Nieuwe speel fiets

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Binker
Nieuwe speel fiets

Bericht door Binker » wo aug 16, 2006 12:10 pm

Beste allemaal ,
terug van een tijd weggeweest ben ik erdan weer eens.
Mijn vraag: Na een aantal keer vertoeft te hebben in een bikepark (Leogang en Les Gets) heb ik het dan toch echt heel erg te pakken. Nu wil ik een eigen fiets kopen maar wil graag wat hulp.
Ben stevig gebouwd 1.83 en 95 kilo schoon aan de haak.
Ben een beginner in het bikepark gebeuren en maak dus nog geen vette drops maar vind springen wel Ubergeil. Zie mezelf niet mega drops gaan maken maar je weet nooit. In de parken steeds met een Kona Stab gefietst wat wel zwaar was (en dus minder wendbaar) maar wel een bombproof gevoel gaf Afgezien van die k#t vorken en dempers.
Weet niet of ik er langere (freeride) tochten mee wil maken maar dat is een optie. Vindt daarvoor de SX trail aardig.

Heb zelf een Helius CC en blijf dan ook naar Nicolai kijken om dat ik de frames echt ok vind. Geen helius Fr vindt dat te dicht bij de CC komen en lijkt me weinig veerweg met mijn 95 kilo maar overtuig me.
Kortom HELP!

Hebben jullie tips aangaande hoeveel veerweg handig is, wat leuke frames zijn, of ik single of double crown moet rijden en wat leuke onderdelen zijn om erop teschroeven. en denk daarbij dat peppi wel gaaf is maar ook functioneel voor mij moet zijn.

Ik wacht jullie reacties af

Tinno
Contacteer:

Bericht door Tinno » do aug 17, 2006 6:45 am

Dit is een persoonlijke keuze denk ik, als je gewoon een bikeparktfietsje op wilt bouwen, pak dan een SingleCrown vork met 150/170mm veerwerg. Fox 36, Marzocchi 66 (RC2X) of een Manitou Travis.. Frames, er is veel keuze, persoonlijk is de SX Trail één van mijn favorieten. Niet super ogineel, maar je hebt wel gewoon een goed frame.

Succes!

Binker

Bericht door Binker » do aug 17, 2006 8:34 am

Klopt idd maar ik vraag me af waarom dan iedereen in die bikeparks met van die mega jetsers rijden. Merkte wel dat vooral de britten in Les Gets wel vaak met (te) lichte fietsen reden.

Weet dat singlecrown wendbaarder is maar ben bang omdat ik geen lichtgewicht ben dat zoiets niet hufterproof genoeg is. Kan natuurlijk zo zijn dat ik dat fout heb.

Wat veerweg tja dacht eerst aan 17 a 18 cm veerweg inderdaad een Marzocchi 66 oid

Frame ? Wat zijn tips voor mijn besluit?

Plaats reactie