Hei, nadat afgelopen zomer mijn beide polsen waren verbrijzeld moest ik de zithouding op mijn stalen karretje wat aanpassen. Dus van de heer Wictor eens een fijn stuurtje gekocht en afgelopen week gemonteerd..
Zie hier het resultaat: http://www.pinkbike.com/photo/1069791/
Ik moet zeggen dat het me super bevalt met zo'n monkey-bar. De combinatie met de ergon handvaten verdient mischien geen schoonheidsprijs maar vorm volgt functie nietwaar? Ik begrijp nu in ieder geval wel waarom ze in de states zo veel met dit type stuur rijden!
Oh, voor degenen die het evt. interesseert, afmontage:
RM Blizzard (03/04?)
TALAS vorkje (03)
DT 240S naven, revolution spaken, Mavic X3.1 velgje
XT 4 pods remmen (geniale werking, ook na 3 jaar intensief gebruik!)
XT derailleurs
Truvativ stylo GXP crank met TA blaadjes (44-34-22)
SRAM 990 Casette (11-32, super casette voor een scherpe prijs)
SRAM trigger shifters (wordt nieuwe XT of XTR)
959 pedaaltjes
zoals je ziet, op degelijkheid afgemonteerd
Rotsachtig bergje met een aperekje
Moderators:JJ, Beheerders
Hoi Theo, zit jij tegenwoordig in Scandinavie? Dat is weer eens wat anders dan Enschede, goed bezig
Die gebroken polsen, hebben die iets te maken met de gecrashte Gazelle?
Verder erg mooie fiets, al had weer een C. je ook wel gestaan denk ik. Maar ik moet toegeven dat een volgende fiets voor mij ook best richting RM/Turner oid zou kunnen gaan, alleen dan moet die Lefty er natuurlijk wel in.
Ik zit ook aan Ergons te denken, dat bevalt dus wel?
Heb je de versie met grote of kleine barends?

Die gebroken polsen, hebben die iets te maken met de gecrashte Gazelle?
Verder erg mooie fiets, al had weer een C. je ook wel gestaan denk ik. Maar ik moet toegeven dat een volgende fiets voor mij ook best richting RM/Turner oid zou kunnen gaan, alleen dan moet die Lefty er natuurlijk wel in.
Ik zit ook aan Ergons te denken, dat bevalt dus wel?
Heb je de versie met grote of kleine barends?
@Wictor: Het weer is hier nu volledig omgeslagen, k*tweer, regen en wind 
@Sjef: Die handvaten bevallen prima Stefan. De druk op je handpalmen wordt veel beter verdeelt. Ik heb de versie met de korte bar-ends. Op mijn rechte stuurtje gebruik ik die veel en waren ze voor mij echt wat te klein. Nu met het bredere (590mm -> 630mm) stuur vind ik het prima, ik merk dat ik de bar-ends veel minder gebruik nu.

@Sjef: Die handvaten bevallen prima Stefan. De druk op je handpalmen wordt veel beter verdeelt. Ik heb de versie met de korte bar-ends. Op mijn rechte stuurtje gebruik ik die veel en waren ze voor mij echt wat te klein. Nu met het bredere (590mm -> 630mm) stuur vind ik het prima, ik merk dat ik de bar-ends veel minder gebruik nu.