Welk bikepark is het beste voor nu (26-8) een week?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Welk bikepark is het beste voor nu (26-8) een week?

Bericht door N I E L S » za aug 26, 2006 1:42 pm

We hebben nog 1 week vakantie over en we willen nog een week gaan fietsen. Waar zal ik heen? Ik heb het idee dat het weer in de grootste delen van Europa eigenlijk niet zo best is.

Het plan was om naar PdS te gaan maar het is daar momenteel maar 10 graden volgens de berichten. Ik kan weinig duidelijke voorspellingen vinden over de komende week omdat je of betalen moet of het erg kortaf is. We vertrekken morgen dus er is wel wat haast bij. :o

Belangrijk voor ons is:

1. Mooi weer (vooral droog en minimaal een graad of 15)
2. Veel en gervarieerde DH tracks
3. Maximaal +- 1000 km rijden

Weet iemand een goed alternatief voor Portes du Soleil of een plaats waar ik duidelijke goeie voorspellingen van Europa kan zien?

Thanks!

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » za aug 26, 2006 2:23 pm

Les 2 Alpes misschien?

http://www.les2alpes.com/sources/index. ... lash&lg=uk

Ik ben er deze zomer geweest en ik kan het zeker aanraden! Weer alleen niet wat het weer gaat doen. Alpe d'huez ziet er redelijk uit voor komende week en dat ligt daar (hemelsbreed in elk geval) niet ver vandaan.

N I E L S

Bericht door N I E L S » za aug 26, 2006 4:56 pm

Inderdaad, dat lijkt me wel wat. Wat moet ik me er bij voorstellen? Met welk bikepark is het vergelijkbaar?

Bedankt!

Shit... volgens mij is ie al dicht.
2006 Summer season
From 17th June to 26th August 2006

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » za aug 26, 2006 7:01 pm

volgens mij is die sluitingsdatum voor de gletsjer. Je kunt daar namelijk in de zomer ook snowboarden en skien. Mooi park!

Vergelijkbaar...hmmmm. Weet ik zo niet. In elk geval veel tracks in alle kleuren (ik heb het er beter naar mijn zin gehad dan in Morzine)! Laat je overigens niet misleiden door die kleuren, de route naar Mont de Lans bijvoorbeeld zou rood moeten zijn maar daar mogen ze wat mij betreft best zwart van maken. Ik vond hem pittiger dan enkele zwarte routes die ik daar heb gereden. De route naar Venosc is eigenlijk geweldig om te doen, mooie goed liggende kombochten, jumps, stukje north shore, steile stukken. Gewoon helemaal goed!
Overnachtingstip: appartemeneten boven la Grotte du Yeti. 15 euro p.p.p.n., vraag om 'n zes persoons app. zodat je je bikes mee in je app. kunt nemen. Ik heb eventueel het tel.nr. van de beheerder. Dat is 'n Belg dus dat praat in elk geval makkelijk! Bijkomend voordeel is dat de bakker tegenover zit, de supermarkt om de hoek en de lift om de andere hoek :D

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » zo aug 27, 2006 1:54 pm

''la Grotte de YETI"

klinkt alleen al SUPER :lol:
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

les alpes

Bericht door les alpes » ma aug 28, 2006 9:12 pm

Alpe d'Huez is nog open tot zondag.

Plaats reactie