Ze winnen met LORDI het songfreakfestival 2006. Ik had al een voorgevoel dat dit wel eens een winnend team zou kunnen worden. Ware het niet dat ik denk dat er ook onnoemelijk veel proteststemmers zijn en eindelijk eens wat anders willen zien winnen dan altijd maar die van vriendjespolitiek-beschmeurde-hemeltergende-altijd-hetzelfde-klinkende-burgelijke -met-een-housebeat-eronder-geplaatste-takkegekrijs-uit de balkan of whatever. Het is tijd om verder te kijken en daar heeft het publike masaal op gestemd. Ik feliciteer Lordi met deze uitzonderlijke prestatie. Want, a het nummer was een van de betere, b kostuums waren fantastisch gemaakt, c de show eromheen was op voorhand al de beste, d het werd eens tijd dat rock weer eens in de picture komt met instrumenten en al, e ze zelf dit nummer geschreven hebben, f het is tenminste echte rock en dat is wat vele mensen nu willen horen. Het was niet de beste rock die ik gehoord heb, daar heb je andere bands voor maar de act is wel een eye-opener voor miljoenen mensen over europa. Weg met de middelmatigheid en kom met wat nieuws. Hail LORDI
http://www.myspace.com/thelordi
All hail LORDI

Overigens was Litouwen ook wel een geval apart. Hoe kan je nou zesde worden met een lied dat maar uit één regeltje tekst bestaat. We are the winners