Fox Float of DT ssd 225 of toch een RS MC?
Moderator:Beheerders
Welke is beter en waarom?
Iemand ervaring met een RS MC?
Iemand ervaring met een RS MC?
Laatst gewijzigd door Jurriaan op di jul 04, 2006 8:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier een dubbele ervaring met de DT Swiss SSD210L dempert.(op beide bikes eentje)
Fijne demper eens goed afgesteld, soepel in het aanspreken en onderhoudvriendelijk.
Op m'n Fox had ik nog als snel speling op de bushings, en bij de DT niet.
Ik heb niet het idee dat hij veel anders aanspreekt dan de Fox Float R die ik voorheen gebruikte, dat was hen PPD demper oid.
Ik heb wel een lockout maar gebruik hem eigenlijk nooit, als hij aanstaat is het eigenlijk altijd per ongeluk of onbewust. (grapjassen ed.)
Af en toe de aircan losschroeven en de boel schoonmaken, beetje vers Manitou suspension-vet en hij kan weer een tijdje.
Makkelijk zelf te onderhouden en minder gevoelig voor slijtage van de coating op de shaft. (de Fox wil daar nog wel eens overmatig inslijten, al you might know)
Fijne demper eens goed afgesteld, soepel in het aanspreken en onderhoudvriendelijk.
Op m'n Fox had ik nog als snel speling op de bushings, en bij de DT niet.
Ik heb niet het idee dat hij veel anders aanspreekt dan de Fox Float R die ik voorheen gebruikte, dat was hen PPD demper oid.
Ik heb wel een lockout maar gebruik hem eigenlijk nooit, als hij aanstaat is het eigenlijk altijd per ongeluk of onbewust. (grapjassen ed.)
Af en toe de aircan losschroeven en de boel schoonmaken, beetje vers Manitou suspension-vet en hij kan weer een tijdje.
Makkelijk zelf te onderhouden en minder gevoelig voor slijtage van de coating op de shaft. (de Fox wil daar nog wel eens overmatig inslijten, al you might know)
Put the fun between your legs!
Inderdaad,Jurriaan schreef:thanks cubeman.
2 dingen die tegen vallen heb jij dus niet met de DT's.
-speling op het demperbusje en
-bovenmatige slijtage van de body.
Na het lezen van enkel goede ervaringen over de DT demper ga ik die bestellen. Ben heel benieuwd.
Door de constructie van de demperbussen met radiaallagers van DT heb je geen last van speling en kan je de boel ook haast niet "te strak" aandraaien.
Ook de coating op de body gaat lang mee, op m'n Cube gebruik ik hem al een paar jaar en zien nog niks van slijtage en gebruik geen spatbordje oid.
En bij die bike ligt de body "in the line of fire" net als bij een Enduro.
En ik heb niet meer gedaan dan af en toe de body schoonmaken en de aircan cleanen en opnieuw smeren.
De tweedehands SSD210L die ik op m'n Storck heb gaat ook nog OK, uit voorzorg na aankoop een volledige grote beurt gehad via de dealer (€75,-) en weer als nieuw!
En door de elastomeer negatiefveer ook geen gezeur met lekkende negetiefkamers oid!
Aan de RS MC zou ik me niet wagen.
In een test van Bike Magazin werd hij niet erg best getest.
Hij zat toen in een Nicolai Helius FR.
Voornaamste klachten waren gebrek aan soepel aanspreken en moeilijk goed af te stellen.
Als je een soepele demper wil die makkelijk af te stellen is zou ik dus eerder voor de DT of anders de Fox gaan.
In een test van Bike Magazin werd hij niet erg best getest.
Hij zat toen in een Nicolai Helius FR.
Voornaamste klachten waren gebrek aan soepel aanspreken en moeilijk goed af te stellen.
Als je een soepele demper wil die makkelijk af te stellen is zou ik dus eerder voor de DT of anders de Fox gaan.