de "echte" auto van de biker
Moderator:Beheerders
Post hier je eigen wagen eens ipv allerlei futuristische shit en auto's die onbetaalbaar zijn.
Ben er nog steeds niet aan uit hoe een foto te plaatsen maar mijn ride's zijn een VW Kever van 69, allesbehalve orgineel.
Een VW Golf 4 variant(strontorgineel en erg makkelijk om een fiets in te vervoeren) en een VW Camperbus uit 73 is onderweg vanuit Californie en zal rond 9 juni binnenvaren!!!!
Ben benieuwd
Ben er nog steeds niet aan uit hoe een foto te plaatsen maar mijn ride's zijn een VW Kever van 69, allesbehalve orgineel.
Een VW Golf 4 variant(strontorgineel en erg makkelijk om een fiets in te vervoeren) en een VW Camperbus uit 73 is onderweg vanuit Californie en zal rond 9 juni binnenvaren!!!!
Ben benieuwd
Never Grow Up
Vorig jaar zomer gekocht ter vervanging van mijn vorige '93 Dodge Ram Van 2.5i. Gekocht met 113d km op de teller en we zitten nu inmiddels op de 140d km. Vooral functioneel en een heerlijke reisbak. 150pk 2.4i voorzien van een Prins VSi G3 gassysteem met een 112 liter tank. Met 1:8-1:10 verbruik best goed te doen. Jammer dat het grijskenteken niet meer geldig is. De ruimte is zo enorm handig....

---www.cjmedia.nl---
-
- Contacteer:
vw-transporter(enkele cabine/caravelle uitvoering) met captainchairs en 18''A8velgen eronder,5''verlaagd...
heerlijke bak gewoon,zowel voor fietstrips alswel motorhaul....

heerlijke bak gewoon,zowel voor fietstrips alswel motorhaul....

Laatst gewijzigd door illuminatastigmata op ma aug 07, 2006 2:16 pm, 9 keer totaal gewijzigd.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
- Xircuit
- Contacteer:
In mijn geval zijn het er twee, waarvan er geen van beide echt van mezelf is, nl. van mijn ouders.
1. Renault Espace 2.0T Automaat
Waanzinnige auto, zeker voor de biker. Véél comfort, nog véél meer ruimte, tamelijk vlot en je hoeft je bike niet uit elkaar te halen. Vind je het niet erg om de wielen er even er uit te halen? Dan heb je ruimte voor 5 personen en 5 fietsen + wat rotzooi. Best handig.

Best mooi, voor een busje....

Star-Trek is calling joe.

En je moest eens weten hoeveel ruimte je hebt als die stoelen eruit zijn.
Minpunten? Ja, echt degelijk is ie niet, betrouwbaar? mwoa...
(houd maar op: het blijft een Renault), maar zonder meer de allerbeste in zijn klasse. Ook is de muziekinstallatie behoorlijk Crappy. Nog een minpunt? Ja, hiervoor hadden we een Espace III V6, en dat is toch net ff mooier qua rijden. De nieuwe V6 is helemaal de begeerlijkste, met de motor uit de Nissan 350Z...... pfff...
2. Renault Clio 1.4 16v automaat
Het kost wat meer moeite om de fietsen in de achterbak te krijgen, maar met de achterbank er (deels) uit, past alles er in voor een lange vakantie. Het is een erg prettige auto, met een behoorlijk vermogen (100pk is best lekker), alle luxe (Airco / Cruise Control/Sat Nav / Sportstoelen /CD-speler/automaat / etc etc) en hij ligt als een blok op de weg. Dit jaar gaat deze Clio weer mee op vakantie.

Zéér Multifunctioneel: Kledingkast / afdak / camping-stereo /sleutelhok /waslijn....

Dus.....
Nadelen? Tja, een handbak in een klein autootje is toch mooier, maar moeders vind schakelen onnodig (waar ze overgens gelijk in heeft). Voor-de-rest zou ik het niet weten, alleen een paar lichtmetalen wielen voor moederdag zou de auto wel afmaken, daar is moeders vast héél blij mee.....
Verder kan ik mijn oudelui (samen met Freek) alleen maar heel dankbaar zijn dat we de auto's altijd wel mogen lenen, ik ken genoeg mensen die de auto van Pa of Ma nooit mee krijgen omdat ze bang zijn voor schade.
1. Renault Espace 2.0T Automaat
Waanzinnige auto, zeker voor de biker. Véél comfort, nog véél meer ruimte, tamelijk vlot en je hoeft je bike niet uit elkaar te halen. Vind je het niet erg om de wielen er even er uit te halen? Dan heb je ruimte voor 5 personen en 5 fietsen + wat rotzooi. Best handig.

Best mooi, voor een busje....

Star-Trek is calling joe.

En je moest eens weten hoeveel ruimte je hebt als die stoelen eruit zijn.
Minpunten? Ja, echt degelijk is ie niet, betrouwbaar? mwoa...

2. Renault Clio 1.4 16v automaat
Het kost wat meer moeite om de fietsen in de achterbak te krijgen, maar met de achterbank er (deels) uit, past alles er in voor een lange vakantie. Het is een erg prettige auto, met een behoorlijk vermogen (100pk is best lekker), alle luxe (Airco / Cruise Control/Sat Nav / Sportstoelen /CD-speler/automaat / etc etc) en hij ligt als een blok op de weg. Dit jaar gaat deze Clio weer mee op vakantie.

Zéér Multifunctioneel: Kledingkast / afdak / camping-stereo /sleutelhok /waslijn....

Dus.....
Nadelen? Tja, een handbak in een klein autootje is toch mooier, maar moeders vind schakelen onnodig (waar ze overgens gelijk in heeft). Voor-de-rest zou ik het niet weten, alleen een paar lichtmetalen wielen voor moederdag zou de auto wel afmaken, daar is moeders vast héél blij mee.....

Verder kan ik mijn oudelui (samen met Freek) alleen maar heel dankbaar zijn dat we de auto's altijd wel mogen lenen, ik ken genoeg mensen die de auto van Pa of Ma nooit mee krijgen omdat ze bang zijn voor schade.

Ich Heisse Super Fantastisch!
Mijn 'bakkie' is een Honda Civic 1.3 uit 1987. Die dingen rijden gewoon altijd, echt super. Ik hou 'm technisch grotendeels zelf bij, dus het kost me gelukkig niet teveel. Kofferbak is superklein (zeg maar non-existing) dus met vervoeren van m'n bike altijd beide wielen eruit en frame tussen voorstoelen en achterbank. Maar werkt verder prima.

hier thuis een opel vectra station uit 2005..de duurste versie.. alles erop en eraan..super grote wagen..als hij hoger was geweest hadden de wielen er niet uitgehoeven, maar dat is hij niet, dus dat moet wel.
en natuurlijk nog DE auto v/d biker..volledig gerestaureerd door mijn vader en mij (voor een fotoreportage kan je me pbén of het hier gewoon vragen)..
landrover III serie 2,25 benzine..met gastank, anders wordt het wat duur
het is de stationwagon uitvoering..dus met 6 man mee..
http://timdeboer.atspace.com/Website/Landrover.html
de roofrack wordt er opgezet als er gebiked wordt, en dan kunnen er zo wat fietsen op. ideaal!..
kooz
en natuurlijk nog DE auto v/d biker..volledig gerestaureerd door mijn vader en mij (voor een fotoreportage kan je me pbén of het hier gewoon vragen)..
landrover III serie 2,25 benzine..met gastank, anders wordt het wat duur

het is de stationwagon uitvoering..dus met 6 man mee..
http://timdeboer.atspace.com/Website/Landrover.html
de roofrack wordt er opgezet als er gebiked wordt, en dan kunnen er zo wat fietsen op. ideaal!..
kooz
- Maartentje
- cHoc
mijn "scheur"gebakje, nissan micra tango75 1300 16v uit 1993.
start altijd, rijd altijd, al moet nu wel het "gasklephuis" vervangen worden, dus zit een beetje omdat dat toch gebeuren moet aan chip tuning te denken, kost nu maar iets meer, als't kan....
hij is klein, maar met goed inpakken krijg je er wel twee fietsen, kleren, bescherming en kampeerspullen in, dat je dan niet meer door je achteruitkijkspiegel kon kijken is een detail....

start altijd, rijd altijd, al moet nu wel het "gasklephuis" vervangen worden, dus zit een beetje omdat dat toch gebeuren moet aan chip tuning te denken, kost nu maar iets meer, als't kan....
hij is klein, maar met goed inpakken krijg je er wel twee fietsen, kleren, bescherming en kampeerspullen in, dat je dan niet meer door je achteruitkijkspiegel kon kijken is een detail....

shoot me again, I ain't dead yet
Afgelopen jaar in de oude renault 25 van me pa rondgescheurd. Lekkere grote bak waar met de bank plat, genoeg in kan! Helaas heeft deze bak het onlangs begeven
http://autogids.autotrader.nl/carbaseda ... &ref=atdnl
Zo eentje was het, met lekker veel electrische opties die kapot kunnen
Nu rijd ik rond in de auto van mijn pa:
Rijdt fijn zo'n volvo motor! Lekkere luxe bak met alles erop en eraan. Maar pas wel op met je fiets en de leren bekleding
Zo af en toe op pad met de renault 19 van me broer, die is er wat minder zuinig mee dus kan ik me spul er zo in smijten.
Wil me nu gaan voortbewegen in een oud japannertje, lekker betrouwbaar en niet al te duur voor een student!

Zo eentje was het, met lekker veel electrische opties die kapot kunnen

Nu rijd ik rond in de auto van mijn pa:
Rijdt fijn zo'n volvo motor! Lekkere luxe bak met alles erop en eraan. Maar pas wel op met je fiets en de leren bekleding

Zo af en toe op pad met de renault 19 van me broer, die is er wat minder zuinig mee dus kan ik me spul er zo in smijten.
Wil me nu gaan voortbewegen in een oud japannertje, lekker betrouwbaar en niet al te duur voor een student!
Laatst gewijzigd door Newbie op vr mei 26, 2006 9:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Helaas geen foto's uit eigen archief... Dus dan maar google-resulaten:
Wegens studentenleven geen eigen auto. Maar ik mag altijd de auto's van m'n ouders lenen.
Mitusbishi Outlander

Sinds dinsdag in ons bezit. Lekkere bak om in te rijden en voor het oog ook een verbetering ten opzichte van de Space Star die we hiervoor hadden.
Dan hebben we voor boodschappen en binnenlandse biketrips nog de Charade:

Met z'n 1.3 16V nog best pittig. Met de bank plat en wat pas en meet werk prima bike carrier voor de kortere trips.
En voor het mooie weer hebben we nog de Triumph Herald 13/60. Leuke bak om in te touren. Helaas al een aantal weken bij de vakman om er het een en ander aan te versleutelen (koppeling, diff. etc)

Wegens studentenleven geen eigen auto. Maar ik mag altijd de auto's van m'n ouders lenen.
Mitusbishi Outlander

Sinds dinsdag in ons bezit. Lekkere bak om in te rijden en voor het oog ook een verbetering ten opzichte van de Space Star die we hiervoor hadden.
Dan hebben we voor boodschappen en binnenlandse biketrips nog de Charade:

Met z'n 1.3 16V nog best pittig. Met de bank plat en wat pas en meet werk prima bike carrier voor de kortere trips.
En voor het mooie weer hebben we nog de Triumph Herald 13/60. Leuke bak om in te touren. Helaas al een aantal weken bij de vakman om er het een en ander aan te versleutelen (koppeling, diff. etc)

Mathijs: De Benjamin
Ik heb deze,(NiksAn Sunny)mijn opa heeft hem nieuw gekocht in '91 en is daarna naar mijn tante gegaan om de kinderen naar school te brengen.Nu heb ik hem!
Tja,een gekregen knol kijk je niet in z'n.......
De mijne heeft meegespoten spiegels en bumpers.

Verder heb ik nog een Austin Mini Seven uit '85,door de trekhaak is deze uitermate geschikt om mee op pad te gaan.
Heerlijk scheuren op dijken en binnenwegen!

Tja,een gekregen knol kijk je niet in z'n.......
De mijne heeft meegespoten spiegels en bumpers.

Verder heb ik nog een Austin Mini Seven uit '85,door de trekhaak is deze uitermate geschikt om mee op pad te gaan.
Heerlijk scheuren op dijken en binnenwegen!
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
-
Ik heb een Peugeot 205. Past een hoop in en op.
Vorig jaar naar Duitsland met Tasja en 2 solofietsen in de lengterichting achterin (zonder wielen), wielen ernaast plus die van de tandem, veel vreten, 2 campingstoelen, 2 rugzakken met kledingtroep, tent, matjes, slaapzakken, brander, etc en nog meer meuk/troep en zooi. De achterbank heb ik er trouwens wel direkt uitgesloopt, gebruik ik toch nooit. Op de achterdrager hing de tandem prima in evenwicht en stak niet meer dan 25 a 30 cm uit. Gemeten van de zijspiegels was dat maar een kleine 10 cm. Volstrekt legaal dus.
Op onderstaande foto zie je de tandem hangen met daarop nog een complete fiets. Dat die wat vreemd hangt heeft te maken met de slechte passing (lees te kleine fiets = overigens gewoon een 26" en géén 29" al lijkt dat wel zo).
BTW, als ik ergens met Tas afspreek en we gaan tandemmen, dan gaat de passagierstoel voor helemaal plat en gaat de tandem er in zijn geheel (wel zonder wielen) in. Dat scheelt weer wat poetswerk van dooie vliegen op de buizen en een slok benzine!)

TBB
Vorig jaar naar Duitsland met Tasja en 2 solofietsen in de lengterichting achterin (zonder wielen), wielen ernaast plus die van de tandem, veel vreten, 2 campingstoelen, 2 rugzakken met kledingtroep, tent, matjes, slaapzakken, brander, etc en nog meer meuk/troep en zooi. De achterbank heb ik er trouwens wel direkt uitgesloopt, gebruik ik toch nooit. Op de achterdrager hing de tandem prima in evenwicht en stak niet meer dan 25 a 30 cm uit. Gemeten van de zijspiegels was dat maar een kleine 10 cm. Volstrekt legaal dus.
Op onderstaande foto zie je de tandem hangen met daarop nog een complete fiets. Dat die wat vreemd hangt heeft te maken met de slechte passing (lees te kleine fiets = overigens gewoon een 26" en géén 29" al lijkt dat wel zo).
BTW, als ik ergens met Tas afspreek en we gaan tandemmen, dan gaat de passagierstoel voor helemaal plat en gaat de tandem er in zijn geheel (wel zonder wielen) in. Dat scheelt weer wat poetswerk van dooie vliegen op de buizen en een slok benzine!)

TBB
- Downhillbillie