Street/dirt bike 1500 euro

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Tommmmmss
Contacteer:
Street/dirt bike 1500 euro

Bericht door Tommmmmss » wo jun 14, 2006 6:15 pm

Nou ik heb een budget van 1500 euro heb zelf alwel wat in elkaar gezet maar nu komt het vraag stuk:
Kun je hiervoor een 24 moon/le toy 4 met een verende vork voor maken?

Hieris mijn setup met een NS streetlegal frame

Frame:NS streetlegal 100bike.de VB

Voorvork:Bomber FR 3 100bike.de

Cranck:planet x goliath bike2build.nl

Wielen:Nope ss naven met sun doubletracks 100bike.de

Stuur:NS lil sistaa 100bike.de

Stuurpen:NS moto bike2build.nl

Zadel:Dabomb bomb boy 100bike.de

Zadelpen:Borla 100bike.de

Remmen:Hayes HFX 9 hd 8 bike2build.nl

Banden:Maxiss holy roller bike2build.nl

Ketting:KMC kool chain 100bike.de
bike2build.nl
Trappers:NS leg eaters

Balhoofd:Brave little monster 100bike.de

Brave hardrock ketting blad Bike2build.nl

1459,50,-

Mvg tom

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » wo jun 14, 2006 6:17 pm

Je hebt dit uitgerekend, dus dan kan je dat toch ook wel. Het frame kost alleen het dubbele, dus je zal wat minder parts moeten nemen...

Maar waarom zou je dat doen...

mr-s
Contacteer:

Bericht door mr-s » wo jun 14, 2006 6:19 pm

:D :D AGENT-BIKES ORANGE :D :D

Frame: Alu. Orange.
Vork: Manitou Stance
Cranks: Truv. Hussefelt
Wielen: 24" Sun Rhynolites
Achterrem: V brake
Headset: Agent Bikes
Stuur: Agent Bikes
Zadel: Primo
Kleur: RAL kleur naar keus

vanaf € 1049,-

BiKeRbOi
Contacteer:

Re: Street/dirt bike 1500 euro

Bericht door BiKeRbOi » wo jun 14, 2006 6:20 pm

Tommmmmss schreef:Voorvork:Bomber FR 3
hij bedoelt de Z1 FR3

waarom van die dure trappers? das een zonde van je geld, want voor 20 euro krijg je ook hele goede platforms

verder heb nix aan te merken op de setup, want volgens mij is ie helemaal goed

oja, dat moon of toy 4,
de toy 4 gaat alleen lukken als t 2e hands is, de moon is volgens mij een heel stuk duurder, en omdat ie zo nieuw is is de kans heel klein dat iemand em weg doet

-Noize-

Bericht door -Noize- » wo jun 14, 2006 6:24 pm

jah , zo'n northshore extreme is gaaf man , en je hebt een mooi lijstje gemaakt. :)

IK zou gewoon voor je eigen lijstje gaan.

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » wo jun 14, 2006 6:35 pm

mr-s schreef::D :D AGENT-BIKES ORANGE :D :D

vanaf € 1049,-
Had ook al lope kijken naar die ja maar er toen achter gekomen tezijn dat defoto die ze bij die fiets hebbe neer gezet helemaal niet klopt toch maar zelf een setup gemaakt maar uhm de Z1 fr3 is dat niet overkill? zeide namelijk wat mensen toen ik het over mijn setup had

Fijn van het snelle antwoord trouwens :D

Mvg tom

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » wo jun 14, 2006 7:21 pm

ik heb al paar keer op 'n moon gereden, en ik vind het effectief de beste street mtb die ik ooit al bereden heb. doorgaans houd ik niet zo van mtb street, veel liever bmx omdat het wendbaarder is en zo, maar die moon vind ik echt geweldig. die streetlegal weet ik zo niet, geo lijkt wat op de suburban, en die vond ik ook beetje minder. maar dan zou ik toch voor de suburban gaan ipv de streetlegal, vooral om het gewicht.

ook je vorkkeuze vind ik niet helemaal geweldig. voor street wil je een vork van 80-100mm. 130mm is echt veel te veel, dan krijg te een te platte balhoofdhoek, en voelt de fiets niet vinnig meer aan. en je hebt voor dirt en street echt geen 130mm nodig. in principe zelfs geen voorveer, maar als je echt van plan bent om te brakken is 100mm nog steeds voldoende.
ik zou naar een rock shox pike kijken, een manitou jumper of een marzocchi dirtjumper.

[edit]
ook je velgenkeuze weet ik zo niet. doubletracks zijn wel zo ongeveer de sterkste wielen die je kan kopen, maar ook de zwaarste. als je echt echt heel slecht rijdt en veel slecht land, dan is een doubletrack als achtervelg geen slecht plan, maar vooraan heb je dat echt niet nodig. een singletrack is dan wel voldoende, of een andere velg naar keuze.

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » wo jun 14, 2006 7:31 pm

Drooze @ DirtE19 schreef:ik heb al paar keer op 'n moon gereden, en ik vind het effectief de beste street mtb die ik ooit al bereden heb. doorgaans houd ik niet zo van mtb street, veel liever bmx omdat het wendbaarder is en zo, maar die moon vind ik echt geweldig. die streetlegal weet ik zo niet, geo lijkt wat op de suburban, en die vond ik ook beetje minder. maar dan zou ik toch voor de suburban gaan ipv de streetlegal, vooral om het gewicht.

ook je vorkkeuze vind ik niet helemaal geweldig. voor street wil je een vork van 80-100mm. 130mm is echt veel te veel, dan krijg te een te platte balhoofdhoek, en voelt de fiets niet vinnig meer aan. en je hebt voor dirt en street echt geen 130mm nodig. in principe zelfs geen voorveer, maar als je echt van plan bent om te brakken is 100mm nog steeds voldoende.
ik zou naar een rock shox pike kijken, een manitou jumper of een marzocchi dirtjumper.

[edit]
ook je velgenkeuze weet ik zo niet. doubletracks zijn wel zo ongeveer de sterkste wielen die je kan kopen, maar ook de zwaarste. als je echt echt heel slecht rijdt en veel slecht land, dan is een doubletrack als achtervelg geen slecht plan, maar vooraan heb je dat echt niet nodig. een singletrack is dan wel voldoende, of een andere velg naar keuze.

Bedanktvoor je hulp maar die voorvork kan je nu namelijk bij mahtsalden voor een heel zacht prijsje kopen en een pike niet:P maar dan kom ik ook weer in de knel met de financiën heb nog even rond gekeken en zag de cannondale chase vind ik ook een erg mooie bike met een goldlabel series 2 enzo hier de specs en een fototje

Chase 1 Specs Back Geometry

Frame Chase Hardtail
Fork Manitou Gold Label Street Series 2, 80 mm Thru-20
Rear Shock N/A
Rims Sun Single Track Disc, 32 hole
Hubs Formula Thru-20 front, Cannondale Fire rear
Spokes DT Swiss Champion
Tires Maxxis Holy Roller, 26 x2.4"
Pedals Cannondale Grind Platform
Crank FSA Nasty Boy, 36T w/E-13 Bash Guard
Chain SRAM 951
Rear Cogs SRAM PG-970, 11-32
Bottom Bracket FSA B-527
Front Derailleur N/A
Rear Derailleur SRAM X.0 Mid-cage
Shifters SRAM X.0 Trigger
Handlebars Cannondale Freeride, 50 mm rise
Stem Super Innovative Concepts Body Slam Classic 31.8 mm
Headset FSA Orbit Xtreme Pro 1.5"
Brakeset Hayes HFX9
Brakelevers Hayes HFX9
Saddle SDG I-FLY
Seat Post SDG I-Beam
Colors Lightning White (gloss) (WHT).

Sizes S, M

Afbeelding

Mvg tom

tist

Bericht door tist » wo jun 14, 2006 7:46 pm

ik vind 100bike.de wel duur hoor

Mvg

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » wo jun 14, 2006 7:48 pm

tist schreef:ik vind 100bike.de wel duur hoor

Mvg

Vond ik zelf nog wel mee vallen eerlijk gezegt;)

Mvg tom

mr-s
Contacteer:

Bericht door mr-s » wo jun 14, 2006 7:51 pm

Tommmmmss schreef:

vanaf € 1049,-
'

Had ook al lope kijken naar die ja maar er toen achter gekomen tezijn dat defoto die ze bij die fiets hebbe neer gezet helemaal niet klopt toch maar zelf een setup gemaakt maar uhm de Z1 fr3 is dat niet overkill? zeide namelijk wat mensen toen ik het over mijn setup had

Mvg tom

Ik heb die setup alleen met "double tracks"

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » do jun 15, 2006 7:20 am

mr-s schreef:
Tommmmmss schreef:

vanaf € 1049,-
'

Mvg tom

Ik heb die setup alleen met "double tracks"

Nou ja even opje site gekeken en daar stond er een met toch echt een schijfrem;)

maar als ik het over de foto heb bedoel ik deze:
Afbeelding

en ik hoor niks over de cannondale geen goeie fiets??
Mvg tom

mr-s
Contacteer:

Bericht door mr-s » do jun 15, 2006 8:18 am

ja inderdaad die setup is totaal anders en ja ik heb een remschijf en double tracks, maar voorde rest is het de setup die word aan geboden

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » do jun 15, 2006 5:58 pm

mr-s schreef:ja inderdaad die setup is totaal anders en ja ik heb een remschijf en double tracks, maar voorde rest is het de setup die word aan geboden
Maar zou jij ongeveer weten of die in mijn budget zou zitten die agent orange ophet plaatje?

en de cannondale zeg daar nou eenz wat over :angelnot:

mvg tom

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » do jun 15, 2006 7:22 pm

Tommmmmss schreef:
mr-s schreef:ja inderdaad die setup is totaal anders en ja ik heb een remschijf en double tracks, maar voorde rest is het de setup die word aan geboden
Maar zou jij ongeveer weten of die in mijn budget zou zitten die agent orange ophet plaatje?

mvg tom
Volgens mij is die Cannondale heel wat over je budget toch?

En je vergeet een paar dingen bij je Streetlegal;

Binnenbanden
Grips

Dan heb je alles gehad denk ik.

Verder zou ik ook zeker kijken naar een Specialized P3, de bikes op 2xdbikez.com en nog even rondkijken op internet naar complete bikes...misschien iets 2ehands?..

mr-s
Contacteer:

Bericht door mr-s » do jun 15, 2006 8:12 pm

Tommmmmss schreef:

mvg tom
Ik denk dat je dan alleen geen pike er in zal hebben
misschien een dirt-jumper

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » do jun 15, 2006 9:41 pm

goh, cannondale chase.... ben persoonlijk echt geen fan van de geometrie. voelt groot en log aan, ook al is hij vrij kort. net hetzelfde bij de specialized P's. maargoed, da's ook een beetje persoonlijk.
maar algemeen, qua qualiteit of zo nog niets slechts over gehoord. ook nog niet veel speciefiek goed nieuws, maar geen nieuws is vaak goed nieuws.

ben ook ff vergeten te zeggen: kijk ook eens naar tweedehands fietsen. ik heb al 4 fietsen tweedehands gekocht, en elke keer echt goede koop gedaan. fietsen die ik anders nooit had kunnen betalen. als je'n beetje uikijkt kan je echt leuke dingen kopen.

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » vr jun 16, 2006 7:24 am

Bedoel je een intense tazer hardtail ofzo??

jaa ben ik erg fan van vind ze heeelmooi maar of dat nou geschikt is voor dirt/street weet ik niet

mvg tom

prijs van de chaseistrouwens:€1899 dacht aan de verkeerde prijs dus dan zou het de chase 2 moetezijn;)

Enn ik dacht ook nog even aan een 2dehands intense tazer ht??of ben ik dan toch echt aan het dromen(A)

Tinno
Contacteer:

Bericht door Tinno » vr jun 16, 2006 12:34 pm

Er is zoveel tekoop, misschien is het voor jezelf handig eerst een keuze te maken tussen aluminium en chromo... Dan kun je wat gemakkelijker en gerichter zoeken naar een frame (voor street). Een Intense Tazer zou ik niet nemen voor street, het kan wel, maar het frame is er totaal niet voor ontworpen.

Die Chase is erg bruut (ook de goedkopere variant), maar ik zou wel kiezen voor een fiets zonder versnellingen. Het drukt de kosten en is voor street het beste.. Dit had je echter al in je eerste post staan zie ik.

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » vr jun 16, 2006 12:55 pm

Tinno schreef:Er is zoveel tekoop, misschien is het voor jezelf handig eerst een keuze te maken tussen aluminium en chromo... Dan kun je wat gemakkelijker en gerichter zoeken naar een frame (voor street). Een Intense Tazer zou ik niet nemen voor street, het kan wel, maar het frame is er totaal niet voor ontworpen.

Die Chase is erg bruut (ook de goedkopere variant), maar ik zou wel kiezen voor een fiets zonder versnellingen. Het drukt de kosten en is voor street het beste.. Dit had je echter al in je eerste post staan zie ik.
ja klopt enik heb mischien nog wat

een UMF hardy team?

mvg tom

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » vr jun 16, 2006 12:55 pm

Tinno schreef:Er is zoveel tekoop, misschien is het voor jezelf handig eerst een keuze te maken tussen aluminium en chromo... Dan kun je wat gemakkelijker en gerichter zoeken naar een frame (voor street). Een Intense Tazer zou ik niet nemen voor street, het kan wel, maar het frame is er totaal niet voor ontworpen.

ja klopt enik heb mischien nog wat

een UMF hardy team?

mvg tom

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » za jun 17, 2006 9:34 am

idd zeker geen tazer pakken voor street. zelfs eigenlijk niet voor dirt. 't is echt een 4x frame.

en ik zou ook voor single speed gaan. kheb enkel op m'n XC nog maar met gears gereden, daarna altijd singlespeed en wil zeker geen gears meer hebben.

maar over de keuze tussen staal of alu zou ik me niet echt bezig houden. dat verschil is weinig tot niet merkbaar. wel belangerijk is de geometrie. dus ik zou zeker probere eens wat fietsen te testen, en dan voor jezelf ziet welke geo je graag hebt. sommige mensen wille grote fietsen, andere kleine, steile of platte balhoofhoek, hoge of lage BB-hoogte,... etc.
dus zeker niet gewoon op plaatjes afgaan, of op wat andere mensen zeggen. de geo van een fiets is enorm belangerijk EN hoogst persoonlijk.

Tommmmmss
Contacteer:

Bericht door Tommmmmss » za jun 17, 2006 9:58 am

Drooze @ DirtE19 schreef:idd zeker geen tazer pakken voor street. zelfs eigenlijk niet voor dirt. 't is echt een 4x frame.

en ik zou ook voor single speed gaan. kheb enkel op m'n XC nog maar met gears gereden, daarna altijd singlespeed en wil zeker geen gears meer hebben.

maar over de keuze tussen staal of alu zou ik me niet echt bezig houden. dat verschil is weinig tot niet merkbaar. wel belangerijk is de geometrie. dus ik zou zeker probere eens wat fietsen te testen, en dan voor jezelf ziet welke geo je graag hebt. sommige mensen wille grote fietsen, andere kleine, steile of platte balhoofhoek, hoge of lage BB-hoogte,... etc.
dus zeker niet gewoon op plaatjes afgaan, of op wat andere mensen zeggen. de geo van een fiets is enorm belangerijk EN hoogst persoonlijk.
waarom geen gears?
Ik zie toch echt jeff lenosky en aaron chase met gears rijden dus zo un pro is het nie;)

mvg tom

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » za jun 17, 2006 12:22 pm

Tommmmmss schreef:
Drooze @ DirtE19 schreef:idd zeker geen tazer pakken voor street. zelfs eigenlijk niet voor dirt. 't is echt een 4x frame.

waarom geen gears?
Ik zie toch echt jeff lenosky en aaron chase met gears rijden dus zo un pro is het nie;)

mvg tom
Jeff Lenosky doet ook aan trial, en daar zijn versnellingen soms wel handig, daarom heeft hij versnellingen, maar hij heeft er ook maar 3 ofzo.

Chase...tja die is nog al oldschool, rijdt ook (evenals Lenosky) nog met voorrem, terwijl de meeste mensen dat niet meer doen...dus wat zijn verhaal is weet ik niet precies

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » za jun 17, 2006 12:31 pm

Tommmmmss schreef:

waarom geen gears?

mvg tom
goh, 't gaat niet over pro of geen pro. je moet trouwens nooit naar pro's kijken, en je keuze baseren op waarmee zij rijden. die worden betaald om met dat materiaal te rijden. als chase een derrailleur kapot rijdt op een muurtje krijgt hij er zo weer een nieuwe.

maar waarom geen gears? wel, waarom WEL gears? ze noemen het niet voor niets hier de lage landen, en doorgaans kom je hier echt wel rond met 1 versnelling. ik heb toch nooit problemen. en het is enkel meer gewicht, meer onderhoud, en meer rommel aan je bike die kapot kan gaan. zo zie ik het toch. maar als jij een goede reden hebt om gears te hebben, moet je dat zeker doen. als je bv een licht verzet wil om te trialen, en een zwaar om af en toe 4x te doen, zijn versnellingen soms wel handig. maar voor mezelf en voor street/dirt zie ik niet meteen het nut er van in.

Gesloten