Inbouw in verhouding tot bracketpot?
Moderator:Beheerders
Is het zo dat een frame waar een achternaaf inbouwbreedte van 160mm in zit, per sé, een 100mm bracketpot heeft?
Zou een 68mm bracketpot werken, voor wat betreft kettinglijn, icm een triple MTB crankstel en een 160mm achternaaf?
Bedankt!
Zou een 68mm bracketpot werken, voor wat betreft kettinglijn, icm een triple MTB crankstel en een 160mm achternaaf?
Bedankt!
- cHoc
Nee, dat zou niet gaan werken, daarvoor is de 68mm en 73mm bracket gewoonweg te smal, of de 160mm te breed
Dan kom je met de kettinglijn totaal niet uit, met een 100mm kom je wel goed uit me je kettinglijn.
Daarnaast zit je ook nog met je ruimte voor de crank zelf ten opzichte van de achterbrug.

Dan kom je met de kettinglijn totaal niet uit, met een 100mm kom je wel goed uit me je kettinglijn.
Daarnaast zit je ook nog met je ruimte voor de crank zelf ten opzichte van de achterbrug.
shoot me again, I ain't dead yet
- cHoc
Dat is maar de vraag, dat weet ik zo niet, je begint smal en je gaat naar breed toe, ik ben niet zo thuis in die metaal materie of dat straffeloos kan voor een redelijk gewicht...Hubert ! schreef:Is dat niet gewoon een kwestie van een extra bochtje in de liggende achtervork?cHoc schreef: Daarnaast zit je ook nog met je ruimte voor de crank zelf ten opzichte van de achterbrug.
shoot me again, I ain't dead yet
-
- Contacteer:
160mm naven bestaan niet
wel 165mm naven.............
maar goed,
Gaat dus niet werken
Je kettinglijn staat 2cm uit het lood
of je moet je bracketas ook 2cm uit het lood naar stuurboord zetten
wij hebben het geprobeerd en het werkt gewoon net als alles netjes centrisch gebouwd is
je MOET gewoon met een 100/145mm as rijden op een 165mm achternaaf
maareh vanwaar je vraag, ben je wat aan het ontwerpen dan ?
ik kan je evt wel helpen aan bb assen uit het bp tijdperk.............
E
wel 165mm naven.............
maar goed,
Gaat dus niet werken
Je kettinglijn staat 2cm uit het lood
of je moet je bracketas ook 2cm uit het lood naar stuurboord zetten
wij hebben het geprobeerd en het werkt gewoon net als alles netjes centrisch gebouwd is
je MOET gewoon met een 100/145mm as rijden op een 165mm achternaaf
maareh vanwaar je vraag, ben je wat aan het ontwerpen dan ?
ik kan je evt wel helpen aan bb assen uit het bp tijdperk.............
E
Ik speel met de gedachte iets te laten maken waarbij ik veel wielsterkte nodig heb. Dit wordt in mijn optiek het efficientst verkregen door wijd uit elkaar staande flenzen. Ik vind de 135mm op mijn mountainbike met 29" wielen echt al minimaal. Laat staan voor iets groters .......Ironhorse Erik schreef: maareh vanwaar je vraag, ben je wat aan het ontwerpen dan ?
De assen die je hebt liggen, zijn waarschijnlijk 100mm (?). Iets dat ik verre van ideaal vindt voor een XC fiets, waar echt op gereden moet kunnen worden. Ik heb één fiets met een 100mm bracketas (145mm lengte geloof ik) en voor lange tochten is dat niet ideaal, al komt dit waarschijnlijk omdat ik al m'n kilometers rijd met m'n voeten dichter bij elkaar ....
-
- Contacteer: