Ik heb er 1, een Elevation 12,000 !!!

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo aug 16, 2006 3:00 pm

Elevation12,000 schreef:D

De 550 gulden die jij in 1997 eraan uitgaf was trouwens pakweg een kwart vd originele waarde. Alleen de Miyata FatMax deed al 400 piek:

Afbeelding
Links FatMax, rechts BigChamp. FatMax: 745gram en kan tegen een stootje!
De FatMax ziet er bekend uit!

Er waren toen meerdere winkels die dergelijke frames in de etalage hadden hangen voor spotprijzen, in twee maten, 52 cm en een heel lage 40'er.
Die waren precies teveel geproduceerd en na enkele jaren alsnog gedumpt..
Een 52 was voor mij precies de goede maat :-)
Wel jammer dat de zadelpen structureel in het frame wegzakte..

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo aug 16, 2006 3:41 pm

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo aug 16, 2006 4:58 pm

Klopt en eigenlijk had ik hem al gepost. Subtiel.
Elevation12,000 schreef: Toch, geloof mij maar, hebt niet teveel meelij met mij ;) <= klik!
Dat frame is in '97 op dezelfde wijze als die van jou verworven. Mijne kwam van Kroone Liefting. Ik kocht ook meteen een ValleyRunner Alloy, welke ik nog steeds als spare aanhoud.

Koga kocht vroeger kennelijk iets te gemakkelijk in. Liefting verkocht op een gegeven moment ook hun MachineTech naafjes met Zero Ti QRs, Switchblades, Cook Bros enz.

De frames die Koga dumpte werden soms ook eerst opgebouwd door één of andere rijwielhandel en daarna verkocht. Je komt dus wel eens zo'n mooi, duur frame met complete bagger (zeg maar bouwmarktkwaliteit) tegen. Voor mij is dat harteloos, voor een handelaar snel opruimen.

chendy

Bericht door chendy » wo aug 16, 2006 6:42 pm

Mooi, al dat oldskool Koga. Maar horen er eigenlijk geen Panaracers op... :?
Een maatje van mij heeft een z.g.a.niet gebruikte Skyrunner uit '90 en nog 100% orgineel. Ik zit nog steeds te wachten tot hij 'm wegdoet. Hij heeft er nog geen 100km over het fietspad heen gefietst. Ik las in 1 van je replies dat je er XTR op hebt zitten. Heb je misschien nog wat aan een SP-M900 26,6mm? Hij zit nog steeds in de doos.

Afbeelding
Bigger = better!
my bike

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo aug 16, 2006 7:42 pm

chendy schreef:Heb je misschien nog wat aan een SP-M900 26,6mm? Hij zit nog steeds in de doos.

Afbeelding

Gaat niet passen in een Koga

@Elevation: De mijne kwam van een bikeshop in Rotterdam en is daarna zeer intensief gebruikt (150 - 200 km per week)
Later vervangen door een fully van RM

Het was een erg fijne bike!

Maarreuh... het ging over de Elevation geloof ik... ben benieuwd naar het eindresultaat als hij weer is zoals jij hem hebben wilt: zo origineel mogelijk! :-)

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » wo aug 16, 2006 10:11 pm

chendy schreef:Mooi, al dat oldskool Koga. Maar horen er eigenlijk geen Panaracers op... :?
Een maatje van mij heeft een z.g.a.niet gebruikte Skyrunner uit '90 en nog 100% orgineel. Ik zit nog steeds te wachten tot hij 'm wegdoet. Hij heeft er nog geen 100km over het fietspad heen gefietst. Ik las in 1 van je replies dat je er XTR op hebt zitten. Heb je misschien nog wat aan een SP-M900 26,6mm? Hij zit nog steeds in de doos.

Afbeelding
Koga deed het met Conti in die jaren :inlove: Dit zijn zelfs de originele banden (Leader Pro voor, Spike achter).

Koga heeft het idd ook met Panaracer gedaan. Koga heeft dan ook jouw maat's SkyRunner Panaracer rubber omgedaan. Test van deze fraaie bike: 1 2 3 4 5 6

Die maat moet je maar eens van zijn SkyRunner afslaan. Dat is die fiets echt wel waard ;)

Aangaande de zadelpen: Bedankt voor jouw aanbod, maar msxx heeft jouw vraag eigenlijk al beantwoord. Gaat niet werken. 28.6 is de maat voor deze 2de generatie bonded frames ('92 t/m '95). De eerste generatie ('90 en '91) verlangt 26.8

@msxx
Natuurlijk ben ik ook reuze benieuwd ....en ik zal eenieder hier op DP up to date houden over de progressie ;)

chendy

Bericht door chendy » do aug 17, 2006 12:05 pm

Is een beetje off-topic, maar er staan nog 2 bikes op mijn wishlist:
-oldskool Koga Skyrunner
-oldskool MountainCycle San Andreas
Tegen die tijd dat ik er weer budget voor heb, kom ik wel bij je terug. Jouw Elevation ben ik in 't echt nooit tegengekomen. Wat was de prijs destijds?
Bigger = better!
my bike

Elevation12,000

Bericht door Elevation12,000 » do aug 17, 2006 1:20 pm

chendy schreef:Is een beetje off-topic, maar er staan nog 2 bikes op mijn wishlist:
-oldskool Koga Skyrunner
-oldskool MountainCycle San Andreas
Beknopt wenslijstje. Mijn wenslijst zou tegelijkertijd ook door kunnen gaan als 'waslijst'. Fier bovenaan staan toch wel Wicked FAT, Brodie & Grove.
Tegen die tijd dat ik er weer budget voor heb, kom ik wel bij je terug.
Huh, denk jij dat er iets te koop is ofzo :? ...of wou jij mij gaan betalen om een rondje op mijn fiets te fietsen? :bicycle:
Jouw Elevation ben ik in 't echt nooit tegengekomen. Wat was de prijs destijds?
Bij Kroone Liefting in Limmen heb ik van alle drie jaargangen een exemplaar in hun winkel zien staan. Zoiets vergeet je nooit meer als kind :passifier: Ik zie ze nog staan, op een verhoging'kje. De RDG-S deed fl 7.995,- in 1993. Voor 1994 vlogen de Syncros componenten eraf ten faveure van ITM en de prijs zakte naar fl 6.695,-. In beide jaren werd er XTR gemonteerd en de vork kwam van het Japanse Showa. Voor 1995 koos Koga voor de Rond HydroPro, het draaipunt vd liggende vork verhuisde naar iets boven het bracket en de achterbouw was nu uit aluminium ipv Hardtlite staal. Prijs bleef gelijk.

Ik heb nog nooit een rijdend exemplaar in 't echie gezien. Doet mij nu denken aan die ene keer ergens begin 90 dat ik twee Yeti ARC's blauw/geel dart met alles Ringle & Manitou zag rijden op het fietspad. Ik werd helemaal gek!!!!! :bounce:

chendy

Bericht door chendy » do aug 17, 2006 10:26 pm

Elevation12,000 schreef:...
Huh, denk jij dat er iets te koop is ofzo :? ...of wou jij mij gaan betalen om een rondje op mijn fiets te fietsen? :bicycle:
...
Nee, ik wil niet de jouwe kopen hoor. Ik bedoel dat ik met de tijd wel een oldskool Skyrunner erbij zou willen. Misschien dat jij er dan 1 of meerdere weet staan of bereid bent mee te zoeken. :drunk:
Bigger = better!
my bike

Plaats reactie