29inch MTB testdag, 1 oktober, Zoetermeer

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

mechanicien

Bericht door mechanicien » ma sep 11, 2006 7:12 pm

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Tuindor de koning der gesloopte bottombrackets
Places you have to ride:
Whistler
Finale ligure
Are bikepark

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » ma sep 11, 2006 8:38 pm

Laten we het even On Topic houden heren. Nu weer alleen over de 29" Testdag, brackets en cranks graag in onderdelen of sleutelen ;)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Hubert !

Bericht door Hubert ! » di sep 12, 2006 7:08 pm

Reeds velen is het bericht omtrent onze testdag ter oren gekomen, veel aanmeldingen hebben onze mailbox al gevonden.
Het belooft een leuke dag te worden!

Erikje

Bericht door Erikje » do sep 28, 2006 9:09 pm

Welke zijn te testen in maat 17,5/18 inch geared?

Erikje

Hubert !

Bericht door Hubert ! » vr sep 29, 2006 9:55 pm

Bijna is het zover!
De testfietsen staan te popelen om zich te mogen bewijzen.
Momenteel op Interbike in Las Vegas is er meer 29" nieuws te zien dan ooit tevoren. Alleen al het aantal nieuwe banden is enorm, maar ook het aantal nieuwe vorken en frames groeit gestaag.
Laat deze testdag dus niet aan uw neus voorbij gaan en verbreed uw blik!

Op 29inch.nl zijn de laatste update's te vinden rondom de locatie en de testdag.

Hier alvast een kleine preview:

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk zien wij je a.s. zondag op het mooie parcours in Zoetermeer!

Erikje

Bericht door Erikje » za sep 30, 2006 8:21 am

Hubert ! schreef: Hopelijk zien wij je a.s. zondag op het mooie parcours in Zoetermeer!
Als je deze vraag nou even had beantwoord misschien wel...
Erikje schreef:Welke zijn te testen in maat 17,5/18 inch geared?
Erikje

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » za sep 30, 2006 11:04 am

Fishers FS en HT sowieso geloof ik. Een Kona? En mensen nemen ook hun eigen fietsen mee.
En anders vertellen de 2 organisatoren vast hun geheim wel aan je hoe ze XL zijn geworden :-)
Be there or be square. Ik ken genoeg mensen die al geintrigeerd raakten door de grote wielen door gewoon eens achter me aan te fietsen, en te merken waar ik wél of juist niet kan of niet hoef bij te trappen.

Het parcours kent een aantal zeer uitdagende bochten, vooral in afdalingen, waar leuk vergelijk gemaakt kan worden. Vooral harder gaan dan de rest is de uitdaging. Het spelletje heet : "houd de 29incher bij". :lol: Hopelijk komen geen écht snelle mannen opdraven :-)
Ook bepaalde klimmetjes kan heel leuk op geoefend worden, puur een technische oefening om daar geen snelheid te verliezen. Hubert haalde er tijdens het BeneluxKampampioenschap heel wat mensen singlespeedend in op een klim waar anderen met versnellingen en 26" wielen moesten lopen... 8)

Hubert !

Bericht door Hubert ! » za sep 30, 2006 6:13 pm

Erikje schreef:Welke zijn te testen in maat 17,5/18 inch geared?

Erikje
Sorry Erikje,

Gary Fishers zijn er in de juiste maat voor jou. Geared
Kona ook, geared.
Redline, SingleSpeed, dús nog toffer!

Ik hoop dat dit genoeg rede is om te komen!

Erikje

Bericht door Erikje » za sep 30, 2006 7:05 pm

:arms:

(keus is toch al gemaakt en de bestelling ook.... een blauwe 29'er mét versnellinks, omdat ik vrnl. over/door het vlakke vlieg met af en toe wat tegenwind, een enkele homo en een 2 meter klimmetje)

2 jaar geleden op een testdag al kennis mogen maken met een 29'er en dat beviel mij uitstekend, terwijl ik niet eens zo'n lange slungel ben... en single speed is écht niet besteed aan mij.

Maar als mijn vrouw morgen op tijd terug is van haar werk dan reis ik af naar het westen.

Erikje

Erikje

Bericht door Erikje » zo okt 01, 2006 5:52 pm

Erikje schreef: Maar als mijn vrouw morgen op tijd terug is van haar werk dan reis ik af naar het westen.

Hmmmm, tien voor 7 uur en mijn kinderen liggen al te bed en mijn vrouw is er nog steeds niet.... ben ik te laat? Ik verwacht haar over een half uur, zij belde uit de auto...

Erikje

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo okt 01, 2006 9:56 pm

Bij deze wil ik alle deelnemers en anderszins bezoekenden van de 29" test dag hartelijk bedanken voor hun aanwezigheid en hulp. Voor ons is het een geslaagde dag geworden, voor mij persoonlijk om dat ik iemand overtuigd heb zien raken van het feit dat een 21" frame groot genoeg is voor zijn lange lichaam, en om al de smiling faces op de fietsen, niet perse omdat ze 'overtuigd' waren, dan wel omdat ze het leuk vonden om eens te kunnen proberen.

Nogmaals iedereen bedankt en tot een volgende keer!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » zo okt 01, 2006 10:21 pm

Mag ik even een virtueel applaus voor Hubert en Jelle?

Top initiatief, en het werd duidelijk door de deelnemers gewaardeerd.
Sommigen waren blij verrast, er bleek meer achter die hype te zitten dan ze dachten...

Veel smilende gezichten gezien inderdaad.
Wie wegbleef heeft echt wat gemist.
Alle donderwolken meden Zoetermeer vandaag, als dat geen bike kharma is...

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » zo okt 01, 2006 10:26 pm

Cloxxki schreef:Mag ik even een virtueel applaus voor Hubert en Jelle?

Ondanks dat ik er zelf niet was, applaus voor dergelijke initiatieven!
Ich Heisse Super Fantastisch!

Hubert !

Bericht door Hubert ! » zo okt 01, 2006 10:43 pm

Top dag!
Vele lachende gezichten. Veel mooie fietsen. Veel goede fietsen!
Ik heb veel geleerd van de reacties van, (veelal) qua kennis van geometrie en feiten, onvoorbereide RIJDERS! Er werd veel feedback gegeven over rijeigenschappen en voorkeuren. Erg leerzaam. Ik heb een ander (vollediger) beeld gekregen van de kwaliteiten van de diverse fietsen en geometrieën.
Met het weer was ik BLIJ!

Iedereen bedankt voor bezoek, interesse en enthousiasme!

E.e.a. beviel mij echt enorm! Dergelijke dingen zijn zeker voor herhaling vatbaar!

dré

Bericht door dré » ma okt 02, 2006 11:10 am

Goed initiatief, ongelofelijk wat een moeitje jullie hier in steken. Het goede weer hebben jullie gewoon verdient! Het was erg leuk om een beetje te testen (en vooral ouwehoeren).

Jammer dat ik de indruk krijg dat NL nog steeds niet klaar is voor 29 inch. Aan jullie zal het niet liggen.

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma okt 02, 2006 11:17 am

dré schreef:Jammer dat ik de indruk krijg dat NL nog steeds niet klaar is voor 29 inch.
Haha, leuk te horen uit de mond van iemand die in z'n onderschrift een 26" te koop aanbied ;)
't Is voor NL wellicht inderdaad wat vroeg, in Amerika schijnt het momenteel echt hard te groeien. Veel nieuwe en betere banden, vorken en frames, dat helpt natuurlijk. NL loopt ongeveer 5 jaar achter op de VS, ik ben ervan overtuigt dat SingleSpeed en 29" in die 5 jaar zeker hard zullen groeien. Weinigen gaan terug als ze ooit één van beide geprobeerd hebben. 't Lijkt zowaar te deugen allemaal :)

dré

Bericht door dré » ma okt 02, 2006 4:44 pm

Ja koopjes kan je natuurlijk niet laten liggen. Dit jaar heb ik zeker weer een 29er (SS uiteraard). Ben benieuwd over een jaar of 5. Als het echt een hit gaat worden wordt vast iets nieuws verzonnen. Als gazelle, giant etc met een serieuze 29er komen moet je ook wel.....

Hubert !

Bericht door Hubert ! » ma okt 02, 2006 6:43 pm

dré schreef:Als gazelle, giant etc met een serieuze 29er komen moet je ook wel.....
Afbeelding

Cloxxki

Bericht door Cloxxki » ma okt 02, 2006 7:10 pm

Let op, het gaat hier om een fiets voor nog niet volgroeide scholieren, met de grootste redelijkerwijs verkrijgbare banden :-)

Pottser

Bericht door Pottser » ma okt 02, 2006 7:14 pm

ik vond het erg vervelend om er niet bij te zijn. Mijn zoontje moest eerst skateboarden in A'dam en af en toe moet je bij familie bij verjaardagen zijn. Ik houd er van mijzelf te pijnigen, dus vraag maar om de foto's. Waar blijven die? Ook hoor ik graag reacties op de Salsa's. De El Mariachi oid ziet er gewoon erg goed uit. Kan haast niet verkeerd zijn. Kortom; foto's en stories.

Plaats reactie