Zomerbanden XC

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sven
Zomerbanden XC

Bericht door Sven » wo mei 31, 2006 9:25 am

Ã’p dit moment rijd ik, met volle tevredenheid, op Conti's Explorer Supersonics. Dit zijn allround bandjes die echt goed functioneren.

Nu ben ik eigelijk op zoek naar goede, lekbestendige, vouwbare, non-UST bandjes met een lage rolweerstand die ik voor de zomer erop kan gaan leggen. De ondergrond varieert van geharde modder, zand, stenen etc.

Wat raad jij mij aan?

bettes

Bericht door bettes » wo mei 31, 2006 9:45 am

drie woorden: Larsen TT exception

Dat zegt genoeg denk ik... bij een beetje weer liggen die op 75% van de worldcup fietsen op ieder parcours.

greetz
bettes

(heb ze zelf (ik tel niet als referentie) er ook opliggen en ze zijn er deze winter niet afgeweest :oops: of dat is door weinig rijden of door mijn ongeloofelijke skillz :cry: weet ik niet)
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mei 31, 2006 10:04 am

Racing Ralph's

Lage rolweerstand, goede grip en comfortabel door breedte 2.25

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Hubert !

Bericht door Hubert ! » wo mei 31, 2006 11:09 am

BOSS schreef:Racing Ralph's

Lage rolweerstand, goede grip en comfortabel door breedte 2.25

dusssssss©
Ook te krijgen in 2.4, áls het ook door je achtervork heen past is breder beter IMO!

Gène

Bericht door Gène » wo mei 31, 2006 2:29 pm

Ik zou ook voor de Ralph's gaan, je hebt toch nog enigzins wat grip. Over rolweerstand heb je geen klagen. Daarnaast valt de slijtage ook nog mee.

Maar dit weer zou ik voor de Nobby Nic gaan, sterker nog, daar rij ik de gehele zomer waarschijnlijk op.

mzzl
Gene
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo mei 31, 2006 3:36 pm

Ik ben erg tevreden over de Michelin XCR Dry. Dat laatste moet je wel serieus nemen, want met waterige omstandigheden is het minder. Lage rolweerstand , zéér veel grip en slijt ook rap. Ik vind het een erg prettige band.

Ook aan te raden:

Fast Fred (2.25 / 2.35)
Racing Ralph

Nobby Nics zou ik echt links laten liggen als je een lage rolweerstand wil. Ik vind het een prettige band, maar hij rolt wel zwaar. Leuk voor in de winter.
Ich Heisse Super Fantastisch!

fredo

Bericht door fredo » vr jun 02, 2006 6:58 pm

hoeveel bar steken jullie er eigenlijk in?

Ik ben altijd geneigd om te pompen 3 bar voor echt harde parkoers en 2à2.5 voor gewone.

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » vr jun 02, 2006 8:30 pm

fredo schreef:hoeveel bar steken jullie er eigenlijk in?

Ik ben altijd geneigd om te pompen 3 bar voor echt harde parkoers en 2à2.5 voor gewone.
Ligt voor een belangrijk deel ook aan hoeveel je weegt natuurlijk. 3 bar vind ik persoonlijk teveel (met mijn 80 kg met full xc gear). Eerder 2,5 bar ofzo.

Het klinkt afgezaagd, maar ik rij sinds kort ook met de Racing Ralphs en die banden lopen mooi licht en bieden verrassend veel grip. In mul zand zijn ze helemaal te gek. Ik rij trouwens met de 2.1 versie, maar 2.25 bied uiteraard wat meer comfort.

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » vr jun 02, 2006 9:58 pm

Skinny Jimmy Light,onder alle omstadigheden een/twee top/pers!!
Ben er zéér tevreden over,zomer en winter.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za jun 03, 2006 8:08 am

Nokian NBX lite, 450gram, goede rolweerstand, relatief veel grip in de bochten. de band breekt niet onverwachts uit door de grote noppen aan de zijkant, echt een plus.
in de blubbere vna afgelopen weken voelt ie zich minder thuis doordat ze smal zijn.

Exar

Bericht door Exar » za jun 03, 2006 8:57 am

In de blubber komen ze nog goed weg omdat ze redelijk smal zijn, bedoel je?

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » za jun 03, 2006 10:07 am

bettes schreef:drie woorden: Larsen TT exception

Dat zegt genoeg denk ik... bij een beetje weer liggen die op 75% van de worldcup fietsen op ieder parcours.

greetz
bettes

(heb ze zelf (ik tel niet als referentie) er ook opliggen en ze zijn er deze winter niet afgeweest
Ik zou die ook nemen jah..rij al een paar jaar met 2.35 versie 60 a.. en rijd er overal mee. Gaan er nooit af. Superbandjes. Bikeparken/ xc /4x/ urban/ you name it.

Plaats reactie