Zo'n plaatje hebben we niks aan he...
Mooie aankoop. Als je niet erg vindt heb ook ff de prijs opgezocht, schrok wel een hoedje.
Heerlijk, mod's laten schrikkenSven schreef:BOSS schreef: Geen fotografie???
Zo'n coloredge koop je niet om ff lekker te surfen over het web, dan had ik ook wel een 24" Dell gekocht.....
Deze is iig goed callibreerbaar.
dusssssssss©
Over serieus nemen gesproken...![]()
Ik bedoelde: Dan heb je em gekocht, maak er dan ook een mooie (studio)-foto van!! Zo'n plaatje hebben we niks aan he...
Mooie aankoop. Als je niet erg vindt heb ook ff de prijs opgezocht, schrok wel een hoedje.

Maarre het is idd niet de goedkoopste maar wel erg goed callibreerbaar, veel beter dan een Dell oid bijv., en een 100% pixel garantie en 5 jaar garantie!!
Ik heb nog zitten dubben of ik de 24" zou kopen............maar dat vond ik weer wat overdreven. Ik moet ook nog leuke spulletjes voor de fiets kopen natuurlijk.....
O ja, de zaak betaald!

dusssssss©
-
de s9500zonoskar schreef:Dat klopt. Maar Fuji maakt geen compact camera's met een 28mm equivalente groothoeklens en/of beeldstabilisatie. Iig niet waar ik bekend mee ben.Old Manitou schreef: dan heb je buiten een fuji compact camera gerekend
28-300mm equivalent wel geen beeldstabilisatie maar voor sportfoto's heeft dat totaal geen nut omdat die het focussen serieus vertraagd
alle prof sportfotograven die ik ken zetten hun iS/VR op hun lensen uit

heb je al iets van een 70-200?Irmo schreef:Degelijk spul hoor Boss! Beter krijg je niet...
Heeft iemand hier toevallig ervaring met de Sigma 120-300 f2.8 ... volgend seizoen gaat er weer heerlijk geshopt worden en ik overweeg deze lens ipv een 300mm vast, flexibeler qua inzet. Anders moet ik een pakezel gaan huren voor de lens meuk.
Als je die al hebt zou je een 1.4 of 2.0 converter kunnen overwegen, je verliest wel resp. 1 & 2 stops. Als je al een 70-200 hebt, heb je wel veel overlap.
dussssss©
Ik had het wel over compacte camera's. Die s9500 van je is net zo groot ale een 350D+lens, dus dan neem ik liever die mee.Old Manitou schreef:de s9500
28-300mm equivalent wel geen beeldstabilisatie maar voor sportfoto's heeft dat totaal geen nut omdat die het focussen serieus vertraagd
alle prof sportfotograven die ik ken zetten hun iS/VR op hun lensen uit