Dure xc met goedkope 4x of een dure 4x ??
Moderator:Beheerders
Dag mensen de vbraag staat al in de topictitel want ik xc vrijwel iedere week en 4x niet nog nooit gedaan maar wil er graag mee beginnen
Nou wat zouden jullie doen en welke bikes zouden dat dan worden
heb een budget van 1500
mvg tom
Nou wat zouden jullie doen en welke bikes zouden dat dan worden
heb een budget van 1500
mvg tom
Als je die 1500 aan een 4x wil geven, dan lijkt dit me wel interessant:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... ht=nicolai

http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... ht=nicolai

Heeft ronde wielen
tja, het beste is dan zelf een fiets samen te stellen
-je hebt dan een frame nodig waarmee je xc en 4x kan doen (bijv de mijne)
-als vork bijvoorbeeld een manitou black
-voor 2 versnellingen
-ongeveer 2,2/2,3 banden
-licht zadeltje (als gewichtsbesparing voor xc)
enzov
-je hebt dan een frame nodig waarmee je xc en 4x kan doen (bijv de mijne)
-als vork bijvoorbeeld een manitou black
-voor 2 versnellingen
-ongeveer 2,2/2,3 banden
-licht zadeltje (als gewichtsbesparing voor xc)
enzov
- Pieter en zijn V10
-
Het mooie van 4x (1 van de mooie dingen) is dat die fietsen niet erg veel hoeven te kosten, tenminste niet om in te stappen. Ga op zoek naar een schappelijk 2e hands 4x fietsje voor weinig met een goed frame en koop er een (evt. ook 2e hands) xc fiets bij voor wat meer centen. De onderdelen van die 4xer kan je altijd nog vervangen als je beter weet wat bij je past en of het je uberhaupt wat lijkt. Hou er inderdaad ook rekening mee dat je voor 4x nog wat aparte bescherming nodig gaat hebben; iig shinguards, speciale schoenen en een andere helm (liefst een full face, eventueel een potje).
Die B1 heb ik nog nooit op gereden maar het lijkt me een beetje van allebei niets eerlijk gezegd. Mocht je dat toch willen doen, zorg dan voor 2 setjes pedalen, clipless voor xc en platform voor 4x.
Die B1 heb ik nog nooit op gereden maar het lijkt me een beetje van allebei niets eerlijk gezegd. Mocht je dat toch willen doen, zorg dan voor 2 setjes pedalen, clipless voor xc en platform voor 4x.
Bikepark Groningen