Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.
Moderator:Beheerders
-
Bro
Bericht
door Bro » vr jun 02, 2006 3:01 pm
Rodger schreef:Ik zou vooral naar downhillbiker luisteren die gast heeft er echt verstand van.
Niet naar Don luisteren, Don is stom en rijdt als een natte krant.
Zakgeld schooiers united olé.
Juist Rodger!
En ik voeg dr nog ff aan toe, koop een hardtail en laat al die posers zien dat jij wél een echte vent bent!
-
BiKeRbOi
-
Contacteer:
Bericht
door BiKeRbOi » vr jun 02, 2006 3:52 pm
DH-wedstrijden rijden op een dirtbak met max 100mm voorvering is pas hardcore
Idd gewoon de basissen leren op een ht, in t begin ga je tog geen hele extreme dingen doen die alleen met fullys te doen zijn.
En als je egt nodig een keertje op een fully wilt DH-en ,dan huur je t tog gewoon voor een dagje?
Maarja, de keuze is aan jou
-
witte - Berichten:50
Bericht
door witte » vr jun 02, 2006 7:41 pm
N I E L S schreef:Als de topicstarter nou eerst even zoekt op dit forum en voor zichzelf uitzoekt wat ie wil. Dat doet ie waarschijnlijk het beste door twee dagen Winterberg te doen en een HT en een fully te huren voor een dag.
Andere topics die interessant voor je zijn:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=27000
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=27248
Als downhillbiker nou even geen advies geeft want echt best is het niet en je bent zelf ook nieuw. Het is nogal gekopieer van anderen en vaak slaat het nergens op omdat het uit zijn verband is gerukt. Ik bedoel; het enige wat telt is je eigen keuze? Wat heeft ie daar nou aan? Hij wil weten wat het meest praktische is om te doen. Een misschien wat vreemde vraag omdat wij niet weten wat hem ligt of
wat hij precies wil.
freeriden en wa downhillen voor FUN.geen wedstrijden of zo
Een kant van het verhaal die wel interessant is: kostenplaatje. Dit heb ik gekopieerd van mezelf uit een ander topic;
Goeie DH fully kost je minimaal 1500 a 2000 euro tweedehands.
Goeie FR fully kost je een euro of 1000 tweedehands.
Goeie DH/FR hardtail kost je een euro of 750 tweedehands.
Nieuw zit je ongeveer op het dubbele al dan niet meer.
Ga hier maar ongeveer vanuit, met uitzonderingen hier en daar maar dat is vaak oud. Natuurlijk afhankelijk van zoveel aspecten als leeftijd e.d. maar dit is een richtlijn. Ohja, opbouwen in delen kom je bijna altijd duurder uit dan een complete fiets.
En
downhill in NL bestaat niet. Als je veel fantasie heb kom je misschien op enduro maar echte freeride is er ook niet te vinden.
ik ben van belgie
Als je weinig geld hebt, neem een HT. Een goeie fully is veel duurder, gevoeliger en een HT is beter voor je techniek. En dat IS gewoon zo.
ik kan hier in belgië de specialized bighit 2 (daar is mijn oog op gevallen) kopen voor 1900 euro nieuw.
-
Don
Bericht
door Don » do jun 08, 2006 2:44 am
Rodger schreef:Ik zou vooral naar downhillbiker luisteren die gast heeft er echt verstand van.
Niet naar Don luisteren, Don is stom en rijdt als een natte krant.
Zakgeld schooiers united olé.
Bro schreef:
Juist Rodger!
Potverpiellekes! Ik let even een paar dagen niet op en ik word geDiSSt achter mn brede rug om! En dan ook nog door een oude vent van 40 en een tiener!