Ik zoek een nieuwe helm die voldoende protectie biedt aan de achterkant van mijn hoofd. De twee helmen die dat doen zijn de giro xen (+- 150 euro) en een dirt lid van eender welk merk (+- 35 euro)
Er is een groot prijsverschil tussen deze 2. Ik wil enerzijds gaan voor de Xen omdat die veel verluchtingsgaten heeft, maar vraag me anderzijds wel af waar nu eigenlijk dat prijsverschil ligt. Beschermt een Xen dan zoveel beter?
Giro Xen vs. dirt helm
Moderator:Beheerders
De Xen heeft, zoals je al zegt, veel luchtgaten. Om met dat kleine beetje materiaal wat er tussen de gaten zit ("De lekkerste kaas zit toch tussen de gaten???") een grote klap op te kunnen vangen is er schuim nodig van veel hogere kwaliteit dan die gebruikt wordt in 'potjes'. Bij een val neemt het schuim namelijk een groot deel van de energie op. Officieel mag je een helm ook niet meer gebruiken na een goede val!!!
Ook is het zo dat 'potjes' een harde dikke PVC schaal hebben die dus ook een stuk meer gewicht heeft dan een XC-helm.
Dus bedenk goed wat je wil met je helm. Aan de ene kant een 'potje' dat zwaar en warm is, maar als extraatje goed bestendig is tegen kleine botsingen door de harde buitenschaal. Aan de andere kant is een XC helm lekker licht en koel, maar is de buitenkant kwetsbaar door het erg dunne laagje plastik wat er omheen zit.
Ook is het zo dat 'potjes' een harde dikke PVC schaal hebben die dus ook een stuk meer gewicht heeft dan een XC-helm.
Dus bedenk goed wat je wil met je helm. Aan de ene kant een 'potje' dat zwaar en warm is, maar als extraatje goed bestendig is tegen kleine botsingen door de harde buitenschaal. Aan de andere kant is een XC helm lekker licht en koel, maar is de buitenkant kwetsbaar door het erg dunne laagje plastik wat er omheen zit.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Dan zou ik een potje nemen ipv. die Giro Xen!
Achterkant is ronder voor een beter afrol bij een val achterover...
Die Giro zal eerder van je hoofd schuiven.
En voor ± 75,- minder heb je een 'lichtere' D2!
?
http://www.pricepoint.com/popZoom.htm?p ... om%20Image

Achterkant is ronder voor een beter afrol bij een val achterover...
Die Giro zal eerder van je hoofd schuiven.
En voor ± 75,- minder heb je een 'lichtere' D2!
?
http://www.pricepoint.com/popZoom.htm?p ... om%20Image

RIDERS READY?