Ik zie door de bomen het bos even niet meer.
Moderator:Beheerders
Besten,
Ik heb de laatste jaren veel street en freeride gereden. Echter, ik ben nu toch echt opzoek naar wat meer all-mountain achtig.
In 2003 heb ik een tijdje een Kona Dawg gereden. En als ik eerlijk ben was dat toch wel de meeste allround bike die ik ooit gehad heb.
Mijn budget is niet echt groot. rond de 1000 eu. Dus ik ben genoodzaakt een 2de handse bike te kopen.
ik zoek echt een fiets waarmee je van trappen af kan knallen, de nodige drops mee kan doen. Maar waar je ook comfortabel mee een kilometer of 40 mee kan rijden, dit natuurlijk niet op marathon snelheden.
Er staat een mooie Commencal pastapower te koop. Dat is zeker een kanshebber.
Heeft er iemand hier ervaring met bijvoorbeeld een Kona howler? Is dit een evt. kanshebber, of is deze net wat te DS gericht?
Heeft iemand nog andere bikes die kanshebben?
En is er een kans dat iemand hier nog een Kona Dawg te koop heeft?
Ik heb de laatste jaren veel street en freeride gereden. Echter, ik ben nu toch echt opzoek naar wat meer all-mountain achtig.
In 2003 heb ik een tijdje een Kona Dawg gereden. En als ik eerlijk ben was dat toch wel de meeste allround bike die ik ooit gehad heb.
Mijn budget is niet echt groot. rond de 1000 eu. Dus ik ben genoodzaakt een 2de handse bike te kopen.
ik zoek echt een fiets waarmee je van trappen af kan knallen, de nodige drops mee kan doen. Maar waar je ook comfortabel mee een kilometer of 40 mee kan rijden, dit natuurlijk niet op marathon snelheden.
Er staat een mooie Commencal pastapower te koop. Dat is zeker een kanshebber.
Heeft er iemand hier ervaring met bijvoorbeeld een Kona howler? Is dit een evt. kanshebber, of is deze net wat te DS gericht?
Heeft iemand nog andere bikes die kanshebben?
En is er een kans dat iemand hier nog een Kona Dawg te koop heeft?
Die pasta Power is zeker geen verkeerde keuze, in de zin van afmontage en bikepark mogelijkheden en ook nog een stukje touren. Maat van me rijdt al jaren in de bovengenoemde mix van park/tour.
Hij is ernstig tevreden.
(enige minpunt voor jou in die PASTA is dan op dit moment die luchtdempert denk ik persoonlijk)
Hij is ernstig tevreden.
(enige minpunt voor jou in die PASTA is dan op dit moment die luchtdempert denk ik persoonlijk)
Ik ben net terug van Winterberg en heb daar een gast (Duitser) op een Howler over de slopestyle zien vliegen
, Ik denk dat die bike wel aan je verwachtingen voldoet, maar of die er al 2ehands is betwijfel ik.
Maar het is een vette bike en zeker met een 66 erin, zoals die gast dat had.
Greetz
Firefox

Maar het is een vette bike en zeker met een 66 erin, zoals die gast dat had.
Greetz
Firefox
--You are never too old to freeride-- www.team-solid.nl
--Coilair Supreme Rulezz--
--Coilair Supreme Rulezz--
- Jop @ Team SoliD
- Berichten:142
- Lid geworden op:do jan 05, 2006 10:46 am
- Locatie:eindhoven
- Contacteer:
- Goofy @ Team SoliD
- Berichten:1238
- Lid geworden op:do jun 05, 2003 10:17 am
- Locatie:omg. Sittard
- Contacteer:
- Jop @ Team SoliD
- Berichten:142
- Lid geworden op:do jan 05, 2006 10:46 am
- Locatie:eindhoven
- Contacteer:
Als je een dealer zoekt voor die transition (bottlerocket)
http://www.bike-runner.de
naar mijn weten zit er in NL geen
http://www.bike-runner.de
naar mijn weten zit er in NL geen
dual suspension koning
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... transition
Check dit topic even. Rond de 1200euro staat ergens. Persoonlijk denk ik dat er met zo`n bottlerocket niet een stuk te fietsen valt zoals met bijvoorbeeld die specialized wel zou kunnen. Als je slopestyle, freeride wilt rijden is die bottlerocket wel supervet natuurlijk
Check dit topic even. Rond de 1200euro staat ergens. Persoonlijk denk ik dat er met zo`n bottlerocket niet een stuk te fietsen valt zoals met bijvoorbeeld die specialized wel zou kunnen. Als je slopestyle, freeride wilt rijden is die bottlerocket wel supervet natuurlijk

Zet even wat dingen op een rij zoals :
1. Een schatting van de maximale belasting die je de bike geven wilt (drops van ..m).
2. Schat hoeveel procent je enduro en hoeveel procent je freeriden gaat.
3. Als je ermee wil gaan klimmen bedenk dan hoeveel en hoelang en maak hem dan maximaal rond de 13 a 14 kg. Gezien je budget zal dat misschien moeilijk worden maar goed...
4. Bespaar niet op demper, vork, wielen en cranks (ook in die volgorde). Die zal je licht en stevig hebben willen.
Compromissen maken is altijd iets persoonlijks en afhankelijk van veel zaken; of je soepel rijdt en zwaar bent of bijvoorbeeld dat je weinig klimt en meer bikeparken bezoekt. Tja, afwegen is het sleutelwoord. Succes.
1. Een schatting van de maximale belasting die je de bike geven wilt (drops van ..m).
2. Schat hoeveel procent je enduro en hoeveel procent je freeriden gaat.
3. Als je ermee wil gaan klimmen bedenk dan hoeveel en hoelang en maak hem dan maximaal rond de 13 a 14 kg. Gezien je budget zal dat misschien moeilijk worden maar goed...
4. Bespaar niet op demper, vork, wielen en cranks (ook in die volgorde). Die zal je licht en stevig hebben willen.
Compromissen maken is altijd iets persoonlijks en afhankelijk van veel zaken; of je soepel rijdt en zwaar bent of bijvoorbeeld dat je weinig klimt en meer bikeparken bezoekt. Tja, afwegen is het sleutelwoord. Succes.
Drops waarschijnlijk tot een meter of 1.5 .
De verhouding enduro/freeride is een 50/50 verhaal. Gezien ik toch ook veel hier in de lage landen zal fietsen moet ik ook een redelijke afstand moeten afleggen.
ik wil vooral dat de achterkant mooi laag is, iets wat die transition heeft. Zo blijft het nl. een redelijk agiele fiets.
Nog meer kanshebbers anders?
De verhouding enduro/freeride is een 50/50 verhaal. Gezien ik toch ook veel hier in de lage landen zal fietsen moet ik ook een redelijke afstand moeten afleggen.
ik wil vooral dat de achterkant mooi laag is, iets wat die transition heeft. Zo blijft het nl. een redelijk agiele fiets.
Nog meer kanshebbers anders?