Street/dirt bike 1500 euro

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » za jun 17, 2006 1:37 pm

Tommmmmss schreef:waarom geen gears?
Ik zie toch echt jeff lenosky en aaron chase met gears rijden dus zo un pro is het nie;)

mvg tom
zij hebben nog een paar reserve fietsen in hun busje zitten, zodat ze gewoon kunnen switchen als er iets stuk is.
de schade wordt wel gefixt door hun prive-monteur, en de kosten gaan naar hun sponsors.

ik denk niet echt dat je blij wordt van om de week een nieuw derailleurtje kopen omdat je er weer 1 hebt gemold

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » za jun 17, 2006 6:11 pm

nou oke wel of geen gears doet er neit toe back to the topic dus de vraagluid:

Zie mijn poll eigenlijk:P

iedereen die stemt zeg ook even waarvoor je daarop heb gestemt;)

mvg tom

Fry

Bericht door Fry » zo jun 18, 2006 1:22 pm

Steelhead Rider schreef:
Tommmmmss schreef:
Drooze @ DirtE19 schreef:idd zeker geen tazer pakken voor street. zelfs eigenlijk niet voor dirt. 't is echt een 4x frame.

en ik zou ook voor single speed gaan. kheb enkel op m'n XC nog maar met gears gereden, daarna altijd singlespeed en wil zeker geen gears meer hebben.

maar over de keuze tussen staal of alu zou ik me niet echt bezig houden. dat verschil is weinig tot niet merkbaar. wel belangerijk is de geometrie. dus ik zou zeker probere eens wat fietsen te testen, en dan voor jezelf ziet welke geo je graag hebt. sommige mensen wille grote fietsen, andere kleine, steile of platte balhoofhoek, hoge of lage BB-hoogte,... etc.
dus zeker niet gewoon op plaatjes afgaan, of op wat andere mensen zeggen. de geo van een fiets is enorm belangerijk EN hoogst persoonlijk.
waarom geen gears?
Ik zie toch echt jeff lenosky en aaron chase met gears rijden dus zo un pro is het nie;)

mvg tom
Jeff Lenosky doet ook aan trial, en daar zijn versnellingen soms wel handig, daarom heeft hij versnellingen, maar hij heeft er ook maar 3 ofzo.

Chase...tja die is nog al oldschool, rijdt ook (evenals Lenosky) nog met voorrem, terwijl de meeste mensen dat niet meer doen...dus wat zijn verhaal is weet ik niet precies
trial is toch altijd single speed?

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo jun 18, 2006 1:37 pm

20" trial: altijd ss
26" trial: altijd gears

maar on topic maar weer,

ik heb voor je eigen samenstelling gestemd, omdat ie heel sterk is
die 130mm is wel handig om te testen, want miss vind je 130mm wel lekkerder rijden (ik ben ook met 120mm begonnen), en die vork is heel licht vergeleken met een DJ

btw, passen die trappers in die cranks? mtb trappers hebben een andere maat doornee dan bmx (als ik t goed weet), en die goliat is bmx-style, maar of de trapper ook bmx moeten zijn :?

Fry

Bericht door Fry » zo jun 18, 2006 1:56 pm

BiKeRbOi schreef:20" trial: altijd ss
26" alleen wedstrijd rijders hebben nog een casette met 6 versnellingen en derailleur, vaak zelfs geen shifter meer of die shifter hangt dan ergens op het frame. Normaal rijdt iedereen ook wel SS op 26" fietsen en vanaf 2007 zou SS ook toegelaten worden op 26".

Op de foto zie je idd, slechts 2 kabels en enkel een tensioner, en geen casette.
Afbeelding

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » zo jun 18, 2006 3:21 pm

maar on topic maar weer,

die 130mm is wel handig om te testen, want miss vind je 130mm wel lekkerder rijden (ik ben ook met 120mm begonnen), en die vork is heel licht vergeleken met een DJ

btw, passen die trappers in die cranks? mtb trappers hebben een andere maat doornee dan bmx (als ik t goed weet), en die goliat is bmx-style, maar of de trapper ook bmx moeten zijn :?
hmm eigenlijk helemaal niet opgelet;)

denk het neit eigenlijk(afgeleid van B2B Ze staanneit bij bmx->pedalen)

mvg tom

ps. welke trappers dan??

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » zo jun 18, 2006 3:47 pm

Tommmmmss schreef:

maar on topic maar weer,

hmm eigenlijk helemaal niet opgelet;)

denk het neit eigenlijk(afgeleid van B2B Ze staanneit bij bmx->pedalen)

mvg tom

ps. welke trappers dan??
Nieuwe 3 piece BMX cranks hebben dezelfde draad als MTB cranks, (9/16"), alleen oudere BMX Cranks en 1 piece cranks hebben een andere draad (1/2")...dus ze gaan wel passen.

Verder zou ik sowieso een paar dingen veranderen aan je setup, andere wielen (denk aan b.v. het setje op 2xdbikez, S-Types met Reverse naven) omdat het anders wel heel zwaar wordt, die 203mm schijven heb je sowieso niet nodig met street, dus dat is ook een beetje overkill, en je kan ook met alleen een achterrem rijden...dat bespaart weer geld en gewicht ;). Verder zou ik als balhoofd zeker een FSA Pig DH Pro nemen, want die is nou eenmaal bewezen dus daarmee kan het niet mis gaan.
Ennn Kenda K-Rads zijn maar 12,50 per stuk bij ABCfiets.com, dus die zou ik eerder aanraden dan de Holy Rollers, en ze zijn ook een stukje lichter.

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo jun 18, 2006 5:25 pm

@fry: ik had t over t algemeen ;)

@steelhead rider: je wilt zelf wel een voorrem kopen, maar je raadt het anderen af :?

ik zou iig wel met voorrem rijden, schijt aan die 500 gram, je kan dan wel veel meer tricks (bijv: nosemanuals, 180 op je voorwiel draaien), en je bent ook veel sneller als je gaat 4x-en

ik heb een tijdje zonder voorrem gereden, maar nu rij ik weer met: das veel leuker :o

203mm schijven zijn voor street idd overkill, zoveel remkracht heb je toch niet nodig (tenzij je gaat dh-en), en als je valt is je schijf veel sneller krom
ik zou als ik jou was gewoon voor met 180mm en met 160mm achter gaan

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » zo jun 18, 2006 5:32 pm

BiKeRbOi schreef:@steelhead rider: je wilt zelf wel een voorrem kopen, maar je raadt het anderen af :?

ik zou iig wel met voorrem rijden, schijt aan die 500 gram, je kan dan wel veel meer tricks (bijv: nosemanuals, 180 op je voorwiel draaien), en je bent ook veel sneller als je gaat 4x-en

ik heb een tijdje zonder voorrem gereden, maar nu rij ik weer met: das veel leuker :o

203mm schijven zijn voor street idd overkill, zoveel remkracht heb je toch niet nodig (tenzij je gaat dh-en), en als je valt is je schijf veel sneller krom
ik zou als ik jou was gewoon voor met 180mm en met 160mm achter gaan
Ik raad 't hem niet af, ik stel hem alleen iets voor....bespaart geld en gewicht, vooral om die 1e reden heb ik aan 't begin niet gelijk een voorrem gekocht...als je genoeg geld hebt moet je 't zeker gewoon kopen, maar als je toch een beetje geld wil besparen...

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » zo jun 18, 2006 5:40 pm

met straaten gebruik je hem toch niet....
Stiekem toch mister P1

Fry

Bericht door Fry » zo jun 18, 2006 6:09 pm

met een 200 mm schijf rem je zowiezo alleen maar harder zo lang je wiel blijft draaien. Achteraan gaat je wiel heel makkelijk slippen en moet je dus zowiezo al meer doseren, dus als je 200 wilt, is dat enkel vooraan nuttig voor street. 200 achter is enkel nuttig voor DH om de hitte beter af te voeren.

@ bikerboi: die fiets op de foto is zoals hij standaard verkocht wordt 8)

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » zo jun 18, 2006 6:54 pm

BiKeRbOi schreef:
ik zou iig wel met voorrem rijden, schijt aan die 500 gram, je kan dan wel veel meer tricks (bijv: nosemanuals, 180 op je voorwiel draaien)
Daar heb je geen voor rem voor nodig hoor.......
Stiekem toch mister P1

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » zo jun 18, 2006 7:33 pm

Ik maak morgen of vandaag nog even een setup met iets andere componenten ik psot het weer in deze post!

\mvg tom

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo jun 18, 2006 8:04 pm

Mister P2 schreef:
BiKeRbOi schreef:
ik zou iig wel met voorrem rijden, schijt aan die 500 gram, je kan dan wel veel meer tricks (bijv: nosemanuals, 180 op je voorwiel draaien)
laat maar es een nosemanual of een 180 op je voorwiel zonder voorrem zien bij de volgende meeting (of gewoon filmpje)

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » zo jun 18, 2006 8:23 pm

Zie hier de nieuwe setup was niet helemaal sure over de vork daar even jullie mening over

Frame:NS suburban €329
Voorvork:Fox vanila r €399(wist niet veel van fox even op site gekeken en deze zou het aan moete kunnen)
Stuur:NS lil sistaa €36,90
Stuurpen: NS moto €49,90
Wielen:Sun s-type €219
Cranckset:Truvatix holzfeller €119
Ketting:kmc cool chain €11
Pedalen:hussefelt €26
Zadel:Brave x-treme €19
Zadelpen:borla €19
Remmen:Hayes 9 €179
Grips:lock ongrip €6,90
Banden:kenda k-rad €22
Kettingblad:Hardrock plate €27,50
balhoofd:Brave little monster €39,90

Totaal:1502,-
Laatst gewijzigd door Tommmmmss op zo jun 18, 2006 8:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Fry

Bericht door Fry » zo jun 18, 2006 8:38 pm

Tommmmmss schreef:Zie hier de nieuwe setup was niet helemaal sure over de vork daar even jullie mening over

Voorvork:Fox vanila r €399(wist niet veel van fox even op site gekeken en deze zou het aan moete kunnen)

Totaal:1463,-
euhm

naven, spaken, achtersproket, headset, zadelpenklem, binnenbanden?

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » zo jun 18, 2006 8:43 pm

Shit balhoofd vergetenaven en spaken zitten bij die sun s-types;)

ff veranderen

\\
mvg tom

Fry

Bericht door Fry » zo jun 18, 2006 9:40 pm

Of koop gewoon een specialized P1 en bespaar 800 euro

N I E L S

Bericht door N I E L S » zo jun 18, 2006 9:51 pm

Zelf opbouwen uit onderdelen kost je ALTIJD meer geld. Voordeel is dat je gelijk hebt wat je exact wilt maar over het algemeen maakt dat weinig uit want uiteindelijk bouw je beetje voor beetje je fiets toch zoals je hem hebben wilt. Voor 1500 kun je een vette bike kopen.

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » zo jun 18, 2006 10:34 pm

Tommmmmss schreef:Zie hier de nieuwe setup was niet helemaal sure over de vork daar even jullie mening over

Totaal:1502,-
Trapas?
En of die Vanilla 't aankan...das een ander onderwerp :lol:
Met mijn 56kg zou ik 'em zo nemen, maar als je een beetje veel weegt dan is 't niet echt aan te raden

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » zo jun 18, 2006 11:24 pm

fox vorken zijn leuk als je echt super smooth bent. maar die zijn niet gemaakt om mee te beuken.

verder zou ik toch echt een bmx crank kopen. kijk naar een primo, profile, odyssey,etc. crankset. die dingen kosten soms wel ietsje meer, maar die zijn het waard. gewone mtb cranksets zijn niet gemaakt voor echt streetgeweld.

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » ma jun 19, 2006 7:21 am

hmm
dus ik kan beter kijken naar een andere voorvork en cranckSET (steelhead rider)

ik weeg persoonlijknog lichter dan jou(47KG) dus mischien is die voorvork dan welgeschikt?

nou kheb ff lopen kijken naar andere cranck en voorvork dan word het zoiets:
Voorvork:Dirt jumper 1 '05 model €345
Cranckset:FSA nasty boy €119
Bottom bracket:??? wat past erbij?

mvg tom

Fry

Bericht door Fry » ma jun 19, 2006 9:44 am

Tommmmmss schreef:hmm
dus ik kan beter kijken naar een andere voorvork en cranckSET (steelhead rider)

ik weeg persoonlijknog lichter dan jou(47KG) dus mischien is die voorvork dan welgeschikt?

nou kheb ff lopen kijken naar andere cranck en voorvork dan word het zoiets:
Voorvork:Dirt jumper 1 '05 model €345
Cranckset:FSA nasty boy €119
Bottom bracket:??? wat past erbij?

mvg tom
Als je 47 kg weegt, hoef je niet al die zware componenten te nemen. jij kan streeten met een xc bike.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » ma jun 19, 2006 11:14 am

BiKeRbOi schreef:
Mister P2 schreef:
BiKeRbOi schreef:
laat maar es een nosemanual of een 180 op je voorwiel zonder voorrem zien bij de volgende meeting (of gewoon filmpje)
Een nosemanual met een rem is zowiezo geen nosemanual natuurlijk... Meer een stoppie. Natuurlijk kan je je rem gebruiken om te corigeren, maar is echt niet nodig... En voor een 180 op je voorwiel kun je ook footjammen...

En Mister p2 zegt niet dat hij beide tricks kan, alleen dat je geen rem nodig hebt voor beide tricks.

The General
Contacteer:

Bericht door The General » ma jun 19, 2006 12:10 pm

BiKeRbOi schreef:
Mister P2 schreef:
BiKeRbOi schreef:
Als je me ooit tegen mocht komen .. vraag het me gerust .. kan het je zo laten zien..

En voor pinnosgeel.. The canada Beast eigenaar van macneil jay miron.. doet nose manual´s van ongeveer 30 meter lang doormiddel van een voorrem

Gesloten