Gore shirt niet bestand tegen Camelbak?

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Perik

Bericht door Perik » ma okt 16, 2006 1:15 pm

Ik heb sinds kort een drinkrugzak. Na een paar keer gebruiken met mijn Gore Bikewear shirt (lange mouw) begint het shirt ineens enorm te slijten op de rug. Ik vind dit een beetje raar, zeker omdat het om een behoorlijk prijzig shirt gaat. Mag ik er niet vanuit gaan dat fietskleding gebruikt kan worden met een rugzak?

MarinTi

Bericht door MarinTi » ma okt 16, 2006 1:35 pm

Perik schreef:Ik heb sinds kort een drinkrugzak. Na een paar keer gebruiken met mijn Gore Bikewear shirt (lange mouw) begint het shirt ineens enorm te slijten op de rug. Ik vind dit een beetje raar, zeker omdat het om een behoorlijk prijzig shirt gaat. Mag ik er niet vanuit gaan dat fietskleding gebruikt kan worden met een rugzak?
Rugzakken en jacks is in mijn ervaring altijd lastig,
door die wrijving treedt er gewoon sneller slijtage (van de stof) op.

Ik weet dat men in de outdoorwereld vaak bij een waterdicht jack een drielagen (Gore-Tex) laminaat aanbeveelt in geval van gebruik met rugzak. Hier wordt de binnenstof ook verlijmd met het Gore-Tex.
Dat geeft een sterker geheel.
... Do not fear! It's just that 29 inch wheel rider, rolling over everything in his path.
He won't hurt you, but he might just twist your arm a little!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma okt 16, 2006 2:29 pm

Lijkt mij niet normaal, de Camelbaks zijn niet echt ruw en ik hoor hier nooit iemand over. Even terug naar de LBS zou ik zeggen.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma okt 16, 2006 2:34 pm

Met een Vaude fietskoerierstas heb ik dit ook, voel aan je rugzak of er enigzins ruwe randjes (meshpatroon) aan zitten, dan kun je er donder op zeggen dat je kleding sneller zal slijten...

Perik

Bericht door Perik » ma okt 16, 2006 2:41 pm

Mijn rugzak is wel iets ruw maar niks bijzonders. Teruggaan naar de winkel wordt een beetje moeilijk gezien het feit dat het shirt 3 jaar oud is. Nou ja, ik zie wel hoe lang het allemaal meegaat.

jojo

Bericht door jojo » ma okt 16, 2006 4:33 pm

Heb wel op mijn fox shirt onder de armen van de hengsels ook slijtplekken door camelbak.

Maar valt enigzins mee. Volgens mij is zorgt een rugtas altijd voor extra slijtage, hoe duur of van welke kwaliteit een shirt ook is.....
keybone collector!!!

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di okt 17, 2006 9:36 am

1. Als je shirt al 3 jaar oud is, is het misschien toe aan vervanging??? (of heb je het bijna nooit aan?)
2. Span je heupband van de rugzak (als die er op zit) goed aan, zorgt ervoor dat de rugzak niet over je rug gaat schuren.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Perik

Bericht door Perik » di okt 17, 2006 10:09 am

sneeuwpop schreef:1. Als je shirt al 3 jaar oud is, is het misschien toe aan vervanging??? (of heb je het bijna nooit aan?)
2. Span je heupband van de rugzak (als die er op zit) goed aan, zorgt ervoor dat de rugzak niet over je rug gaat schuren.
1. Ik heb het niet al te vaak aan omdat het een wat warmer shirt is met lange mouwen. Het vertoonde eigenlijk nog geen slijtage en nu gaat het ineens heel hard.
2. ik ga het eens proberen..

rcoenders
Contacteer:

Re: Gore shirt niet bestand tegen Camelbak?

Bericht door rcoenders » do nov 02, 2006 4:58 pm

Perik schreef:Ik heb sinds kort een drinkrugzak. Na een paar keer gebruiken met mijn Gore Bikewear shirt (lange mouw) begint het shirt ineens enorm te slijten op de rug. Ik vind dit een beetje raar, zeker omdat het om een behoorlijk prijzig shirt gaat. Mag ik er niet vanuit gaan dat fietskleding gebruikt kan worden met een rugzak?
Ik heb diverse Gore Bikewear shirts en verschillende camelbaks. Ondanks veelvuldig gebruik is er geen enkel teken van slijtage te bekennen. Heb je de heupband wel strak genoeg zitten?

Rob Coenders
Rob Coenders

17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.

Plaats reactie