150 mm vork op gt ruckus 1.0 ht??
Moderator:Beheerders
Kan er op een gt ruckus 1.0 hardtail een 150 of 130mm vork worden gezet? Ik heb nu 100mm marzocchi dirt-jumper 3 2005 ma ik vindt da wa weinig!
-
Ik heb een GT Ruckus 1.0 uit 2003 (of 2004) met een pike (95-140 mm) erin. Ik vind 'm zelf het lekkerst rijden op zo'n 120 mm veerweg. Laatst naar winterberg geweest en de hele dag op 140 mm gereden. Ging echt prima en balhoofdhoek is nog heel oké.
Richting de 150 mm lijkt me niet zo'n goed idee en ook nogal overkill op een/zo'n hardtail. 130 mm kan prima.
Waarvoor gebruik je de bike overigens? 130 mm lijkt me verre van ideaal voor dirtjumpen. Ik gebruik de mijne vooral voor (lichte) freeride en enduroachtig werk. Dan is 120-140 mm dus ideaal.
Richting de 150 mm lijkt me niet zo'n goed idee en ook nogal overkill op een/zo'n hardtail. 130 mm kan prima.
Waarvoor gebruik je de bike overigens? 130 mm lijkt me verre van ideaal voor dirtjumpen. Ik gebruik de mijne vooral voor (lichte) freeride en enduroachtig werk. Dan is 120-140 mm dus ideaal.
Re: vork
Klik maar op de www knop onder mijn posts.jochim schreef:ik gebruik em ook daarvoor maar ik ben al een paar keer gebottemd daarom dus
magik eens een foto van de bike??
bottomen betekent natuurlijk niet automatisch dat je meer veerweg nodig hebt. Goed instellen/afstellen van een vork kan wonderen doen.