Project RM7

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am
Project RM7

Bericht door X rider » vr okt 27, 2006 10:29 am

Ik ga hier mijn project neezetten.
Het is een RM7 team, maar omdat hij al erg beschadigd is, wordt die geheel uit elkaar gehaald en een nieuwe poedercoat laag eroverheen.
Ik zit nu een met een klein probleempje.
Ik heb een 5th element 190mm inbouw gekocht en heb bij de rm7 een rm6 inbouwlink gekregen.
Maar als ik nu de demper ertussen wil doen, dan past het gewoon.
Is het nu nog nodig om toch een rm7 link te kopen??

foto's ...

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fullthrottle @ Team Solid
Berichten:224
Lid geworden op:vr mei 19, 2006 8:38 am
Locatie:Gangelt
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » vr okt 27, 2006 11:30 am

Waaw een rm7 die zie je niet meer vaak! :o

Ik zou de veer eens uit de demper halen en dan kan je makkelijk zien of de demper iets raakt bij het inveren.

verder kan ik me alleen voorstellen dat nu de achterbrug bij een rm6 link meer naarbeneden zal staan. verschil tussen de 6 en de 7 was toch alleen de veerweg of niet?

ik ben benieuwd naar het eind resultaat ! wat wordt het voor een kleurtje?
Ik persoonlijk vondt de uitvoering met vlammen er op echt super!

Het beste kun je even mer rocky mountain mailen dan weet je het zeker!

succes

Gebruikersavatar
Fullthrottle @ Team Solid
Berichten:224
Lid geworden op:vr mei 19, 2006 8:38 am
Locatie:Gangelt
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » vr okt 27, 2006 11:36 am

deze bedoel ik dan very Sweet :o
Maar dat zal lastig worden ;)
en zo te zien zou ik ook de piggybag naar onderen zetten !

Als je kijkt naar de positie van de demper deze loopt meer verticaler dan die van jou waardoor je andere rijeigenschappen krijgt. zowiezo meer veerweg

wat komt er voor een Vork in ? toch zeker een MONSTER of SHIVER :o


Afbeelding

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » vr okt 27, 2006 11:57 am

Ik hoorde dat het verschil tussen de rm6 en rm7 de link was waar de demper aanvast zat.
Maar nu zit ik te kijken met de rm6 link en nu past de demper ook, dat vind ik wel een beetje raar.

De Hoofdkleur : Wit
Bijkleuren: goud en zwart.

Voorvork: ben ik nog niet helemaal over uit, wil eigenlijk wel iets lichters als een monster of shiver.
TIPS welkom..

Als iemand een rm7 link heeft liggen, wil ik die wel meteen van je overnemen.

Gebruikersavatar
jojo
Berichten:4092
Lid geworden op:ma feb 03, 2003 5:55 pm
Locatie:Groningen

Bericht door jojo » vr okt 27, 2006 12:40 pm

Mail eens naar RM, misschien dat zij je het juiste antwoord kunnen geven?

Zoals eerder gezegt even kijken zonder veer of de demper nergens het frame raakt.
en eventueel het frame opbouwen (als je alle onderdelen al hebt) zodat je weet of de geometrie beetje in orde is.

succes met project!!!
keybone collector!!!

Gebruikersavatar
Fullthrottle @ Team Solid
Berichten:224
Lid geworden op:vr mei 19, 2006 8:38 am
Locatie:Gangelt
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » vr okt 27, 2006 1:48 pm

Jepz zo als je ziet is die soort boomerang bij je achterbrug langer bij de rm7 dan bij de rm6 hierdeer creer je meer veerweg. de achterdemper komt aan het wielzijde meer naarboven testaan waardoor men een langere demper kan installeren. Met gevolg tot meer veerweg.

Op de foto heb je een RM 7 frame en een RM6 link toch? Ik zou toch voor de RM7 link gaan dan heb je denkelijk een betere geometrie.

eventueel kun je ook dat programma Pro linkege installeren daar kun je de geometrieen naast elkaar leggen en ze vergelijken .

wat zijn dat voor een soort metalen plaatje die op het frame zitten ?

Als je niet voor een shiver gaat dan zou ik een 888 nemen of misschien wel een 66 maar het mooiste is toch een dubbelkroons vork.

Maar eigenlijk hoort er een shiver of monster is maar dat is mijn persoonlijke mening :o dat is gewoon super Geil !

Ik ben eens benieuwd naar het resultaat 8)

Succes

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » vr okt 27, 2006 2:37 pm

ik zat zelf eerder te denken aan een rock shox boxxer ride..... od uiteraard een mooie manitou X-vert carbon ..

En heeft iemand misschien een 2d tekening met bemating van de rm7 link, zodat ik hem met de cnc machine kan maken?


Ik heb hier zelf al een tekening gemaakt in inventor.
Maar volgens mij heb ik de link op de verkeerde manier langer gemaakt...?
De echte zwarte link op de foto is rm6 en de tekening eronder zou dan een rm7 zijn.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door X rider op vr okt 27, 2006 6:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Struik
Berichten:362
Lid geworden op:di nov 01, 2005 5:01 pm
Locatie:Malden

Bericht door Struik » vr okt 27, 2006 4:29 pm

Waarom vraag je om een 2d tekening met bemating van de rm7 link
je hebt hem blijkbaar toch al getekend zoals je zelf zegt?

ik kan het verkeerd hebben hoor

verders een leuk projectje :)

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » vr okt 27, 2006 4:34 pm

Ja maar als je goed leest, heb ik hem volgens mij op de verkeerde manier langer gemaakt, zie foto.

Gebruikersavatar
Fullthrottle @ Team Solid
Berichten:224
Lid geworden op:vr mei 19, 2006 8:38 am
Locatie:Gangelt
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » vr okt 27, 2006 4:41 pm

Idd je hebt hem op de verkeerde manier langer gemaakt. zo gaat de rock arm naar de band toe en dat wil je niet hebben.

Ik ken net tekenprogramma niet maar ik kan het je wel in solid works tekenen die kun je laten converteren naar een cnc opdracht

maar dan zul je me de maten moeten geven

Ik zal na het eten even kijken in pro link programma

greetz Robin

Struik
Berichten:362
Lid geworden op:di nov 01, 2005 5:01 pm
Locatie:Malden

Bericht door Struik » vr okt 27, 2006 4:44 pm

dan moet je toch de maten van de mr7 link hebben? anders valt er niks te tekenen. is het niet fout gegaan met de hart afstand van de 2 gaten?
dat je maat 112 niet horizontaal moet pakken maar de loodrechte afstand tussen de twee gaten moet hebben. als die namelijk 112 moet zijn wordt de link een stukkie korter.

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » vr okt 27, 2006 5:13 pm

hey Fullthrottle @ Team Solid

je zou me er een erg plezier mee doen als je me kan helpen met het maken van een goede tekening.

Dan kan ik hem met de cnc machine maken.

Afbeelding

moet die pijl 1 op of pijl 2

Gebruikersavatar
Fullthrottle @ Team Solid
Berichten:224
Lid geworden op:vr mei 19, 2006 8:38 am
Locatie:Gangelt
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » vr okt 27, 2006 6:12 pm

Heey

Dat ziet er inderdaat al beter uit. Ik heb net ik het programma Linkage gekeken en

ik heb de coordinaten van de 3 gaten van de link voor je
Dan heb je de hoeken en exacte lengtes can de gaten

dan hoef je alleen maar jou tekening aan tepassen :D

Gat 1
X= 319.4
Y= 232.9

Gat 2
X= 369.2
Y= 181.1

Gat 3
X= 421.4
Y= 170.5

Ik stuur je een email met de tekening heb ik maar even snel gemaakt
voor het idee. moet je eens kijken of het kan kloppen.

Gebruikersavatar
Fullthrottle @ Team Solid
Berichten:224
Lid geworden op:vr mei 19, 2006 8:38 am
Locatie:Gangelt
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » vr okt 27, 2006 6:19 pm

kun je ook even de lengte van de kleine arm opmeten van eye to eye
deze kan ook anders zijn. hierdoor krijgt de link een andere stand

Dit is ook een leuk idee de Stealth versie :)
Afbeelding
De demper moet je wel omdraaien zoals op deze foto anders is het einde demper ! zadelpen komt er anders tegen!!


Hier is de tekening alvast :

Afbeelding

Gebruikersavatar
Fullthrottle @ Team Solid
Berichten:224
Lid geworden op:vr mei 19, 2006 8:38 am
Locatie:Gangelt
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » za okt 28, 2006 10:36 am

en hoe staat het er mee? Lukt het? :)

greetz Robin

Gebruikersavatar
Loeky
Berichten:1509
Lid geworden op:zo mei 23, 2004 12:29 pm

Bericht door Loeky » ma okt 30, 2006 6:53 pm

Fullthrottle @ Team Solid schreef: Als je kijkt naar de positie van de demper deze loopt meer verticaler dan die van jou waardoor je andere rijeigenschappen krijgt. zowiezo meer veerweg
uuh nee, als je goed kijkt dan zie je dat X rider zijn demper niet met beide bouten heeft bevestigd maar de demper ligt gewoon op de bout in het frame. De hoek van de demper is dus (waarschijnlijk) niet zo heel veel anders...

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » ma okt 30, 2006 7:20 pm

Dat klopt idd. De bout bij de frame kant, daar ligt de demper bovenop.

Gebruikersavatar
k@tze
Berichten:2688
Lid geworden op:zo jul 08, 2001 6:00 pm

Bericht door k@tze » ma okt 30, 2006 11:14 pm

Hey X rider, leuk projectje. Ikzelf heb een RM6 gehad en zat ook met het vraagstuk waarin de rm6 met de rm7 verschilt, ik wilde zelfs mijn rm6 gaan ombouwen, maar is er nooit van gekomen. Ik meen mij te herrineren dat niet de link zonodig langer moet zijn, maar dat de push beam juist korter moet, hierdoor helt de link wat naar acheren en is er meer ruimte. De beam is bij een rm7 dus korter dan bij een rm6. Think about it. :arms:
Afbeelding
...

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » wo nov 01, 2006 6:21 pm

Hier is de tekening alvast :

Afbeelding[/quote]

Wie kan deze maten voor mij bevestigen, zodat ik zeker weet dat het goed is.

mixer
Berichten:348
Lid geworden op:zo mar 12, 2006 12:10 pm

Bericht door mixer » wo nov 01, 2006 11:41 pm

heeft de rm7 niet gewoon meer veerweg dan de rm6?

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » do nov 02, 2006 8:41 am

Nee de link is ook anders

RattleHead
Berichten:200
Lid geworden op:ma nov 28, 2005 11:04 pm

Bericht door RattleHead » do nov 02, 2006 2:36 pm

de beam of zoals rocky hem noemt "DogBone" is voor rm6 en rm7 qua lengte gelijk alleen was de eerste met glijlagers en de tweede met indstrie lagers. De omlenklepels verschillen wel; dit om balhoofdhoek en veerweg / dempertravel verhouding af te stemmen.
RATTLE YOUR GODDAMN HEAD!

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » wo nov 08, 2006 6:42 pm

Eindelijk een Update(8 november 2006)

Heb me deemax wielen binnen, hier moet ik alleen nog 20mm vulbussen voor draaien.

Afbeelding

En mijn Azonic O stem, nu alleen nog uitvogellen hoe die erop moet komen.:)

Afbeelding

Gebruikersavatar
X rider
Berichten:1003
Lid geworden op:vr aug 12, 2005 11:35 am

Bericht door X rider » ma nov 13, 2006 5:41 pm

Weer een UPDATE: 13 november

De link voor 190mm inbouw is af, vandaag op school gemaakt.
Heb aan 1 kant verzonken(dus de kop van de inbus valt erin).

Afbeelding

gr.jorg

Struik
Berichten:362
Lid geworden op:di nov 01, 2005 5:01 pm
Locatie:Malden

Bericht door Struik » ma nov 13, 2006 6:03 pm

geen cnc projectje meer geworden?

ik zou nog wel iets aan de afwerking van de link doen.
hier wordt je fiets niet mooier van is mijn mening

Plaats reactie