freeride in limburg??
Moderator:Beheerders
Kent er iem. spots in (belgisch) limburg, omgeving genk, waar je vrij technisch (freeride) kan biken. De mijnterrils (waterschei en eisden) niet meegerekend, vermits ik hier al vaak ga. Mag ook uiteraard wat verder liggen, maar heb niet meer de tijd en goesting, dankzij de mooie brandstofprijzen >:(, om frequent naar wallonië te rijden.
grtz
grtz
Re:freeride in limburg??
yuw dude,over die freeride plekken in genk hé ik ken er zelfs heel wat want ik ga bijna elke week met simon -ffc wat freeriden enzo (simon woont zelfs in genk)Maar over die plekken :1:timmekesberg genaamd,heel mooie plek waar je je zeker kunt amuseren+kunt er ook heel veel bouwen en er is zelfs hoogteverschil 2.de chinese muur genaamd deze loopt van kattevenia door naar genk.Is wel niet zo heftig maar toch leuk om te doen.+ergens tegenover de chinese muur ligt en plek waar je wat kunt indroppen is wel fijn om te doen.3 plek:Achter het station in genk ligt een voetbalplein langs dit rij je af en daar in die bossen liggen een paar heftige drops.er ligt ene klein dropje van 60cm zoiets,eenb medium drop 2meter is de drop zelfs maar je land veel verder.een de grote drop zal wel zo"n 4m zijn maar deze landing is nog niet af ,en die is ook wel vies die drop ,er ligt ook een kantelbrug waar je op het einde vanaf moet droppen.Maar ik denk wel dat het moelijk is om dat te vinden als je dat niet kent ,dus ik stel voor dat je misschein met ons eens een keertje meekomt als je dat wilt?En het is wel fijn om te weten dat er nog freeriders wonen in genk 8)ahja voor meer info ,mij msn adres:elbengto_rulez@hotmail.com en van mijn beste vriend:united_px@hotmail.com
greets,
the joker
greets,
the joker
Hoi,
Heb de laatste tijd het vrij druk :(en weinig vrije tijd in het weekend. Maar om terug te komen op die drops langs het jongenstehuis (achter het station), ligt bij mijn weten maar één drop (na landing een bocht naar links) ofwel zijn deze andere dan recent bijgemaakt. De andere plaatsen die je noemde om te biken kende ik ook al en zijn toch niet echt spectaculair. Bedoelde eigenlijk meer technische downhills, singletracks, eventueel street spots, etc. . Het mag ook wat verder liggen dan genk zelf. Maar bedankt voor de info en ik zal wel in de toekomst eens kontakt opnemen via MSN om te gaan biken.
Heb de laatste tijd het vrij druk :(en weinig vrije tijd in het weekend. Maar om terug te komen op die drops langs het jongenstehuis (achter het station), ligt bij mijn weten maar één drop (na landing een bocht naar links) ofwel zijn deze andere dan recent bijgemaakt. De andere plaatsen die je noemde om te biken kende ik ook al en zijn toch niet echt spectaculair. Bedoelde eigenlijk meer technische downhills, singletracks, eventueel street spots, etc. . Het mag ook wat verder liggen dan genk zelf. Maar bedankt voor de info en ik zal wel in de toekomst eens kontakt opnemen via MSN om te gaan biken.
cava is graag gedaan.Je kunt ook dit weekend komen downhill in namen

Kent hier niem. anders bikespots (downhill, singletracks, drops, jumps,...) in het limburgse ???. Heb in "t verleden hier ergens gelezen dat er in maasmechelen ook iets is.
Mijn grootouders wonen praktisch in dat bos en ik kan die drops vanuit de living zienthe joker schreef:3 plek:Achter het station in genk ligt een voetbalplein langs dit rij je af en daar in die bossen liggen een paar heftige drops.er ligt ene klein dropje van 60cm zoiets,eenb medium drop 2meter is de drop zelfs maar je land veel verder.een de grote drop zal wel zo"n 4m zijn maar deze landing is nog niet af ,en die is ook wel vies die drop ,er ligt ook een kantelbrug waar je op het einde vanaf moet droppen.Maar ik denk wel dat het moelijk is om dat te vinden als je dat niet kent ,dus ik stel voor dat je misschein met ons eens een keertje meekomt als je dat wilt?En het is wel fijn om te weten dat er nog freeriders wonen in genk
greets,
the joker

En kmoet zeggen dat het allemaal wel mooi gedaan is, liep daar even op die kantelbrug en zie dat daar geen poten onderstaan, ik loop nog wat door en klets naar beneden die handel

Ook die bochten zijn mooi gedaan en die jumps zijn niet al te groot maar de flow is er wel.
Hier sta ik nu met mijnen xc velo om morgen in de voeren te gaan bollen

freeriden limburg
In maasmechelen op de baan ligt bij Salamander een poort naar de Mechelse Heide, hier in de bos ligt genoeg freeridegebeuren voor u kostelijk te amuseren, wij bouwen er steeds aan en opbouwende kritiek komt van pas.
Er zijn verschillende singletracks, tabletops, drops enz...kortbij is ook een vette zandgroeve met serieuze afgronden.
Laat maar eens iets weten indien je wilt komen in MM, ikzelf ben er wekelijks. Me is from Hasselt en bike nog niet zo lang.
Ben ook al een paar keer in Genk gaan zoeken achter iets maar daar is nergens niets, hoogteverschil enz te klein. In Maasmechelen hebben we veel natuurlijke drops enz en dat helpt enorm.
mail maar eens indien interesse: Dirty.D.Umf@gmail.com
Er zijn verschillende singletracks, tabletops, drops enz...kortbij is ook een vette zandgroeve met serieuze afgronden.
Laat maar eens iets weten indien je wilt komen in MM, ikzelf ben er wekelijks. Me is from Hasselt en bike nog niet zo lang.
Ben ook al een paar keer in Genk gaan zoeken achter iets maar daar is nergens niets, hoogteverschil enz te klein. In Maasmechelen hebben we veel natuurlijke drops enz en dat helpt enorm.
mail maar eens indien interesse: Dirty.D.Umf@gmail.com
sx trail 2 2008, jackal
Ik help bij het maken, wat juist beslist iemand die van daar is.
In Genk is gewoon nergens iets waar ge u lang kunt mee bezighouden, toch niet zoals in mm. En als ik toch de auto moet nemen rijd ik liever wat verder, een paar jumpkes heb ik hier ook in kiewit, en dan heb ik geen auto nodig.
In Genk is gewoon nergens iets waar ge u lang kunt mee bezighouden, toch niet zoals in mm. En als ik toch de auto moet nemen rijd ik liever wat verder, een paar jumpkes heb ik hier ook in kiewit, en dan heb ik geen auto nodig.
sx trail 2 2008, jackal
HEREN,
ik raad u aan NIET meer te bouwen aan de trails in maasmechelen, tenzij jullie zin hebben om enkele 100 duizenden euros boete te betalen.
Laat ze zijn zoals ze zijn, want heel dat gebied is nu officieel protected area en ze doen daar serieuse controles die steeds erger worden...
Dat weet trouwens iedereen hier op dit forum, maar ik denk dat jullie newbies zijn, bij deze zijn jullie gewaarschuwd...
Je kan er nu nog rustig fietsen, maar verbrod dat niet door daar als gekken te bouwen...
ik raad u aan NIET meer te bouwen aan de trails in maasmechelen, tenzij jullie zin hebben om enkele 100 duizenden euros boete te betalen.
Laat ze zijn zoals ze zijn, want heel dat gebied is nu officieel protected area en ze doen daar serieuse controles die steeds erger worden...
Dat weet trouwens iedereen hier op dit forum, maar ik denk dat jullie newbies zijn, bij deze zijn jullie gewaarschuwd...
Je kan er nu nog rustig fietsen, maar verbrod dat niet door daar als gekken te bouwen...
Ten eerste zit ik daar met mensen die er al jaren zitten en wonen, ben zelf ook afkomstig van mm.
Het nationaal park hoge kempen stopt net aan de salamander, waar de hekken beginnen, bijbouwen doen we niet, alleen alles wat er ligt verfraaien.
zolang iedereen daar gewoon op zijn gemak gaat biken en zijn ROTZOOI (drinken, etensverpakkingen) mee naar huis neemt laat de boswachter u gerust, denk dat die quads wat daar komen veel erger is niet?
Het nationaal park hoge kempen stopt net aan de salamander, waar de hekken beginnen, bijbouwen doen we niet, alleen alles wat er ligt verfraaien.
zolang iedereen daar gewoon op zijn gemak gaat biken en zijn ROTZOOI (drinken, etensverpakkingen) mee naar huis neemt laat de boswachter u gerust, denk dat die quads wat daar komen veel erger is niet?
sx trail 2 2008, jackal
Hallo,dirty d schreef:Ten eerste zit ik daar met mensen die er al jaren zitten en wonen, ben zelf ook afkomstig van mm.
zeg ik hoorde onlangs van een maat van mij dat hij met andere bikers naar MM is geweest en dat alle jumps verneukt waren.Ik heb er echt niets op tegen dat jullie wat aan de jumps willen werken maar maak ze toch niet kleiner en van die toestanden.Die gasten kwamen sommige zondagen naar daar om wat te biken in MM.En nu is dat voor hun ook de moeite niet meer.Ik woon in zutendaal dat is ook maar 10min rijden tot daar ik zou mij ook best nog willen amuseren.Als jullie nu is de jumps zouden sheapen of dingen bijbouwen.Daar zouden jullie kerels ,andere bikers terug gelukkig mee maken.(mij ook

greets,
the joker
Mowgli leeft
Plons schreef:HEREN,
dingen bijbouwen wordt dus zowieso niks the joker, niet dat ik er echt wat mee te maken heb, maar het zou natuurlijk zonde zijn als er weer terrein verloren zou gaan.
kooz
kooz
Zo is dat en het is de bedoeling om die dingen groter te maken maar je moet ook de kans geven aan beginners of zijn jullie nooit begonnen met freeriden?
Gaat mij niet vertellen dat een beginner al direct 4m moet overbruggen, en daar het natuur is hebben wij ook geen zin om overal gaten gaan te maken en de natuur meer te verpesten, wat wel willen is de mindere shit laten en de grond die we kunnen recuperen gebruiken om dingen groter te maken, ook is hout enz altijd welkom, zoals gebruikte palletten..
De enigste reden heeft de boswachter mij gemeld is dat daar een tijdje niemand mocht komen is dat er overal rotzooi werd achtergelaten, een paar keer ruzie is geweest enz, maar dit is alweer een paar jaar geleden en wij fietsen er nu terug regelmatig van deze winter.
Dus houd het gewoon cool, kom er eens rijden zonder het eerst af te breken, en als je extreme shit wilt doe dan maar die tafel van vijf meter en die twee jumps achter mekaar, of weet ik veel, ik amuseer mij er toch rot...maar de bos is niet alleen voor gevorderde bikers, ook voor beginnende, wandelaars en boswachters
Gaat mij niet vertellen dat een beginner al direct 4m moet overbruggen, en daar het natuur is hebben wij ook geen zin om overal gaten gaan te maken en de natuur meer te verpesten, wat wel willen is de mindere shit laten en de grond die we kunnen recuperen gebruiken om dingen groter te maken, ook is hout enz altijd welkom, zoals gebruikte palletten..
De enigste reden heeft de boswachter mij gemeld is dat daar een tijdje niemand mocht komen is dat er overal rotzooi werd achtergelaten, een paar keer ruzie is geweest enz, maar dit is alweer een paar jaar geleden en wij fietsen er nu terug regelmatig van deze winter.
Dus houd het gewoon cool, kom er eens rijden zonder het eerst af te breken, en als je extreme shit wilt doe dan maar die tafel van vijf meter en die twee jumps achter mekaar, of weet ik veel, ik amuseer mij er toch rot...maar de bos is niet alleen voor gevorderde bikers, ook voor beginnende, wandelaars en boswachters

sx trail 2 2008, jackal
Yup ik begrijp je weldirty d schreef:Zo is dat en het is de bedoeling om die dingen groter te maken maar je moet ook de kans geven aan beginners of zijn jullie nooit begonnen met freeriden?

Maar die dirt enzo wat er lag(of nog ligt) is toch best doenbaar voor iedereen.Ikzelf ben ook geen super biker hoor

Die andere kerels die er soms gingen daar waren er bij die vies goed konden springen.Echte dirters en bmx'ers

Maar wat je zegt klopt idd doe gewoon je ding en amuseer je,hoeft niet extreem te zijn.Maar vind gewoon dat ge de jumps die er lagen niet moet verneuken wat iemand anders heeft gemaakt

Maja ik heb er nu genoeg over gezeverd jullie weten nu wel hoe het zit

Greets,
the joker
ps.Ik kom ook wel eens af op een zondag met men cowan om me wat te vermaken

Mowgli leeft
Allé dan , het maar houden bij het sheapen van de jumps en wat prulletjes veranderenkooz schreef:Plons schreef:HEREN,
dingen bijbouwen wordt dus zowieso niks the joker, niet dat ik er echt wat mee te maken heb, maar het zou natuurlijk zonde zijn als er weer terrein verloren zou gaan.
kooz
kooz

Mowgli leeft
Kom gewoon af en geef advies wat beter kan, maar wij hebben er niets kleiner gemaakt, voor ons mag het ook wat groter...ik heb toevallig een umf hardy team...wat ik wel weet is dat er een paar jonge gastjes ( ben zelf 28 ) een paar dingen hebben verneukt, kunnen er niet altijd zijn om op te letten...maar serieus alles wat we doen is bedoeld op progressie..
sx trail 2 2008, jackal
Ahzo ja zie je dan heb ik de verkeerde dudes voor , want die kerels waarover ze praten die dat zouden verneukt hebben waren zeer jonge bikers.Sorry dan voor de opmerking,ik heb nix gezegtdirty d schreef:Kom gewoon af en geef advies wat beter kan, maar wij hebben er niets kleiner gemaakt, voor ons mag het ook wat groter...ik heb toevallig een umf hardy team...wat ik wel weet is dat er een paar jonge gastjes ( ben zelf 28 ) een paar dingen hebben verneukt, kunnen er niet altijd zijn om op te letten...maar serieus alles wat we doen is bedoeld op progressie..

Maar wel stom dat er van die kereltjes zijn die de boel dik verkl*****
Maar ik kom zeker eens af met men kameraad om te komen biken

Greets,
the joker
Mowgli leeft
Jullie doen maar heren, ik rij al 18 jaar mtb in Maasmechelen, de plaats waar jullie rijden kennen ze hier beter als Plons zijn vijver (raar heh).
Er zijn pas grond onderzoeken gebeurt, daaruit bleek dat heel dat gedeelte super dringend ontgind dient te worden, en dat zal heel snel gebeuren, aangezien het daar SUPER ongezond is...
Jullie doen maar, straffe is dat er veel sjiekere dingen zijn als mijne vijver maar een beetje moeite doen en jullie vinden die ook wel.
Opgelet : een beetje pedaleren kan geen kwaad.
Er zijn pas grond onderzoeken gebeurt, daaruit bleek dat heel dat gedeelte super dringend ontgind dient te worden, en dat zal heel snel gebeuren, aangezien het daar SUPER ongezond is...
Jullie doen maar, straffe is dat er veel sjiekere dingen zijn als mijne vijver maar een beetje moeite doen en jullie vinden die ook wel.
Opgelet : een beetje pedaleren kan geen kwaad.
Hmm zondag kan ik waarschijnlijk niet want dan is een 4cross wedstrijd in bouge.Maar een andere keer wel en dan hoef ik ook niet alleen te gaan wat mijn maat zit nu nog te genieten in frankrijkdirty d schreef:is daarmee dat ik zei he van de dingen te fatsoeneren, wij hebben die jong gastjes weggejaagd, die hadden de tafel en alles vern**kt
moet me maar eens u e-mail in mijn inbox sturen, dan spreken we iet af
normaal gezien zondag ben ik daar.

zodra er nix te doen is op zat/zond zal ik je mailen

Greets,
the joker
Mowgli leeft
maasmechelen
wie kan er mij zeggen waar dat parcour juist ligt ik ga er naartoe een van deze dagen ( morgen waarschijnlijk)! zou wel tof zijn als er nog wat mensen meekwamen!!
greetz jochim
greetz jochim
trails Maasmechelen
nog even om terug te komen over de trails van maasmechelen.
Ik heb hier al zoveel kritiek op gekregen dat ik er bepaalde jumps verkloot heb enz...
Sorry ben dit echt beu, ben van plan er een north shore te bouwen
en als iemand er nu nog over gaat pijpen dan weet ik het ook niet meer...
Zijn jullie bikers of zageventen, mijn vriendin zaagt nog niet zoveel.
ps: staan de jumps u niet aan, neem een schop en shape ze zou ik zeggen..
Ik heb hier al zoveel kritiek op gekregen dat ik er bepaalde jumps verkloot heb enz...
Sorry ben dit echt beu, ben van plan er een north shore te bouwen
en als iemand er nu nog over gaat pijpen dan weet ik het ook niet meer...
Zijn jullie bikers of zageventen, mijn vriendin zaagt nog niet zoveel.
ps: staan de jumps u niet aan, neem een schop en shape ze zou ik zeggen..