Goodridge Hayes inkorten

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Goodridge Hayes inkorten

Bericht door N I E L S » do jun 01, 2006 10:12 am

Ik wil mijn Goodridge leidingen op mijn Hayes inkorten. Maar dat moet wel goed gebeuren want ik ga vrijdag een week fietsen dus als ik het verknal omdat ik nog wat nodig heb zit ik met een probleem.

Weet iemand of ik dat gewoon kan doen met mijn Stanley kniptang?
Ik heb geen speciale tools nodig voor Hayes wanneer ik er opnieuw verbindings stukjes met de hendels op moet zetten toch? Ik heb die speciale opzetstukjes wel liggen dus dat komt wel goed alleen ik weet niet hoe ik die vastmaak op de Hayes leiding.

cHoc

Bericht door cHoc » do jun 01, 2006 8:36 pm

Goodridge leidingen kun je wel gewoon doorknippen met een gewone kniptang, daarna ff weer mooi rond maken met de kniptank of een met platte bekken.
En de verbindingsstukken kun je weer gebruiken, je draait ze er gewoon uit, en er dan weer in. maar bij het monteren wel weer eerst ff 10-11mm aan isolatie van de slang afsnijden.
shoot me again, I ain't dead yet

N I E L S

Bericht door N I E L S » do jun 01, 2006 8:40 pm

cHoc schreef:Goodridge leidingen kun je wel gewoon doorknippen met een gewone kniptang, daarna ff weer mooi rond maken met de kniptank of een met platte bekken.
En de verbindingsstukken kun je weer gebruiken, je draait ze er gewoon uit, en er dan weer in. maar bij het monteren wel weer eerst ff 10-11mm aan isolatie van de slang afsnijden.
Thanks!

Het is al gebeurd maar het was inderdaad een makkie. Ik heb geen zin in een kapotte rem in een afdaling dus op de juiste manier doen is wel van belang.

Plaats reactie