XTR BB i.c.m. Stylo

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Xircuit
Contacteer:
XTR BB i.c.m. Stylo

Bericht door Xircuit » wo mei 31, 2006 10:35 am

Kan je een Shimano M960 XTR Bracket combineren met een Truvatif Stylo cranckset?

Ja toch?
Ich Heisse Super Fantastisch!

Luc

Bericht door Luc » wo mei 31, 2006 1:26 pm

Voor zover ik weet niet. Alle merken zijn BB-crankgewijs met elkaar compatibel, behalve Truvativ. Zij gebruiken een andere spacing.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo mei 31, 2006 2:47 pm

Scheize, maar eens kijken hoe dat gaan oplossen. In iedergeval bedankt!

Big T

Bericht door Big T » wo mei 31, 2006 6:10 pm

Het kan volgens mij wel. Bij XT lagers enzovoorts wordt een binnendiameter van 24 mm toegepast. De lagers van de truvi's zijn in feite gelijk afgezien van het feit dat er een extra ringetje/busje is geplaatst waardoor de non drive side een binnendiameter van 22 mm heeft. Volgens mij kun je dus gewoon een XT-lager toepassen met een zelf gedraait busje.

Mijn mening is trouwens dat de externe lagers van Truvativ niet slecht zijn, bij mij houden ze het vrij lang uit in vergelijking met een heel aantal isis en octalink assen.

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » wo mei 31, 2006 8:22 pm

Ik heb hier 2 setjes thuis liggen van Truvativ en die zijn na 1200 km normale XC echt aan vervanging toe.

Ik ga eens kijken wat ik er mee kan. Als er iemand trek heeft in een XTR BB voor weinig, PM me.

Brum.

Bericht door Brum. » wo mei 31, 2006 8:33 pm

Zouden die XTR's veel langer meegaan dan? Ik zit zelf op m'n Enduro setje te wachten.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo mei 31, 2006 10:09 pm

Ik heb er laatst 1 open gefrut, de plastic kap kan je er van binnenuit uittikken.
Of voorzichtig vanaf de crankkant met een schroevedraaier.
Je kijkt dan tegen het industrielager aan, met een heel klein schroevedraaiertje kan je dan de "pakking" van het lager eraf halen en kijk je zo op de kogels, goed schoonmaken en laten drogen. Nieuw vet erin en je kunt er weer heel wat km's mee rijden.

De mijn begonnen ook te kraken na zo'n 1000km, da's niet normaal, heb 2 keer nieuwe XT's gehad en laatst heb ik een vrij recente XT gekocht en opengemaakt....de afdichting is nu vele male beter.
Shimano heeft ons weer 2 jaar lang lopen fucken met slecht afgedichtte meuk..........

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Plaats reactie