661 Flight

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

menace
661 Flight

Bericht door menace » za aug 19, 2006 5:02 pm

Hier hebben ze de 661 Flight van vorig jaar voor best een redelijke prijs
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=7240
Zijn deze wel zijn geld waard en zorgen de helmen ook een beetje voor koeling
Of kan ik beter gewoon een giro remedy kopen die ook goedkoper is
Als iemand andere helmen beter vind van een prijsklasse tot zo'n 175 euro laat ook maar horen

me

Bericht door me » za aug 19, 2006 9:12 pm

Ik heb juist een deviant van specialized bestelt. Hij kost maar 135 euri, hij is goed geventileerd, hij is licht en het is de enige helm die je ook mag gebruiken voor op de motor(toch?).

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » za aug 19, 2006 9:23 pm

Lijkt me sterk.
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

menace

Bericht door menace » za aug 19, 2006 11:09 pm

661 flight is ook goed gekeurd voor op de motor

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » zo aug 20, 2006 9:20 am

De Deviant mag niet gebruikt worden op een motor. Tis niet voor niets een Bike Helm! Het kin stuk en de shell is veels te slap om een crash met de motor a 120 km/u te weerstaan. Degene die jouw dit wijs heeft gemaakt, mag zich wel eens achter zijn oren krabben. ;)

Bittah Pupil

Bericht door Bittah Pupil » zo aug 20, 2006 9:28 am

Ik heb sinds gisteren ook een Specialized Deviant 2006 thuis staan. Het is de carbon versie. En ik heb hem voor €185,- gekocht i.p.v. €240,-. Ik was aan het kijken voor een 2007 model, maar op een of andere manier pastte de M niet goed, terwijl de M van 2006 wel goed zat.

En inderdaad, je mag er niet mee op de motor. Gelezen op de buitenkant van de verpakking, dus dat zal dan toch wel de waarheid zijn.

woodbimbo

Bericht door woodbimbo » zo aug 20, 2006 12:46 pm

Wel jammer dat er geen gewichten bijstaan, bij die flight..
Weet iemand hoe zwaar dat ding is?
Van het rijden.... niet van het forums bezoeken..

Fry

Bericht door Fry » zo aug 20, 2006 6:16 pm

Ik denk wel dat zo een DH fullface voldoende bescherming biedt als je met een snor- of bromfiets wilt rijden? (respectievelijk 25 en 45 kmh)

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » zo aug 20, 2006 8:22 pm

ik zou het eigenlijk heel gek vinden als dat niet zo is..
je gaat op een downhill toch sneller dan een snorfiets en snorbrommer..
daarbij is de kans op stenen enzo te vallen vrij groot..dus als je het zo bekijkt zou dat toch zo moeten zijn.

kooz

SeMy

Bericht door SeMy » zo aug 20, 2006 11:18 pm

Het zal waarschijnlijk wel genoeg bescherming geven voor een brommer.
Alleen de helm zal waarschijnlijk niet goedgekeurd worden door de politie
en dan ze kunnen je er een boete voor geven.
Maar dit kunnen ze alleen zien als je helm uit is want er moet een EU goedkeuring voor brommers
inzitten die meestal op de chinstrap zit, moet het natuurlijk wel een full face zijn 8) . Maar zelf zit ik als ik bij vrienden achterop de brommer zit met me fietshelm op want mijn hoofd is redelijk groot en pas geen van hun spare brommer helmets.

vt2rider
Contacteer:

Bericht door vt2rider » ma aug 21, 2006 10:42 am

Ze worden wel veel gebruikt voor supermotard en motocross, maar weet niet of ze inderdaad goedgekeurd zijn voor op de openbare weg...

Gast

Bericht door Gast » ma aug 21, 2006 7:04 pm

Ik zat met oog op ventilatie zelf te denken aan deze:

661 Pro Bravo 2006
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=9532

Afbeelding

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » ma aug 21, 2006 7:44 pm

En dat is 'n heeeeele heftige helm! Echt supermooi.

Fry

Bericht door Fry » ma aug 21, 2006 9:01 pm

SeMy schreef:Het zal waarschijnlijk wel genoeg bescherming geven voor een brommer.
Maar dit kunnen ze alleen zien als je helm uit is want er moet een EU goedkeuring voor brommers
inzitten die meestal op de chinstrap zit, moet het natuurlijk wel een full face zijn 8) . Maar zelf zit ik als ik bij vrienden achterop de brommer zit met me fietshelm op want mijn hoofd is redelijk groot en pas geen van hun spare brommer helmets.
Alsof de politie het verschil zou zien tussen zeg maar een giro remedy en een motocross helm? No way, die kerels zijn geen experts hoor.

Santa Cruz

Bericht door Santa Cruz » ma aug 21, 2006 9:44 pm

Ze zien natuurlijk al die beluchtingsgaten en dat zou ze misschien wel eens aan het denken kunnen zetten.

SeMy

Bericht door SeMy » ma aug 21, 2006 10:37 pm

Fry schreef:
SeMy schreef:Het zal waarschijnlijk wel genoeg bescherming geven voor een brommer.
Alsof de politie het verschil zou zien tussen zeg maar een giro remedy en een motocross helm? No way, die kerels zijn geen experts hoor.
Ze het ook bijna zeker niet als je op de scooter zelf zit, maar bij bijvoorbeeld papieren en rollerbank controle worden die keurmerken soms ook gecheckt.

Fry

Bericht door Fry » di aug 22, 2006 8:35 am

SeMy schreef:
Fry schreef:
Ze het ook bijna zeker niet als je op de scooter zelf zit, maar bij bijvoorbeeld papieren en rollerbank controle worden die keurmerken soms ook gecheckt.
Hier in Belgie zeker niet. In vlaanderen bijna niet en in wallonie hebben ze nog nooit van zoiets als "wegpolitie" gehoord. Het hele politieapparaat wordt daar ingezet om pedofielen op te sporen.

Maar terug OT; Ik heb zelf nog nooit iemand daarover wat weten vertellen. Er wordt nooit veel specifieke vereisten gesteld rond een "valhelm" lijkt het hier. Je hebt zelfs van die vooroorlogse motor-valhelmen die gewoon bestaan uit een stalen schelp. En die schijnen dan ook conform te zijn :blink:

dirty d

Bericht door dirty d » wo aug 23, 2006 12:41 pm

Als ik u was zou ik voor een bell gaan de bellistic komt in meerdere testen beter uit als verschillende duurdere helmen, ikzelf heb een giro in bestelling en die was niet beter maar kost wel 50€ duurder als de Bellistic (100€).
Nu hoe goed een helm is hangt wel af van het gewicht, het aantal verluchtingsgaten en of je de binnenvoering kan uitwassen.
sx trail 2 2008, jackal

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » wo aug 23, 2006 12:48 pm

dirty d schreef:Als ik u was zou ik voor een bell gaan de bellistic komt in meerdere testen beter uit als verschillende duurdere helmen, ikzelf heb een giro in bestelling en die was niet beter maar kost wel 50€ duurder als de Bellistic (100€).
Nu hoe goed een helm is hangt wel af van het gewicht, het aantal verluchtingsgaten en of je de binnenvoering kan uitwassen.
Waarom heb jij dan niet de bell gehaald :?
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

dirty d

Bericht door dirty d » wo aug 23, 2006 1:16 pm

Ten eerste omdat ik zelf geen weet had van die bell toen ik die giro bestelde en ten tweede ook omdat ik die giro in matzwart had gezien en superstijlvol vond, nu kan je die bell ook krijgen in matzwart maar als het op geld aankomt kan je niet beter uitkomen als bij die bell.
Alleen ik kijk niet zo op een euro als ik iets wil maar dat maakt iedereen voor zich uit, wil gewoon raad geven die andere kunnen gebruiken, ook al gebruik ik hem zelf niet hé :D
sx trail 2 2008, jackal

Bittah Pupil

Bericht door Bittah Pupil » vr aug 25, 2006 3:15 pm

Misschien niet 100% topic gerelateerd, maar bij deze ff een paar foto's van mijn nieuwe Specialized Deviant Carbon 2006. Inclusief custom NICKNAME decals.

Deze helm heb ik voor €185,- gekocht bij Bikes 4 Fun te Vaals. I.v.m. 2007 modellen nu €185,- i.p.v. €240,-.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » vr aug 25, 2006 3:20 pm

Nice !

Weet je zo ook wat voor lettertype dat is?
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

hund

Bericht door hund » vr aug 25, 2006 4:24 pm

offtopic:
@ bittah pupil: POSER blijf eerst een op je fiets zitten :lol:
if you ain't having fun, get of your bike

Mudfreak

Bericht door Mudfreak » vr aug 25, 2006 4:55 pm

Bij GravityKills kost de 2007 Deviant versie € 129,-
http://shop.gravitykills.de/product_inf ... cts_id/538

Fry

Bericht door Fry » vr aug 25, 2006 5:32 pm