Comericiele merken, is it good for us?
Moderator:Beheerders
Ik denk dat een merk comercieel is als er bij de productie in hoofdzaak wordt gekeken naar de eventuele verkoopprijs en de massa's die ze aan de man kunnen brengen, een fabrikant als 24 seven, 24, orange, santa cruz nicolai, norco, enz zal nooit aan die prijs kunnen komen van bvb een specialized big hit omdat ze niet op evenveel markten spelen en dus ook niet daardoor de prijs kunnen drukken, of gewoon de lat hoger leggen kwa afwerking en gebruikte materialen.
Je moet eens proberen in belgie (hier in limburg) een leuke downhill of freeride fiets proberen te kopen zonder vast te zitten aan specialized, trek of giant en dan spreken we nog niet over de lange wachttijden. Dat is een reden waarom ik een umf (is wel een hardtail daar ik hem ook gebruik voor s3t) heb gekocht, wou iets wat niet iedereen koopt maar waar ik toch niet hemel en aarde voor moest verzetten om hem te kunnen krijgen.
Ik hoop echt dat met het bekender worden van onze sport dat de meer onbekendere merken op grotere schaal verdeeld en verkocht gaan worden zodat de keuze voor ons leuker wordt en ben er zeker van dat niemand kijkt op een paar honderd euro meer als het model je aanstaat, fietsenmakers zouden zich meer moeten specializeren op deze fietsen zodat de bekende problemen van de baan geraken (onderdelen verkrijgen enz), dit is ook een reden waarom ik ga bij een persoon dit dietna zijn uren met de nodige passie.
Nu is bvb op het moment Giant niet slecht bezig (naar aanleiding nieuwe modellen) maar ik heb een paar jaar geleden een Giant gehad en de poblemen die dat ding me hebben bezorgd: twee keer kaderbreuk: als gevolg twee keer zeven weken geen fiets.
Originele schijfremmen die voor geen meter remmen.
Giant krijgt het niet opgelost en monteert dan maar een set magura louisse met de bekende 2000 reeks foutjes, remblokjes die slijten bij kijken, boutjes die steeds kapot gaan bij remmen. En dan nog niet te spreken over de slechte service van Giant.
Wat dan nog het mooiste was, de naven die er origineel opzaten pasten natuurlijk niet met de magura's en ikzelf moest opdraaien voor een setje nieuwe xt naven (kostprijs teveel als je fiets al nieuw 1200€ heeft gekost).
Ik heb zodra ik de fiets in orde had en ondertussen 1.5 jaar leed heb gehad het ding op ebay verkocht en gewoon een paar jaar niet meer gemountainbiked door de hier geschreven ontmoediging, dus zullen we maar zeggen dat giant niet warme emoties bij me losmaakt. En een fietsenhandelaar had er niets mee te doen want deze fiets was rechtstreeks aangekocht via het Amerikaans leger bij giant.
U moet allemaal goed begrijpen een pas beginnend fietser kent niet altijd evenveel van een mtb net zoals ik toen en dan laat je je gewoon in de luren leggen net zoals ik nog een tweede keer heb laten doen door een Cube. Denk je iets te kennen, koop je een fiets een met xt vanachter een magura hs33 erop.
Krijg je deore schakelaars, alivio trapas en een zadel en zadelpen dat voor géén meter deugt, spring je een keer staat de zadel 90° in de lucht. Nu ben ik gelukkig door de juiste kennis in de freeride beland en heb ik deze fiets voor genoeg geld nog kunnen inruilen bij een nog eerlijke fietsenhandelaar in Elen.
Dankzij dit forum, MTB Uk en mijn vrienden in de fietswereld ben ik nu beter op de hoogt en n**ken ze me niet meer, dit is en blijft voorbehouden voor mijn vriendin.
En wat is op dit moment een uitweg voor ons: kopen via internet of in Nederland (bvb bikefun) en gewoon iemand zoeken die verstand heeft van onderdelen en onderhoud aan freeride fietsen met dank aan mijn huidige fietsenmaker
(nu begrijpen sommige personen hier ook mijn twijfels op dit moment bij welke fully ik ga kopen en waarom ik zeker nooit een oude tweedehands koop)
Peace
Je moet eens proberen in belgie (hier in limburg) een leuke downhill of freeride fiets proberen te kopen zonder vast te zitten aan specialized, trek of giant en dan spreken we nog niet over de lange wachttijden. Dat is een reden waarom ik een umf (is wel een hardtail daar ik hem ook gebruik voor s3t) heb gekocht, wou iets wat niet iedereen koopt maar waar ik toch niet hemel en aarde voor moest verzetten om hem te kunnen krijgen.
Ik hoop echt dat met het bekender worden van onze sport dat de meer onbekendere merken op grotere schaal verdeeld en verkocht gaan worden zodat de keuze voor ons leuker wordt en ben er zeker van dat niemand kijkt op een paar honderd euro meer als het model je aanstaat, fietsenmakers zouden zich meer moeten specializeren op deze fietsen zodat de bekende problemen van de baan geraken (onderdelen verkrijgen enz), dit is ook een reden waarom ik ga bij een persoon dit dietna zijn uren met de nodige passie.
Nu is bvb op het moment Giant niet slecht bezig (naar aanleiding nieuwe modellen) maar ik heb een paar jaar geleden een Giant gehad en de poblemen die dat ding me hebben bezorgd: twee keer kaderbreuk: als gevolg twee keer zeven weken geen fiets.
Originele schijfremmen die voor geen meter remmen.
Giant krijgt het niet opgelost en monteert dan maar een set magura louisse met de bekende 2000 reeks foutjes, remblokjes die slijten bij kijken, boutjes die steeds kapot gaan bij remmen. En dan nog niet te spreken over de slechte service van Giant.
Wat dan nog het mooiste was, de naven die er origineel opzaten pasten natuurlijk niet met de magura's en ikzelf moest opdraaien voor een setje nieuwe xt naven (kostprijs teveel als je fiets al nieuw 1200€ heeft gekost).
Ik heb zodra ik de fiets in orde had en ondertussen 1.5 jaar leed heb gehad het ding op ebay verkocht en gewoon een paar jaar niet meer gemountainbiked door de hier geschreven ontmoediging, dus zullen we maar zeggen dat giant niet warme emoties bij me losmaakt. En een fietsenhandelaar had er niets mee te doen want deze fiets was rechtstreeks aangekocht via het Amerikaans leger bij giant.
U moet allemaal goed begrijpen een pas beginnend fietser kent niet altijd evenveel van een mtb net zoals ik toen en dan laat je je gewoon in de luren leggen net zoals ik nog een tweede keer heb laten doen door een Cube. Denk je iets te kennen, koop je een fiets een met xt vanachter een magura hs33 erop.
Krijg je deore schakelaars, alivio trapas en een zadel en zadelpen dat voor géén meter deugt, spring je een keer staat de zadel 90° in de lucht. Nu ben ik gelukkig door de juiste kennis in de freeride beland en heb ik deze fiets voor genoeg geld nog kunnen inruilen bij een nog eerlijke fietsenhandelaar in Elen.
Dankzij dit forum, MTB Uk en mijn vrienden in de fietswereld ben ik nu beter op de hoogt en n**ken ze me niet meer, dit is en blijft voorbehouden voor mijn vriendin.
En wat is op dit moment een uitweg voor ons: kopen via internet of in Nederland (bvb bikefun) en gewoon iemand zoeken die verstand heeft van onderdelen en onderhoud aan freeride fietsen met dank aan mijn huidige fietsenmaker
(nu begrijpen sommige personen hier ook mijn twijfels op dit moment bij welke fully ik ga kopen en waarom ik zeker nooit een oude tweedehands koop)
Peace
sx trail 2 2008, jackal
wat wil je eigenlijk zeggen, dat je niet happy was met je Giant?
in elk geval,
1. onze sport wordt niet bekender, ik ben er al 11 jaar mee bezig en we staan geen stap verder qua populariteit.....
2. sommige merken zullen niet perse goedkoper worden wanneer ze meer gaan verkopen. BVB intense, orange en santa cruz zijn nu stukken populairder dan 5 jaar geleden.....
3. sommige kopers zullen altijd bereid zijn meer te betalen voor een fiets die 'niemand anders' heeft (lees: hun vrienden) want wees eerlijk, in een geblinddoekte test (hoe doe je dat?) denk ik dat heel weinig mensen een turner 5spot zouden onderscheiden van een Spesh enduro. Waarom dan meer betalen?
4. Specialized, Trek, Cannondale kun je onmogelijk goedkoop noemen. Maar ze maken wel verdomd goed spul, en je moet veel meer betalen om een beetje beter te krijgen. Maar sommige mensen willen deze merken niet wegens puntje 3.......
Of je kiest voor kwaliteit en betaalt er wat voor, of je kiest voor imago en betaalt er veel voor. En in mountainbiken is imago helaas veel belangrijker dan echte kwaliteit.
in elk geval,
1. onze sport wordt niet bekender, ik ben er al 11 jaar mee bezig en we staan geen stap verder qua populariteit.....
2. sommige merken zullen niet perse goedkoper worden wanneer ze meer gaan verkopen. BVB intense, orange en santa cruz zijn nu stukken populairder dan 5 jaar geleden.....
3. sommige kopers zullen altijd bereid zijn meer te betalen voor een fiets die 'niemand anders' heeft (lees: hun vrienden) want wees eerlijk, in een geblinddoekte test (hoe doe je dat?) denk ik dat heel weinig mensen een turner 5spot zouden onderscheiden van een Spesh enduro. Waarom dan meer betalen?
4. Specialized, Trek, Cannondale kun je onmogelijk goedkoop noemen. Maar ze maken wel verdomd goed spul, en je moet veel meer betalen om een beetje beter te krijgen. Maar sommige mensen willen deze merken niet wegens puntje 3.......
Of je kiest voor kwaliteit en betaalt er wat voor, of je kiest voor imago en betaalt er veel voor. En in mountainbiken is imago helaas veel belangrijker dan echte kwaliteit.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
ik begrijp de lijn van je betoog niet zo goed, D!
Je wilt ons overtuigen om boutique bikes te kopen. En dat is goed als je de euros daarvoor kunt missen.
In hetzelfde betoog geef je aan dat je daarom maar een UMF gekocht hebt. UMF = United Merida Freeriders. Volgens mij is Merida de eigenaar van Specialized.
Je wilt ons overtuigen om boutique bikes te kopen. En dat is goed als je de euros daarvoor kunt missen.
In hetzelfde betoog geef je aan dat je daarom maar een UMF gekocht hebt. UMF = United Merida Freeriders. Volgens mij is Merida de eigenaar van Specialized.
Wat ik uiteindelijk wil zeggen is doordat de grote merken overal hun houwvast hebben en dealers verplichten alleen hun merk te verkopen was ik bijna verplicht om een umf te kopen (had keuze uit P2 en scott voltage), en niet populairder worden is larie...
Overal zie ik meer mensen met een dirt/s3t of freeride fiets (in Belgie) en de mogelijkheden die we nu hebben om goedkoper een dergelijke fiets te kopen zal zeker dankzij de r&d van specialized enz zijn.
Maar dit moet niet betekenen dat ik geen keus mag hebben zoals microsoft de informaticawereld heeft vastgezet.
Diversiteit houd de concurentie levend en zorgt ervoor dat ook de grote bedrijven hun stinkende best blijven doen, als dit nu nog de landelijke fietshandelaars zouden inzien zouden we heel ver op weg zijn en niet zoals nu bij bepaalde (ga geen namen noemen ) je de keuze hebt uit mischien leverbaar, niet voor Europa en wel leverbaar binnen mischien 4weken en dat je uiteindelijk niets meer hoort en op een ander dezelfde sh*t kunt gaan meemaken.
Onthoud goed ik woon in Belgie en niet iedereen koopt zijn fiets in NL of heeft Visa, in NL is het aanbod van handelaars met freeridemateriaal groter, beter uitgewerkt enz terwijl je hier zelfs een setje pedalen moet bestellen of een stukje naar Brussel of Wallonie moet rijden.
Degene die nu de cash heeft en zich toespits op freeride/st3t enz heeft hier een gat in de markt want eerlijk gezegd als ik met euro's naar de winkel ga en ik moet bestellen of ik kan zo meenemen ik weet het wel..
Overal zie ik meer mensen met een dirt/s3t of freeride fiets (in Belgie) en de mogelijkheden die we nu hebben om goedkoper een dergelijke fiets te kopen zal zeker dankzij de r&d van specialized enz zijn.
Maar dit moet niet betekenen dat ik geen keus mag hebben zoals microsoft de informaticawereld heeft vastgezet.
Diversiteit houd de concurentie levend en zorgt ervoor dat ook de grote bedrijven hun stinkende best blijven doen, als dit nu nog de landelijke fietshandelaars zouden inzien zouden we heel ver op weg zijn en niet zoals nu bij bepaalde (ga geen namen noemen ) je de keuze hebt uit mischien leverbaar, niet voor Europa en wel leverbaar binnen mischien 4weken en dat je uiteindelijk niets meer hoort en op een ander dezelfde sh*t kunt gaan meemaken.
Onthoud goed ik woon in Belgie en niet iedereen koopt zijn fiets in NL of heeft Visa, in NL is het aanbod van handelaars met freeridemateriaal groter, beter uitgewerkt enz terwijl je hier zelfs een setje pedalen moet bestellen of een stukje naar Brussel of Wallonie moet rijden.
Degene die nu de cash heeft en zich toespits op freeride/st3t enz heeft hier een gat in de markt want eerlijk gezegd als ik met euro's naar de winkel ga en ik moet bestellen of ik kan zo meenemen ik weet het wel..

sx trail 2 2008, jackal
Ik wil niet lullig doen of zo maar als je een fiets koopt van UMF heb je ongeveer de meest commerciele fiets gekocht die je maar kan krijgen.
UMF staat voor United MERIDA Freeriders, Merida is ongeveer de grootste fietsenboer in Taiwan en heeft zelfs Specialized in zijn zak, alle specialized komen uit de merida fabriek rollen.
Maar ja als je blij bent met je fiets en nog beter blij bent om te fietsen is het toch goed
UMF staat voor United MERIDA Freeriders, Merida is ongeveer de grootste fietsenboer in Taiwan en heeft zelfs Specialized in zijn zak, alle specialized komen uit de merida fabriek rollen.
Maar ja als je blij bent met je fiets en nog beter blij bent om te fietsen is het toch goed

-
- Berichten:834
- Lid geworden op:di apr 01, 2003 4:29 pm
- Locatie:Mount Sint Annen
ik ken mss 5 mensen uit de omgeving met umfs, dus "speciaal" zijn ze niet, over de kwaliteit ervan ben ik ook nie echt overtuigd, goedkoop zijn ze wel.
waarom zou een landelijke fietsenmaker downhill en dirt fietsen gaan verkopen als er geen mensen zijn die ze willen, en dan wil jij nog dat die dure exclusieve merken zou moeten verkopen
beetje veel gevraagd?
te weinig kennis over fietsen?? ik denk t wel
waarom zou een landelijke fietsenmaker downhill en dirt fietsen gaan verkopen als er geen mensen zijn die ze willen, en dan wil jij nog dat die dure exclusieve merken zou moeten verkopen
beetje veel gevraagd?
te weinig kennis over fietsen?? ik denk t wel
Om even in te gaan op de betekenis van het woord commercieel: alle merken zijn commercieel. Een merk (= bedrijf) bestaat om winst te maken en om een goede indruk achter te laten bij de consument. Het ene product is inderdaad goedkoper dan het andere, maar flink verdienen doen ze er altijd mee! Oke... meestal...
Is toch leuk hé negatief comentaar geven en zelf vinden dat iemand niets kent van fietsen. is toch gek dat bij mijn fietsenmaker die dit na zijn uren doet steeds klanten bijkrijgt die ergens bedrogen zijn uitgekomen,
En LANDELIJK.
Hasselt is de f*cking hoofdstad van limburg dus als dit landelijk is weet ik het ook niet meer.
En dan nog iets een freeride krafstoff kader kost 735euro en een big hit 1000 dus duurder klopt ook al niet.
Ik heb die post hier gewoon neergezet om mijn negatieve reacties te delen zodat mischien beginnende bikers wat beter op letten ma zoals de zaken hier nu gaan post ik niets meer, dus doe er maar een slot op dan hoef ik de altijd zo afbrekende posts ook niet te lezen.
En onthoud gewoon één ding: ooit is iedereen begonnen met fietsen en ooit wist iedereen niet alles over bikes en iemand die zegt dat hij alles weet is een dikke blaaskaak, ben geen 29 geworden om hier in mijn vrije tijd en met goede bedoeling te laten afkraken.
En LANDELIJK.
Hasselt is de f*cking hoofdstad van limburg dus als dit landelijk is weet ik het ook niet meer.
En dan nog iets een freeride krafstoff kader kost 735euro en een big hit 1000 dus duurder klopt ook al niet.
Ik heb die post hier gewoon neergezet om mijn negatieve reacties te delen zodat mischien beginnende bikers wat beter op letten ma zoals de zaken hier nu gaan post ik niets meer, dus doe er maar een slot op dan hoef ik de altijd zo afbrekende posts ook niet te lezen.
En onthoud gewoon één ding: ooit is iedereen begonnen met fietsen en ooit wist iedereen niet alles over bikes en iemand die zegt dat hij alles weet is een dikke blaaskaak, ben geen 29 geworden om hier in mijn vrije tijd en met goede bedoeling te laten afkraken.
sx trail 2 2008, jackal
-
- Berichten:3498
- Lid geworden op:zo sep 09, 2001 3:05 pm
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
- cHoc
- Berichten:1079
- Lid geworden op:do nov 07, 2002 5:23 pm
- Locatie:Portes du Soleil (in my dreams...)
Re: Comericiele merken, is it good for us?
Dat is niet alleen iets van die merken zelf maar de winkeliers/klanten vragen grotendeels ook om juist die merken omdat ze alleen die kennen, en niet verder kijken dan hun neus lang is (kuddedieren gedrag).dirty d schreef:Je moet eens proberen in belgie (hier in limburg) een leuke downhill of freeride fiets proberen te kopen zonder vast te zitten aan specialized, trek of giant en dan spreken we nog niet over de lange wachttijden.
Peace
Het probleem ligt hem daarom ook niet zozeer alleen bij de fietsfabrikanten, maar ook bij de klanten die die fietsen kopen, onder het motto als het geen giant, cannondale, etc dan is het ook niet niet zo goed als een giant, cannondale, etc.
En dat zie je op meer plekken, kijk ook maar eens naar computers daarvoor; Er moet wel een Pentium in zitten anders is het niet goed, en een amd is per definitie minder dan een pentium....
Dat er toch commercieele merken zijn is per definitie niet slecht, en er komt zeker ook wel goed spul bij die merken vandaan.
Maar als je wat anders wil, dan moet je daar ook moeite voor willen doen, wil je dat niet, dan moet je het bij de bekende merken houden.
shoot me again, I ain't dead yet
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
-
- Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
-
- Berichten:834
- Lid geworden op:di apr 01, 2003 4:29 pm
- Locatie:Mount Sint Annen
-
- Berichten:778
- Lid geworden op:di jul 10, 2001 9:18 pm
Dus je wil keuze hebben en een unieke fiets, maar die moet wel op stock zijn bij je fietsenboer? Daar is de markt VEEEL te klein voor vrees ik. Er zijn honderden merken die XC en street frames op de markt brengen, moet je fietsenboer dan alle maten van alle modellen in stock hebben?
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
-
- Berichten:409
- Lid geworden op:ma nov 21, 2005 9:00 pm
- Locatie:Vianen
- Contacteer:
............als je sla omdraait................
Ironhorse concept (de DW link) is gewoon een goed concept, combineer dit met de als fearless bekend staande Aussies en je hebt een winnend team.

De Sunday verkoop ik niet die geef ik zowat weg man voor die prijs geen enkele bike die maar in de buurt komt qua prijs, kwaliteit en sterkte. Is een 100% kopie van de wcs bike, niet een een of andere gedowngrade geo of dikkere tubing, 100% kloon uit dezelfde fabriek.
Gewoon de beste fiets van dit moment voor de beste prijs.
Is geen woord russisch aan, en dat heeft niets met mijzelf van doen, ik heb jarenlang geheel belangeloos hetzelfde geroepen over de B1 Woodbumble.
E
Ironhorse concept (de DW link) is gewoon een goed concept, combineer dit met de als fearless bekend staande Aussies en je hebt een winnend team.

De Sunday verkoop ik niet die geef ik zowat weg man voor die prijs geen enkele bike die maar in de buurt komt qua prijs, kwaliteit en sterkte. Is een 100% kopie van de wcs bike, niet een een of andere gedowngrade geo of dikkere tubing, 100% kloon uit dezelfde fabriek.
Gewoon de beste fiets van dit moment voor de beste prijs.
Is geen woord russisch aan, en dat heeft niets met mijzelf van doen, ik heb jarenlang geheel belangeloos hetzelfde geroepen over de B1 Woodbumble.
E
-
- Berichten:778
- Lid geworden op:di jul 10, 2001 9:18 pm
-
- Berichten:6303
- Lid geworden op:wo jul 18, 2001 9:27 pm
- free-rider
- Berichten:145
- Lid geworden op:do feb 23, 2006 9:33 am
- Locatie:Zwanenburg
je bedoeld iron horse presteert eindelijk eens wat
na jaren van dominantie van kona en orange
kijk als ze nu volgend jaar weer wereldkampioen worden en dan niet op hun "thuis" circuit dan mag je zo komen praten
maar voorlopig zijn ze gewoon wereld kampioen net zoals Myles rockwell dat ook ooit was maar we zullen het zien volgend jaar
na jaren van dominantie van kona en orange
kijk als ze nu volgend jaar weer wereldkampioen worden en dan niet op hun "thuis" circuit dan mag je zo komen praten
maar voorlopig zijn ze gewoon wereld kampioen net zoals Myles rockwell dat ook ooit was maar we zullen het zien volgend jaar
fietsen deed ik heel veel, het werd me werk en me passie.
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt
nu heb ik me werk verloren maar die passie raak ik nooit meer kwijt