Fietsmanie..

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Sven
Fietsmanie..

Bericht door Sven » wo okt 25, 2006 3:46 pm

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Nou, en ik ga er eens goed gebruik van maken. Ik weet dat Dirty-Pages een groot gedeelte DH, etc. rijdt. er is ook een hele grote groep die xc't en marathon doet.
Er zijn ook genoeg "show your bike"-topics, dat is ook geen probleem vind ik, altijd leuk.

Maar zijn wij nou het enige forum waar zo weinig epic's met xo-derrie, schwalbe en crossmax-XL rondrijden, die een stuurtje van 100euro aanschaffen omdat de kleur dan mooier uitkomt? Ik bedoel, dat er een standaard-ideaal wordt nagestreefd.

Begrijp me goed, ik bedoel hier niks op aan te merken op het soort fiets dat je rijdt, of op welk forum je rond-dwaalt, maar het valt me de laatste tijd wel op dat er heel veel mensen een update na update uitvoeren...

Ben ik de enige?

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo okt 25, 2006 4:44 pm

je kent t motto he..

Bling Bling he! :lol:

Maar zie t op mountainbike.nl ook gebeuren idd....

Bericht door #4 » wo okt 25, 2006 5:38 pm

Zie het probleem niet, als je denkt dat het ten goede van de look van je fiets komt en je zit toch vaak op dat ding (hobby dus) is het toch niet raar ?
I bet you won't fall on your face... Your belly will hold you in place
Rollin' on 24's

Gène

Bericht door Gène » wo okt 25, 2006 5:52 pm

Tja schijnbaar valt er dan toch nog het een en andere te verbeteren. In principe wil je altijd dat het beter en mooier kan.

Daarnaast ga je gewoon met je tijd mee. Sommige mensen zijn erg gevoellig voor trends. Als iedereen een weight weenie fiets heeft, wil je uit eindelijk ook een weight weenie fiets.

Ik zie dat bij mezelf ook, ben me zelf erg aan het verdiepen in het fixed gear/ single speed gebeuren. Eerst had ik zoiets van: rare knakkers, maar je kan er toch hele mooie resultaten mee bereiken. Dat is mooi.

Daarnaast moet iedereen dat ook blijven doen. Stilstaan is achteruitgang, dus: blijven ontwikkelen en blijven updaten. Het gaat immer voor het fiets plezier en de techniek die daarbij hoort.

mzzl
Gène
Laatst gewijzigd door Gène op wo okt 25, 2006 8:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

lazylad
Contacteer:

Bericht door lazylad » wo okt 25, 2006 7:59 pm

Als ik voor mezelf spreek, en ja ik voel me enigzins aangesproken t.a.v. bike pimpen, is niet alleen het biken ansich m'n hobby.
Ook het zorgvuldig bijeen zoeken van parts vind ik een leuke vrije tijd besteding. En vooral als je graag zo voordeling mogelijk uit bent gaat daar best wel wat tijd inzitten en geduld. En daarbij gaat het lang niet altijd om de nieuwste en meest in mode zijnde parts, maar gewoon domweg wat ik mooi vind.
Daarnaast vind ik het heerlijk om aan m'n bikes te sleutel na een dag of week hard werken.

Kortom biken gaat voor mij verder dan alleen in de bossen rossen, hoewel dat toch het aller leukst blijft. Ik zou zeggen: ieder z'n ding.
  • Specialzed Stumpjumper
  • Commencal VIP Nuts2
  • Rocky Mountain Element signature
  • Scott Cr1
  • Scott cross team

Sven

Bericht door Sven » wo okt 25, 2006 10:00 pm

Maar zeker klopt het dat je met je tijd mee moet gaan, er zal ook zeker een bepaalde cyclus zijn die wordt doorlopen waarmee de producten steeds worden vernieuwd. Ook is het ook zo dat er ook een heel groot gedeelte hobby in zit, om nieuwe onderdelen te vinden, zo ben ik ook, maar ik ga niet een net nieuw onderdeel van max. 200km oud vervangen omdat het uiterlijk er op vooruitgaat...

Waar ik eigelijk op doel is dat er steeds meer mensen 1 en dezelfde fiets krijgen (mtb.be stonden laatst alleen epic's in de showroom) die ver hetzelfde zijn afgemonteerd. Om even het beestje bij de naam te noemen: je weet gewoon dat er dadelijk heel veel frames met een sid, een mavic slr setje, en xtr afgemonteerd langskomen....

Ik ben juist wat blijer met een wat originelere fiets. Tuurlijk is bling-bling in en ik hou ook wel van blingy parts (ik was de 2e particulier met een RF Deus cranksetje in NL). Maar dat was puur om m'n bike origineel te krijgen.

Ben ik nou raar of zie ik deze trend nou helemaal verkeerd? Begrijp me nogmaals niet verkeerd, het spijt me als ik mensen voor de schenen schop met deze discussie.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do okt 26, 2006 6:40 am

Ik denk dat de DPer net even meer liefde voor de sport en haar materiaal heeft dan mensen op andere forums. DP is toch een meer rebels forum dan de meeste andere, ik denk dat dat ook een bepaald slag mensen aantrekt. Mensen die net ff wat anders willen dan de doorsnee Epic, Trek, Giant of ander 14 in een dozijn merk.

Veel hangt ook af van wat er bij de LBS voorhanden is........toen ik mijn Element kocht kreeg ik van iemand uit Zuid Limburg de opmerking dat hij dat een doorsnee bike vond en dat er tig van rondreden aldaar, waarom ik in vredesnaam geen Epic (lees exclusiever)gekocht had?
Bij ons is het verhaal precies omgedraaid, veel Epics weinig RM. Simpelweg omdat elke LBS hier Specialized verkoopt en veel mensen denken dat RM een Halfords merk is, simpelweg omdat men het niet kent!

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

cHoc

Bericht door cHoc » do okt 26, 2006 6:53 am

Sven schreef:Maar zeker klopt het dat je met je tijd mee moet gaan, er zal ook zeker een bepaalde cyclus zijn die wordt doorlopen waarmee de producten steeds worden vernieuwd. Ook is het ook zo dat er ook een heel groot gedeelte hobby in zit, om nieuwe onderdelen te vinden, zo ben ik ook, maar ik ga niet een net nieuw onderdeel van max. 200km oud vervangen omdat het uiterlijk er op vooruitgaat...

Waar ik eigelijk op doel is dat er steeds meer mensen 1 en dezelfde fiets krijgen (mtb.be stonden laatst alleen epic's in de showroom) die ver hetzelfde zijn afgemonteerd. Om even het beestje bij de naam te noemen: je weet gewoon dat er dadelijk heel veel frames met een sid, een mavic slr setje, en xtr afgemonteerd langskomen....

Ik ben juist wat blijer met een wat originelere fiets. Tuurlijk is bling-bling in en ik hou ook wel van blingy parts (ik was de 2e particulier met een RF Deus cranksetje in NL). Maar dat was puur om m'n bike origineel te krijgen.

Ben ik nou raar of zie ik deze trend nou helemaal verkeerd? Begrijp me nogmaals niet verkeerd, het spijt me als ik mensen voor de schenen schop met deze discussie.
Dan ben je idd raar, ander woord uniek.
Ik ben het helemaal met je eens, zo ben ik zelf ook, als iedereen hetzelfde heeft wil ik liever totaal wat anders, ik krijg bv. ook bijna altijd rillingen over mijn rug als ik weer eens een man en vrouw dezelfde fiets zie hebben, alleen hij heeft het heren model en zij het vrouwen model...
Daar ligt gedeeltelijk ook mijn klik voor mountaincycle, naast dat ik ze erg mooi vind, heb ik er ook fietsen mee die weinig andere mensen hebben, en daarnaast natuurlijk nog de opbouw en je het volstrekt unieke fietsen.
shoot me again, I ain't dead yet

lazylad
Contacteer:

Bericht door lazylad » do okt 26, 2006 7:45 am

Idd na 200km een onderdeel vervangen gaat ver. Hoewel ik me het best voor kan stellen bij b.v. een zadel die niet prettig zit. Eveneens heb ik wel eens een BB (isis) moeten vervangen na 50km!

Maar idd je ziet, afgezien van de standaard bikes die je bij de lbs kunt kopen van de bekende merken, relatief veel bikes die 'gelijksoortig' getuned worden. Misschien inspireren deze mensen elkaar. Ik veroordeel dat niet, ieder z'n ding.

Zelf heb ik eerder het tegenovergestelde, ik probeer een eigen draai te geven aan m'n bikes. Ik bouw ze dan ook zelf op. En zoals BOSS zegt, hier tref je meer mensen die dat doen. Misschien zie je juist daarom wel hier niet zo veel kopien.
  • Specialzed Stumpjumper
  • Commencal VIP Nuts2
  • Rocky Mountain Element signature
  • Scott Cr1
  • Scott cross team

Sven

Bericht door Sven » do okt 26, 2006 9:07 am

Kijk, het verhaal is nu wel duidelijk.
Ieder heeft natuurlijk zijn eigen ding, maar ik vroeg me de laatste tijd wel af of ik nou de enige was die het opviel..

Ik zeg: zonde van het geld, als het werkt, werkt het en ik vervang een onderdeel pas als ik zeker weet dat ik er op vooruit ga, en dat het onderdeel echt is versleten.

@ Lazylad: een isisBB na 50km klinkt bekend in de oren... :D

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » do okt 26, 2006 11:13 am

Sven schreef:Waar ik eigelijk op doel is dat er steeds meer mensen 1 en dezelfde fiets krijgen (mtb.be stonden laatst alleen epic's in de showroom) die ver hetzelfde zijn afgemonteerd...
Ik denk niet dat het hierbij om de looks gaat, maar meer om functie. Als je van je mede-bikers veel goede verhalen over de epic hoort en je het zelf ook erg lekker vind rijden, is het dan juist niet raar als je, vanwege orginaliteit, persé géén epic wilt kopen? Dit is JUIST een geval van functie ipv vorm.
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Sven

Bericht door Sven » do okt 26, 2006 12:00 pm

Sven schreef: Begrijp me nogmaals niet verkeerd, het spijt me als ik mensen voor de schenen schop met deze discussie.
Ik bedoel het ook niet voor de soort fiets, zeker is een epic een geweldig frame, mij gaat het er eerder om hoe er dan bij de presentatie van je nieuwe fiets al gelijk upgrades aangeeft, terwijl die spulletjes net nieuw zijn!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » do okt 26, 2006 6:33 pm

tuurlijk is het eigenlijk onzin om een nieuwe wielset te kopen, om maar eens wat te noemen, als het oude nog goed is.
maar wat doe ik, juist ik koop een nieuwe wielset terwijl de oude nog super lopen. waarom ik het dan doe?
puur voor de looks, eindelijk eens een fatsoenlijke wielset. (als ie af komt..)

dat mensen na 200km nieuwe spullen kopen begrijp ik niet, dan heb je er volgens mij niet over nagedacht toen je het kocht.

maar is het niet van alle dag?

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » do okt 26, 2006 6:36 pm

Wat maakt het nou uit hoe je fiets eruit ziet,
oke gewicht daar kun je voor upgraden maar koop dan gewoon meteen alles super licht (frm voorvork carbon/titanium frame X0 deraileurs e draaishift tuna karacho stuur marta sl extralite zadel+ stuurpen en tune speedneedle)

Mooi hoor maar ja het gaat erom dat je fiets fietst enne,

jij moet het doen de fiets niet hij kan je alleen een handje helpen,

mvg tom

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » do okt 26, 2006 7:30 pm

zolang je het kan betalen en je er blij van wordt mogen ze t van mij doen, mij stoort het iig niet

mijn tunings zijn vooral als iets stuk is, of heel soms als iets echt lichter moet

geforce guy

Bericht door geforce guy » vr okt 27, 2006 2:57 pm

Tunen doe ik niet, maar ik probeer wel mijn fiets zo veel mogelijk niet-standaard te houden. Hence, een BoxShock.
Wel begrijp ik de mensen die het doen, zou het zelf ook wel willen maar ik heb geen geld. Ik steek al alles in mijn fiets, meer kan niet. Laatst vroeg iemand aan me waarom ik zo veel geld aan mijn fiets besteed, toen vroeg ik waarom hij zo veel geld in zijn computer stak. Dat is IMO precies hetzelfde.

En @ iedereen die mij kent van mountainbike.nl: ik probeer mezelf binnen de perken te houden :arms:
It's just a fleshwound!

Brum.

Bericht door Brum. » vr okt 27, 2006 4:06 pm

geforce guy schreef:Tunen doe ik niet, maar ik probeer wel mijn fiets zo veel mogelijk niet-standaard te houden. Hence, een BoxShock.
Wel begrijp ik de mensen die het doen, zou het zelf ook wel willen maar ik heb geen geld. Ik steek al alles in mijn fiets, meer kan niet. Laatst vroeg iemand aan me waarom ik zo veel geld aan mijn fiets besteed, toen vroeg ik waarom hij zo veel geld in zijn computer stak. Dat is IMO precies hetzelfde.

En @ iedereen die mij kent van mountainbike.nl: ik probeer mezelf binnen de perken te houden :arms:
:ban:

BoxShox origineel? Dan is een Aldi barrel dat ook.

:ban:

geforce guy

Bericht door geforce guy » vr okt 27, 2006 5:38 pm

Een Boxshock heeft geen vering die alleen maar tegenwerkt, is niet enorm zwaar, en gaat niet snel kapot. Ook is het een erg leuke bike om aan te sleutelen, met die aldibikes frustreert het alleen maar (been there done that)
It's just a fleshwound!

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » za okt 28, 2006 5:23 pm

geforce guy schreef:Een Boxshock heeft geen vering die alleen maar tegenwerkt, is niet enorm zwaar, en gaat niet snel kapot. Ook is het een erg leuke bike om aan te sleutelen, met die aldibikes frustreert het alleen maar (been there done that)
Volgens mij zie je daar toch echt twee dingen verkeerd. Maar als jij het leuk vind om te sleutelen. :thumbsup:
nothing beats cubic inches

geforce guy

Bericht door geforce guy » za okt 28, 2006 5:40 pm

Ik heb niet het idee dat het slap is ofzo, voelt zelfs erg stijf aan, en mijn LBS wist niet van problemen. Het gewicht van 14 kg is aanzienlijk, maar als je ooit een aldibike aan de weeghaak hebt gehangen piep je wel anders.

Heb nu net nieuwe remblokken gekocht, en betrapte mezelf erop vooral op de looks te letten :oops:
Toch eens een fiets met discs kopen, dan zie je de remblokken niet eens. Dan moet alleen de disc wel mooi zijn...

Ik heb eigenlijk gewoon een veel te lege portemonnaie, lijkt wel of er een gat in zit.
It's just a fleshwound!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » za okt 28, 2006 5:52 pm

Ja, ook ik geeft meer geld uit aan mijn hobby dan noodzakelijk. Ik fiets dan ook boven mijn stand, zeg maar. Maar ik vind het wel leuk én ik merk zeker wel verschil in kwaliteit en performance. Helaas is mijn budget bepaald niet eindeloos (met nog veel andere geldverslindende hobby's én niet alles hoeft op gemaakt te worden) maar dan heb je tenminste iets om van te dromen. Maar voorlopig ben ik tevreden, maar het liefst zou ik nog een 29er, een jump bike en een fully erbij kopen... :oops:
Ich Heisse Super Fantastisch!

ott

check

Bericht door ott » za okt 28, 2006 5:54 pm

OnT: ieder zijn ding. Je mag zelf bepalen waar je je geld aan uitgeeft

Maar ik ga voor orginaliteit :) (geen crossmx, sid, epic, enz)

Hilco

Bericht door Hilco » zo okt 29, 2006 3:40 pm

geforce guy schreef:Een Boxshock heeft geen vering die alleen maar tegenwerkt, is niet enorm zwaar, en gaat niet snel kapot. Ook is het een erg leuke bike om aan te sleutelen, met die aldibikes frustreert het alleen maar (been there done that)
Ja hij is al 13 jaar en heeft al zooooooo veeeeeeeel fietsen versleten.

blijf met je slappe geouwehoer nou maar gewoon op mtb.nl

:ban: :ban: :ban: :ban: :ban:

vt2rider
Contacteer:

Bericht door vt2rider » zo okt 29, 2006 4:29 pm

Hilco schreef:
Ja hij is al 13 jaar en heeft al zooooooo veeeeeeeel fietsen versleten.

blijf met je slappe geouwehoer nou maar gewoon op mtb.nl

:ban: :ban: :ban: :ban: :ban:
Nee, beter nog, ga daar ook weg :ban:

Maar weer OT, ik heb a) het geld niet voor nutteloze upgrades, en b) vind ik onderdelen vervangen die goed werken onzin..........maar goed, dat is mijn mening.

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » zo okt 29, 2006 4:30 pm

Ik ben niet echt het stereotype 'met elke trend meevlieger' ;) Mijn attitude hangt nog ergens in een tijd van toen er nog maar 1 fiets was voor alles, ipv voor alles 1 fiets. Ook koop ik niet direct datgeen waarvoor de wereldkampioen net een contractje heeft getekend. Heb zelf ook totaal geen aspiraties om wereldkampioen te worden, dus al had het spul al zin, dan had ik het toch niet nodig. Mags en ads en al het gerelateerde dat maar rondprostitueerd laat ik mij niet dicteren.

Als ik me al wat van anderen aantrek, dan is het weer eens een bevestiging van hoe het dus niet moet.

Wat ik wel doe is veel tijd en energie steken in het berijden en bewaren van mijn 'oude fietsen'.

Wegflikkermentaliteit is een luxe die nog kon toen er maar een select clubje op deze wereld welvaart kende.

Plaats reactie