Lefty en teller

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ant
Lefty en teller

Bericht door Ant » zo aug 20, 2006 8:04 pm

Sinds kort heb ik een Cannondale met een Lefty. Een superfiets, maar nu blijkt dat mijn HAC4 niet lekker wil werken. De wireless heeft allerlei problemen met de ontvangst, omdat de sensor ongeveer bij de naaf van het voorwiel zit.

Zijn er mensen hier met tellers en Lefty's die wel goed werken. Het hoeft ook niet perse wireless te zijn, maar ik wil ook hartslagfuncties, koppeling met PC en indien mogelijk iets van hoogteprofielen. Volgens mij zijn de meeste die dat hebben wireless.

Iemand tips of ervaringen met bv de POLAR tellers?

Alvast bedankt

Bomber
Contacteer:

Bericht door Bomber » ma aug 21, 2006 9:46 am

Ik denk te menen dat hier soort adaptertjes voor bestaan om de sensor hoger op de vork te kunnen plaatsen. Weet alleen even niet van welk merk :cry:

Gemini

Bericht door Gemini » ma aug 21, 2006 10:19 am

Bomber schreef:Ik denk te menen dat hier soort adaptertjes voor bestaan om de sensor hoger op de vork te kunnen plaatsen. Weet alleen even niet van welk merk :cry:
Weet zo eigenlijk ook niet van welk merk.. Ben ze tijdje terug wel een in een webshop tegengekomen.
Ziet er ongeveer als volgt uit:
http://www.singletrackworld.com/mod/sub ... 1233-2.jpg

Zal eens kijken of ik nog wat tegenkom ergens..

Edit:

Kom net het volgende tegen..
http://www.albertobikestore.ch/tech-shop/tech-shop.htm
MTB: Cannondale Scalpel
RACE: Trek 1.2
ROAD: Cannondale Street

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma aug 21, 2006 10:27 am

Volgens mij levert Cannondale (en dus iedere 'Dale dealer) die dingen...

Ant

Bericht door Ant » ma aug 21, 2006 10:30 am

Heb zelf inderdaad ook nog even gezocht en ook diverse oplossingen tegengekomen die allemaal op elkaar lijken. Ga eens kijken wat zo'n cannondale ding kost.

Ben wel benieuwd of die het oplost, want scheelt maar cm of 10, maar wellicht genoeg.

Bedankt heren...!

Sjef

Bericht door Sjef » ma aug 21, 2006 12:52 pm

kijk ook even op mtb.nl, daar loopt een draadje over hetzelfde probleem. Van sommige tellers kun je het bereik ook opschroeven naar het schijnt.

Zelf heb ik (nu nog met draadje) de magneet aan mijn remschijf gelijmd, scheelt toch weer zo'n 25€ voor een stukje spuitgegoten kunststof.

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » ma aug 21, 2006 8:30 pm

Bomber schreef:Ik denk te menen dat hier soort adaptertjes voor bestaan om de sensor hoger op de vork te kunnen plaatsen. Weet alleen even niet van welk merk :cry:
Mijn lbs monteur had er een keertje eentje voor mij gemaakt, van rvs.. toen ik nog met een lefty reed. Werkte erg goed. Dus zelf goed te fabriceren. Zat op de schijfremnokje, bovenste als ik het goed had.

Plaats reactie