Xero flick xdh 1
Moderator:Beheerders
Hallo,
Ik ben van plan om zo;n setje aan te schaffen.
Is dit een goede wielset voor dh/fr?
Heeft iemand hier info over, heb gezocht via google, maar bijna niks kunnen vinden erover.
mvg. jorg
Is dit een goede wielset voor dh/fr?
Heeft iemand hier info over, heb gezocht via google, maar bijna niks kunnen vinden erover.
mvg. jorg
-
- Contacteer:
Re: Xero flick xdh 1
Zeker doen; bombproof en exclusief. Als ik het geld had, zou ik ze ook halen. Ik heb alvast een setje XERO XDH-2 steekas hubs gekocht.X rider schreef:Hallo,
Zelf niet mee gereden, maar wel in mijn handen gehad. Ze zijn inderdaad heavy, maar voor DH/FR maakt dat niet veel uit (IMHO). Ik vind mijn Mavic D321 ook "zwaar", maar wegen weer niks t.o.v. DoubleTracks. Ik weet 't: appels en peren.Is dit een goede wielset voor dh/fr?

XERO Flick XDH-1 -klik-
Steelfarmer -klik- had ze ook. Misschien kan je hem ff checken. Maar voordat je ze koopt, zou ik ff een bezoekje brengen aan BikeRight. Heb ik ook gedaan.

Laatst gewijzigd door chendy op do sep 07, 2006 4:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bigger = better!
my bike
my bike
dan moet je wel goed opletten dat je sterke spaken hebt: de zware velgen vangen helemaal geen klap op, en dan gaat de klap door naar je spaken, die als ze niet sterk genoeg zijn allemaal breken (dit effect)woodbimbo schreef:Zijn super wielen.. Echt, sterker kom je ze niet tegen denk ik.. Nadeel is inderdaad wel dat ze veel wegen. Ik weet toevallig dat 1 zo'n velg 950 gram weegt (!).
Wat jij wilt.
Wat Markless zegt. Scheelt dus 100gr tussen de DoubleT en de Flick... Da's maar liefst 200gr voor 2 wielen.
Maar gooi er ook nog ff wat Maxxis rubbers van 850gr op. En voor de zekerheid ook nog DH binnenbandjes. Oww nee, 't moest licht: Flyweights van 95gr.
kortom: waar gaat het over?

Maar gooi er ook nog ff wat Maxxis rubbers van 850gr op. En voor de zekerheid ook nog DH binnenbandjes. Oww nee, 't moest licht: Flyweights van 95gr.
kortom: waar gaat het over?

Bigger = better!
my bike
my bike
Dat bedoel ik! Mooiere set dan de Double Tracks en de Mavic D321 (vind ik).ninety9 schreef:...
ze zijn niet kapot te krijgen kheb er zelf al meerdere keren mee op de velg naar benede gereden toen ik plat was gereden en ze blijven echt recht
Goeie tip!Hotsnail schreef:Bij Poison hebben ze in de e-bay winkel flick wielen staan

Voor 289 E heb je dan een splinternieuwe set thuisbezord. Als ik maar 1 bike had, had ik ze zeker besteld. Ik ben benieuwd wat X Rider nu heeft gekocht of gaat kopen.
Laatst gewijzigd door chendy op wo sep 27, 2006 8:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Bigger = better!
my bike
my bike
Sterkte van spaken maakt helemaal niks uit, spaken staan altijd onder spanning, nooit onder druk, het maakt dus niet uit of ze sterk zijn of niet, want ze zullen normaal nooit uitknikken. Wanneer dat wel gebeurt zoals bij jou is dat te wijten aan een abnormaal grote klap en zou dat gebeuren met eender welke spaken of velgen, of aan het slecht gespaakt zijn van je wiel. Dure spaken zijn er enkel om gewicht te besparen of om onder een hogere spanning te kunnen stellen.BiKeRbOi schreef:dan moet je wel goed opletten dat je sterke spaken hebt: de zware velgen vangen helemaal geen klap op, en dan gaat de klap door naar je spaken, die als ze niet sterk genoeg zijn allemaal breken (dit effect)woodbimbo schreef:Zijn super wielen.. Echt, sterker kom je ze niet tegen denk ik.. Nadeel is inderdaad wel dat ze veel wegen. Ik weet toevallig dat 1 zo'n velg 950 gram weegt (!).
Wat jij wilt.