Marzocchi 2007 Press-preview

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Lynx
Marzocchi 2007 Press-preview

Bericht door Lynx » wo jun 28, 2006 9:30 am

Gevonden op een andere site.

Marzocchi 2007

http://nsmb.com/gear/marz07_06_06.php

.
gooi je imago weg

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo jun 28, 2006 9:39 am

GVD die dingen zijn zo mooi he :o

die nieuwe decals.. "über geil!"

voor de mensen die alleen in de pix geinteresseerd zijn:

With the acquisition of Brian Lopes a 4X specific fork was a no-brainer. 110mm of travel. The picture suggests the new QR20 but the text says it will be a thru-axle with bolts.
Afbeelding

The 66 SL 1 ATA. Travel is adjustable on the fly between 140 and 180mm. The complete 66 line includes the 66 RC2X, the 66 RC2 ETA and the base model 66 RV (Europe only as aftermarket.) The 66 forks have 35mm stanchions.
Afbeelding

Chasing the Boxxer: Marzocchi's air-sprung 888 is said to weigh in at 2950 grams (6.5 lbs) and the travel is adjustable between 170 and 200mm.
Afbeelding

Ti springs and nickel coated stanchions: behold the 888RC2X World Cup.
Afbeelding

The Marzocchi All Mountain SL 1 - 160mm of travel adjustable down to 120mm. 32mm stanchions for all four models.
Afbeelding

The Roco TST R. With four shorter eye-to-eye options compared to the Roco RC World Cup, the TST R is aimed at shorter travel bikes and riders looking to earn their vert.
Afbeelding

The Roco Air - designed for applications of 165, 190.5 and 200mm eye to eye and up to 50mm of stroke.
Afbeelding

New carbon-look graphics pimp things nicely for 2007.
Afbeelding

Marzocchi tires - manufactured by Nokian - now come in a sticky compound version.
Afbeelding

HMM.. weer verder dromen ( ieder jaar opnieuw ) 8) :arms: 8)
Laatst gewijzigd door Goofy @ Team SoliD op wo jun 28, 2006 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
TS

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo jun 28, 2006 10:06 am

Dat ziet er echt super mooi uit,Marzocchi is heel goed bezig,allemaal uber geile vorken :dribble: :worship:

Gast

Bericht door Gast » wo jun 28, 2006 11:45 am

Alleen ik snap niet dat ze geen Upside down voorvork meer maken zoals de Shiver. Het USD principe is voor DH en FR werk toch beter geschikt

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo jun 28, 2006 11:50 am

nwolsink schreef:Alleen ik snap niet dat ze geen Upside down voorvork meer maken zoals de Shiver. Het USD principe is voor DH en FR werk toch beter geschikt
Waarom zou dat beter zijn? Kwa stijfheid in ieder geval niet. Ook je wiel is makkelijker in een "gewoon" model te zetten. Minder ongeveerd gewicht, dat wel.

Reprox

Bericht door Reprox » wo jun 28, 2006 11:51 am

Waaw!! :o

Zwart op wit is een zeer goeie combo!
Al iets bekend over de andere modellen ?

Groeten Daan
Normal people worry me.

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo jun 28, 2006 11:55 am

Alleen ik snap niet dat ze geen Upside down voorvork meer maken zoals de Shiver. Het USD principe is voor DH en FR werk toch beter geschikt
Dat viel me ook op,Waarom zit er geen Shiver bij.Dat kun je ook zeggen van Manitou waarom de Dorado niet meer wordt gemaakt.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » wo jun 28, 2006 12:12 pm

erm.. jullie snappen toch wel dat dit niet de gehele collectie is he :ban:

ik vind wel dat de 888RX2X WC echt teveel lijkt op de boxxer, niet een pluspunt naar mijn inzien.. :(
TS

Rabelista

Bericht door Rabelista » wo jun 28, 2006 12:19 pm

Die banden zijn ook wel woest.
Met dat marzocchi profiel

N I E L S

Bericht door N I E L S » wo jun 28, 2006 1:42 pm

Ruben schreef: Waarom zou dat beter zijn? Kwa stijfheid in ieder geval niet. Ook je wiel is makkelijker in een "gewoon" model te zetten. Minder ongeveerd gewicht, dat wel.
Stijfheid is ook niet alles. En een wiel erin zetten gaat niet moeilijk in een Dorado of Shiver vergeleken met een niet-USD vork. Ik denk dat het grootste nadeel is dat men ze te zwaar vindt, Shiver weegt iets van 4 kg (met steerer) en een Dorado 3,6 ofzo.
Ik vind het ook zonde dat ze geen USD meer maken, alleen omdat de consument minder keus heeft.

Spreekt ook sneller aan, dat is voor mij een reden om USD te rijden.
Heeft ook meer tractie dacht ik.

Ik vind de collectie wel mooi maar de Worldcup een beetje teveel van het goeie. Ik denk dat Marzocchi hele goeie stappen doet. Het gewicht is echt heel netjes en als de veerwerking beter of net zo goed is als de RC2's zullen ze aardig wat consumenten bij RS vandaan trekken.

Gast

Bericht door Gast » wo jun 28, 2006 2:04 pm

Ruben schreef:
nwolsink schreef:Alleen ik snap niet dat ze geen Upside down voorvork meer maken zoals de Shiver. Het USD principe is voor DH en FR werk toch beter geschikt
Waarom zou dat beter zijn? Kwa stijfheid in ieder geval niet. Ook je wiel is makkelijker in een "gewoon" model te zetten. Minder ongeveerd gewicht, dat wel.
Qua stijfheid is een USD vork veel stijver, daarom hebben alle crossmotoren USD, men heeft eind jaren 90 een poging gedaan om terug te keren naar "normaal" maar dit kregen ze niet stijf genoeg! daarom is nu alles USD.

Dat wiel verhaal is mij niet duidelijk want ik heb een Shiver en een 888 en dat gaat even makkelijk.

Qua gewicht is het wel zo dat een USD vaak iets zwaarder is, ik denk dat dat samen met het kostenplaatje de reden is, zeker als je een USD lichter wilt maken dan zal hij nog duurder worden.

Lynx

Bericht door Lynx » wo jun 28, 2006 2:41 pm

Een USD is op een fiets veel minder 'aangenaam' dan op een motor.
1 v.d. redenen is dat je tijdens het trappen je fiets zijdelings zwiert <--> om meer kracht op je pedalen
te kunnen zetten en een USD heeft meer massa rond je stuur/headtube en dat voelt veel zwaarder aan
tijdens het trappen dan bij een 'normale' vork die meer massa heeft rond de as van je voorwiel.
Laatst gewijzigd door Lynx op do jun 29, 2006 9:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
gooi je imago weg

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » wo jun 28, 2006 5:08 pm

USD's zijn niet alleen zwaar en stevig,maar ook nog eens verrekte duur.kijk maar eens naar de dorado,Avalanche MtN,Foes XTD ect
dat zijn vorken die heel erg duur zijn voor de potemonee.Misschien heeft dat ook wat mee te maken waarom ze niet meer worden gemaakt. :?

legion
Contacteer:

Bericht door legion » wo jun 28, 2006 6:40 pm

Afbeelding

Wie is die kerel??? :bandana:
Bikepark Groningen

Gast

Bericht door Gast » do jun 29, 2006 8:55 am

Lynx schreef:Een USD is op een fiets veel minder 'aangenaam' dan op een motor.
1 v.d. redenen is dat je tijdens het trappen je fiets zijdelings zwiert <--> om meer kracht op je pedalen
te kunnen zetten en een USD heeft meer massa rond je stuur/headtube en dat voelt veel zwaarder aan
tijdens het trappen dan bij een 'normale' vork de meer massa heeft rond de as van je voorwiel.
Dat het gewicht hoger licht is idd zo, maar tochblijf ik het jammer vinden dat ze er niet meer zijn :cry:

downhillbiker

Bericht door downhillbiker » do jun 29, 2006 2:15 pm

Wie is die kerel???
Kamil Tatarkovic, hij heeft alleen de afgelopen wedstrijden met de nieuwe 4x fork gereden.

N I E L S

Bericht door N I E L S » do jun 29, 2006 3:25 pm

SeMy

Bericht door SeMy » do jun 29, 2006 3:30 pm

Als je op de site kijkt staat onder die foto dat het Anne-Caro Chausson is. http://www.ultimokilometro.com/FOTO/tec ... necaro.jpg

Maar zeer mooie vorken, ook mooi kleuren contrast met dat zwart-wit.

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » vr jun 30, 2006 6:42 am

downhillbiker schreef:

Wie is die kerel???
Kamil Tatarkovic, hij heeft alleen de afgelopen wedstrijden met de nieuwe 4x fork gereden.
en alweer brazel je onzin uit omdat je je niet goed informeert! leer het dan toch es! en zeg gewoon niets als je het niet weet!
TS

Bruno

Bericht door Bruno » vr jun 30, 2006 9:19 pm

nwolsink schreef:
Qua stijfheid is een USD vork veel stijver, daarom hebben alle crossmotoren USD, men heeft eind jaren 90 een poging gedaan om terug te keren naar "normaal" maar dit kregen ze niet stijf genoeg! daarom is nu alles USD.
Torsiestijfheid is anders gene vette bij een USD voor de MTB. Kan je niet vergelijken met vorken van motoren, daar komt het niet aan op een paar 100g. Een motorvork weegt makkelijk om en bij de 10kg, diameters van poten 45 à 50 mm, een massief CNC kroonstuk, ... maken de vork in dat geval veel stijver, maar daar gewicht bij de fiets de belangrijkste factor is is de stijfheid niet echt wat het moet zijn in vgl met klassieke vorken zoals Boxxer, 888, ...(Dorado doet het vrij goed maar een shiver bvb is toch nog een heel stuk minder qua torsiestijfheid) en volgens mij is die torsiestijfheid toch wel belangrijker dan frontale stijfheid voor het stuurgedrag. bij een crossmotor is die frontale stijfheid dan weer wel belangrijk, met veerwegen van 300mm... grote hefboom, meer te stoppen gewicht, en grotere ankers dan op een MTB ook, kan je maar beter een beetje een stijve vork hebben => USD dus

het inboeten van frontale stijfheid weegt niet op tegen het tekort aan torsiestijfheid en je voelt een duidelijk verschil. Vandaar dat USD heeft "afgedaan". Klassieke vorken worden trowens tegenwoordig zo goed en licht gemaakt dat die mindere frontale stijfheid en het meer onafgeveerde gewicht te verwaarlozen zijn voor deze toepassing.

ninety9

Bericht door ninety9 » wo jul 19, 2006 11:32 pm

Goofy @ Team SoliD schreef:
downhillbiker schreef:

Wie is die kerel???
en alweer brazel je onzin uit omdat je je niet goed informeert! leer het dan toch es! en zeg gewoon niets als je het niet weet!
goed gezegd kamil tatarkovic rijd nog steeds voor kona :lol:

dirty d

Bericht door dirty d » do jul 20, 2006 11:24 am

Iemand die ooit met eens snelheidsmoto heeft gereden zal mischien wel weten waarom een upside down beter werkt op een snelle moto, omdat die beter de vork kunnen balanceren bij een snelle stop, of snel bochtenwerk, je kan deze snelheden niet vergelijken met de hit die een mtb neemt....vergeet niet dat op een motor gewichtsverdeling anders is, er op de vork gewicht hangt van de benzine en de motor enz.
Ik denk dat upside down geen toekomst heeft bij mtb'ing
Zelfs tourmoto's hebben een gewone vork omdat het gewoon soepelerder rijdt.
sx trail 2 2008, jackal

Plaats reactie