andere naaf

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
JMS
andere naaf

Bericht door JMS » do sep 07, 2006 4:38 pm

hallo,

ik heb onlangs mijn achtervelg kapot gereden en ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe. nu zag ik op internet een setje complete wielen met singletrack velgen. qua prijs verschilt dit niet veel met losse velgen + spaken kopen en dan door de fietsenmaker laten omspaken. op de wielset zitten echter wel andere naven. momenteel heb ik shimano M475, op de wielen die ik wil bestellen zitten shimano M525.
ik vroeg mij af of dit problemen kan opleveren met het overzetten van de as en dergelijken.

Afbeelding
M525

Afbeelding
M475

alvast bedankt

groet,
Joeri

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » do sep 07, 2006 5:57 pm

zoals je al ziet..is de bovenste foto een foto van een achternaaf, en de onderste een foto van de voornaaf..als het goed is zitten deze allebei in je fiets..al dan niet van een ander type..

kooz

JMS

Bericht door JMS » do sep 07, 2006 6:52 pm

sorry, er is wat fout gegaan met de plaatjes.

maar het punt is dat de wielen die ik wil bestellen andere naven hebben dan degene die ik er nu op heb zitten. betekend dit dat ik de assen en dergelijke ook moet vervangen of kan dat gewoon over gezet worden?

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » do sep 07, 2006 8:40 pm

als je ven kijkt naar de inbouw van de naven..maar normaal gesproken zal het allemaal gewoon overzetbaar zijn..

kooz

Grobbebol

Bericht door Grobbebol » za sep 16, 2006 1:30 pm

Bedenk wel dat de fietsenmaker het ook nog in elkaar moet schroeven...dat komt er wel bij qua kosten natuurlijk 8)

Plaats reactie