Truvativ
Moderator:Beheerders
-
Ik ben van plan volledig nieuwe crankset aan te schaffen.
maar ik twijfel nog een beetje tussen de husselfelt en de holzfeller.
Is er zo'n spectaculair verschil tussen die 2? (Ik doe vooral aan dirtjump)
Holzfeller 2006+Truvativ Boxguide+Howitzer Innenlager : 180euro
husselfelt 2006 +Howitzer Team DH ISIS+truvativ boxguide : 110 euro
En daar zijn verschillende maten in, hoe weet ik welke past? Ik heb een UMF hardy 3
maar ik twijfel nog een beetje tussen de husselfelt en de holzfeller.
Is er zo'n spectaculair verschil tussen die 2? (Ik doe vooral aan dirtjump)
Holzfeller 2006+Truvativ Boxguide+Howitzer Innenlager : 180euro
husselfelt 2006 +Howitzer Team DH ISIS+truvativ boxguide : 110 euro
En daar zijn verschillende maten in, hoe weet ik welke past? Ik heb een UMF hardy 3
-
ach ik wil het zeker goed stevig hebben, ik neem de holzfeller, kan ik toch niet mee fout zitten he:) het scheelt 100g met de husselfelt.. maar denk toch ook dat het in het algemeen sterker is hoor. kameraad had ook husselfelt, en die staan toch al krom.. en 180 is heel goedkoop voor die crank.. + i like the bling:p
-
Holzfeller en Hussefelt zijn gewoon allebei DH cranks, alleen is de Hussefelt gewoon de "low-end" versie en de Holzfeller "high-end", netzoals je bij RaceFace b.v. ook Evolve DH en Diabolus hebt, allebei voor DH, alleen de ene high-end de andere low-end.Audwin schreef:Ja kan.
@ Ruben
Holzfeller is DH.
Ik heb hier zo'n boekje liggen.
Ik had namelijk eerst Hussefelt.
Dan zie je dan Hussefelt all mountain en freeride is.
En de holzfeller staat bij de catogorie downhill.
Maar ja. Het geeft altijd een veilig gevoel als je sterke cranks hebt
Nu moet je niet gaan zeggen dat Evolve DH eigenlijk voor AM en FR is

Ik zeg niet dat Evolve DH voor freeride is?Steelhead Rider schreef:Holzfeller en Hussefelt zijn gewoon allebei DH cranks, alleen is de Hussefelt gewoon de "low-end" versie en de Holzfeller "high-end", netzoals je bij RaceFace b.v. ook Evolve DH en Diabolus hebt, allebei voor DH, alleen de ene high-end de andere low-end.Audwin schreef:Ja kan.
@ Ruben
Holzfeller is DH.
Nu moet je niet gaan zeggen dat Evolve DH eigenlijk voor AM en FR isstaat niet voor niets DH in de naam zelf..
Ik zeg dat hussefelt voor freeride is.
Hier in het orginele truvativ boekje staat hussefelt onder freeride en all mountain
-
- Steel Farmer
- Contacteer:
Mag jij me eens haarfijn gaan uitleggen waaro je niet zou kunnen dirten met een "DH" crank. Type aanduiding dh/fr zegt alleen wat over hoe sterk een crank is. Dus het is bulshit dat je beter kan dirten met een hussefelt. Hussefelt zijn kut cranks, cheap ass en gaan kapot als je er naar kijkt. Holzeffeler zijn echt 1000 beter dan de hussefelt en nog lichter ook. Duidelijk de holzeffeler nemen dus.Audwin schreef:Hussefelt lijkt me.
Holzfeller is voor downhill.
Als je gaat dirten zou ik voor de hussefelt gaan. (hoewel ik wel downhill cranks heb bij mn dirt fiets)
-
Ik zeg ook niet dat je niet kan dirten met DH cranks?Steel Farmer schreef:Mag jij me eens haarfijn gaan uitleggen waaro je niet zou kunnen dirten met een "DH" crank. Type aanduiding dh/fr zegt alleen wat over hoe sterk een crank is. Dus het is bulshit dat je beter kan dirten met een hussefelt. Hussefelt zijn kut cranks, cheap ass en gaan kapot als je er naar kijkt. Holzeffeler zijn echt 1000 beter dan de hussefelt en nog lichter ook. Duidelijk de holzeffeler nemen dus.Audwin schreef:Hussefelt lijkt me.
Holzfeller is voor downhill.
Als je gaat dirten zou ik voor de hussefelt gaan. (hoewel ik wel downhill cranks heb bij mn dirt fiets)
Ik zeg net zelf in een van mijn eerste post dat ik zelf met DH cranks dirt. (Race Face northshore DH).
Ik zei alleen waarom je zou dirten met DH cranks.

-
het probleem met hussefelts: http://i3.photobucket.com/albums/y100/R ... 070089.jpg
ik zou dan liever doorsparen naar holzefellers, die zijn dan ook meteen een stuk lichter
of als gewicht je niks/weinig uitmaakt: bmx-cranks met speciale mtb brackets
ik zou dan liever doorsparen naar holzefellers, die zijn dan ook meteen een stuk lichter
-
Ik heb gisteren de truvativ holzfeller besteld, denk dat ik geen slechte koop hiermee heb gedaan.BiKeRbOi schreef:het probleem met hussefelts: http://i3.photobucket.com/albums/y100/R ... 070089.jpg
-
Als je EVEN goed zou lezen, zou je gezien hebben dat ik zei "Nu moet je niet gaan zeggen dat Evolve DH eigenlijk voor AM en FR isAudwin schreef:Ik zeg niet dat Evolve DH voor freeride is?Steelhead Rider schreef:Holzfeller en Hussefelt zijn gewoon allebei DH cranks, alleen is de Hussefelt gewoon de "low-end" versie en de Holzfeller "high-end", netzoals je bij RaceFace b.v. ook Evolve DH en Diabolus hebt, allebei voor DH, alleen de ene high-end de andere low-end.Audwin schreef:Ja kan.
@ Ruben
Holzfeller is DH.
Nu moet je niet gaan zeggen dat Evolve DH eigenlijk voor AM en FR isstaat niet voor niets DH in de naam zelf..
Ik zeg dat hussefelt voor freeride is.
Hier in het orginele truvativ boekje staat hussefelt onder freeride en all mountain

En om deze hele discussie maar gelijk te eindigen:

Zelf te bewonderen op:
http://www.sram.com/en/truvativ/mountain/cranksets/
Precies wat hij zegt,, Holzefellers of BMX cranks!!BiKeRbOi schreef:het probleem met hussefelts: http://i3.photobucket.com/albums/y100/R ... 070089.jpg

Hussefelt sucks

Groeten Daan
Normal people worry me.
-
-