veren wisselen in boxxer 2002
Moderator:Beheerders
Gasten
Ik heb een rock shocks boxxer 2002 (zo een rode) op mijn bike zitten. Nou rijd ik eigenlijk voornamelijk bikeparks dus wil ik mijn vork wat stugger instellen. Nou kan ik stuggere veren kopen, maar ik ben bang dat dat weer iets te veel van het goede is. Nou zat ik te denken, kan ik in 1 vorkpoot een stugge veer zetten en in de ander een medium of gaat de vork dan torderen? Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat dit kan, kan iemand me daar meer over vertellen of heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag en bij voorbaat bedankt voor je reactie.
Cheers
Kris
Ik heb een rock shocks boxxer 2002 (zo een rode) op mijn bike zitten. Nou rijd ik eigenlijk voornamelijk bikeparks dus wil ik mijn vork wat stugger instellen. Nou kan ik stuggere veren kopen, maar ik ben bang dat dat weer iets te veel van het goede is. Nou zat ik te denken, kan ik in 1 vorkpoot een stugge veer zetten en in de ander een medium of gaat de vork dan torderen? Volgens mij heb ik wel eens ergens gelezen dat dit kan, kan iemand me daar meer over vertellen of heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag en bij voorbaat bedankt voor je reactie.
Cheers
Kris
Wat je daar aangeeft over in elke kant een verschillende veer wordt door RS zelf zelfs opgegeven om de juiste sterkte te vinden voor je gewicht. Ik reed vorig jaar zelf met geel/wit (voor om en bij de 60kg)
Op de site van flooks staat wel ergens een tabelletje (normaal ook in de owners manual), maar daar heb ik 1 type zwaarder van gemaakt voor mij anders was de vork veel te zacht met wit/zilver
Op de site van flooks staat wel ergens een tabelletje (normaal ook in de owners manual), maar daar heb ik 1 type zwaarder van gemaakt voor mij anders was de vork veel te zacht met wit/zilver
Je kan zeker met 2 verschillende veren rijden. Ik rij net als Bruno met een gele in de linker en een witte in de rechter vorkpoot. Er zijn zelfs rijders die maar met 1 veer rijden om gewicht te besparen. Weet je watvoor veren er in zitten? Wat je ook kan proberen is om wat met de olie te doen. Je kan beginnen door wat dikkere olie in de linker poot te knallen.
Zondagsrijder
Ik rijd nu met de standaard veren (2 maal geel).
Ik zou het inderdaad eerst eens met dikkere olie kunnen proberen want die veren zijn natuurlijk weer lastig te vinden. Op chain reacion hebben za geen rode. Iemand enig idee waar die eventueel te krijgen zijn?. Ik zou ze kunnen bestellen, maar ik wil over 2 weekjes weer even naar winterberg
en dus heel veel tijd heb ik niet.
Ik zou het inderdaad eerst eens met dikkere olie kunnen proberen want die veren zijn natuurlijk weer lastig te vinden. Op chain reacion hebben za geen rode. Iemand enig idee waar die eventueel te krijgen zijn?. Ik zou ze kunnen bestellen, maar ik wil over 2 weekjes weer even naar winterberg

Ik weeg ongeveer 93 kilo. Volgens de richtlijnen van rock shocks zou ik dan 1 rode veer en 1 gele moeten gebruiken. Ik heb het idee dat ik op zich niet al te vaak bottom (op de downhill) omdat de dropjes daar vrij laag zijn. Ik gebruik dan ook nog bijna al mijn veerweg, maar dat is op zich natuurlijk prima. Bij de hogere drops bottom ik vaker en die zijn meestal op redelijk lage snelheid. Ik heb nog 15 wt vorkolie liggen dus het lijkt me op zich nog best een plan om eerst eens te kijken of dat helpt.
maar anders enig idee waar ik (snel) een rode veer zou kunnen krijgen voor een roch shocks boxxer 2002 (WC)?
maar anders enig idee waar ik (snel) een rode veer zou kunnen krijgen voor een roch shocks boxxer 2002 (WC)?