Shimano Hone

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
tist
Shimano Hone

Bericht door tist » ma mei 22, 2006 11:45 am

Hallo

'k Ben hier nieuw dus kweet niet of het in juiste map staat. Wel mijn vraag é als je Hone zuigers hebt, zijn die alleen compatible met centerlock schijven of kan ik die zuigers gerust laten werken op gewone naaf met schijf (vb. hayes) ?

Mvg

illuminatastigmata
Contacteer:

Bericht door illuminatastigmata » ma mei 22, 2006 11:54 am

als je remtangen bedoelt ipv zuigers,dan is volgens mij het antwoord,ja dat kan,mits de dikte van de schijven hetzelfde is

grtz en welkom hier.
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!

Gène

Bericht door Gène » ma mei 22, 2006 3:26 pm

Gebruik liever schijven van hetzelfde merk om problemen te voorkomen. Zo speel je safe op technisch en veiligheids gebied.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » ma mei 22, 2006 4:39 pm

Nee je hebt geen centerlock schijven nodig, centerlock schijven heb je alleen ECHT nodig als je een centerlock naaf hebt en disc rijdt, heb je geen van deze dan heb je ze helemaal niet nodig, je kan gewoon elke schijf gebruiken met je Hone remklauwen.

Verder heef Gene gelijk over het gebruiken van schijven van dezelfde merk voor optimale werking, gebruik daarom b.v. 6-gaats Shimano XT schijven...

Afbeelding

Deze hebben gewoon dezelfde dikte etc. als de centerlock schijven, maar zijn gewoon 6 gaats...

Luc

Bericht door Luc » ma mei 22, 2006 4:42 pm

Met de juiste adapter kan je zelfs met 6-bouts schijven op centerlock naven rijden ... Maar dan ook alleen op de gewone centerlock (LX, XT, XTR ...), niet op de oversized centerlocck van de Saint naven, da's een grotere diameter centerlock.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

tist

Bericht door tist » ma mei 22, 2006 8:54 pm

Oké super !
Bedankt !!

Mag slotje op ;)

Mvg

Plaats reactie